دانشگاه آزاد پردیس

نحوه ثبت نام در سامانه پایش دانشگاه آزاد

نحوه ثبت نام در سامانه پایش

سامانه پایش دانشگاه آزاد irn.iau.ac.ir برای آن دسته از دانشجویانی طراحی شده که در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری در حال تحصیل بوده و قصد انتخاب موضوع پایان نامه و استاد راهنما را دارند . اساتید نیز با انتخاب حوزه های پژوهشی مرتبط با دانش خود می توانند به عضویت این سایت درآیند .

دانشگاه آزاد اسلامی به منظور توسعه علمی کشور و ارتقا توان پژوهشی جامعه اقدام به طراحی شبکه یکپارچه پژوهش های تحصیلات تکمیلی تحت عنوان پایش نموده است . در این سامانه دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند موضوعات مختلف در رشته و گرایش خود را مشاهده کرده و بر اساس آن ها موضوع پیشنهادی پایان نامه را انتخاب و در اختیار استاد راهنما قرار دهند .

اساتید راهنما نیز می توانند با توجه به سطح علمی خود ، انواع موضوعاتی که توانایی راهنمایی دانشجو در آن حیطه را دارند انتخاب کرده و در سامانه پایش به نشانی irn.iau.ac.ir ثبت کنند . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این فرآیند به بررسی سامانه پایش می پردازیم .

 

ورود به سامانه پایش دانشگاه آزاد irn.iau.ac.ir

دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی برای انتخاب و ثبت موضوع پایان نامه باید مراحلی را طی کرده و سپس به ارائه پروپوزال بپردازند . اولین گام برای انتخاب موضوع پایان نامه ارشد و رساله دکتری دانشگاه آزاد پس از مشورت با اساتید گروه آموزشی ، مراجعه به سایت پایش دانشگاه آزاد و ثبت نام در آن سامانه می باشد .

در سامانه پایش دانشگاه آزاد irn.iau.ac.ir سعی شده حیطه های متنوعی در رشته گرایش های مختلف به دانشجویان معرفی شود تا ذهن آن ها برای انتخاب موضوع پایان نامه باز شود . علاوه بر این ، نام اساتید راهنما نیز در سایت پایش موجود است و دانشجو فارغ از رشته و محل تحصیل خود می تواند هر استادی را که مد نظر دارد انتخاب نماید . دانشجویان پس از ثبت و استعلام موضوع پایان نامه می توانند سایر اقدامات مربوط به نگارش پایان نامه را مرحله به مرحله انجام دهند .

لینک ورود مستقیم به سامانه پایش دانشگاه آزاد

البته توجه به این نکته ضروری است که سامانه پایش با سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد که آن هم در خصوص بررسی و رسیدگی به مراحل نگارش پایان نامه دانشجویان دانشگاه آزاد می باشد ادغام شده است . بنابراین متقاضیان ثبت موضوع پایان نامه پس از مراجعه به سایت پایش به سامانه پژوهشیار منتقل می شوند .

نحوه ثبت نام در سامانه پایش دانشگاه آزاد irn.iau.ac.ir

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد که قصد ثبت عنوان پایان نامه و شروع فعالیت های مربوط به نگارش پایان نامه و رساله خود را دارند باید در سامانه پایش دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند . در واقع اولین مرحله برای انتخاب و ثبت موضوع پایان نامه ، ثبت نام در سایت پایش دانشگاه آزاد است .

ابتدا به سایت پایش دانشگاه آزاد به آدرس irn.iau.ac.ir مراجعه کرده و گزینه ” ورود به سامانه ” را انتخاب کنید .

همانطور که گفته شد ، سامانه پایش با سامانه پژوهشیار  ادغام شده ، بنابراین در این قسمت باید بر روی آدرس اینترنتی پژوهشیار ris.iau.ac.ir که در راهنمای تصویری زیر نیز نشان داده شده کلیک کنید .

در این بخش صفحه ثبت نام در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد برای دانشجویان به نمایش در می آید . بر روی گزینه ” ورود به سامانه پژوهشیار ” کلیک کنید .

گزینه ثبت نام در سامانه را انتخاب کرده و پس از وارد کردن اطلاعات شخصی و تحصیلی خود به مطالعه بخش های مختلف درباره انواع پایان نامه های موجود ، موضوعات پیشنهادی و نام اساتید راهنما بپردازید .

دانشجویانی که هنوز به مرحله ثبت پایان نامه نرسیده و مشغول تحصیل در دانشگاه آزاد هستند می توانند امور آموزشی خود را از طریق سامانه آموزشیار که در مقاله زیر به توضیح آن پرداخته شده است مراجعه نمایند .

 

مراحل ثبت موضوع پایان نامه سامانه پایش دانشگاه آزاد

پس از اینکه به سامانه پژوهشیار هدایت شده و در ثبت نام نمودید ، به بخش ورود به سامانه مراجعه نمایید . سامانه پژوهشیار از سه بخش اصلی تشکیل شده که دانشجو با توجه به نیاز خود به بخش مورد نظر که همان ثبت پروپوزال است وارد می شود .

همان طور که در راهنمای تصویری زیر نیز قابل مشاهده می باشد ، برای ثبت عنوان پایان نامه در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد لازم است مراحل زیر به ترتیب طی شود تا دانشجو به مرحله آخر که همان دفاع از پایان نامه و دریافت نمره است برسد .

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند دانشجویان را راهنمایی کرده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا مراحل ثبت نام در سامانه پایش و پژوهشیار دانشگاه آزاد را شرح دهند .

جهت مطالعه (متن دعوتنامه رسمی و اداری به فرم‌ های مختلف ) اینجا کلیک کنید.

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نشانی سایت پایش چیست ؟

✔️ سایت پایش دانشگاه آزاد با سامانه پژوهشیار ادغام شده که لینک ورود به آن در متن مقاله موجود است .

 

2- ✔️ نحوه ثبت پایان نامه در سامانه پایش چگونه است ؟

✔️ راهنمای تصویری ثبت نام در سامانه پایش در متن مقاله موجود است .

 

3- ✔️ نحوه ورود به سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد و ثبت پایان نامه چگونه است ؟

✔️ با توجه به اطلاعات داخل متن مقاله پس از مراجعه به سایت پژوهشیار باد بخش مربوط به ثبت پروپوزال را انتخاب و سایر مراحل را طی نمایید .

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =