پیگیری پرونده از درگاه خدمات الکترونیکی قضایی

پیگیری پرونده از درگاه خدمات الکترونیکی قضایی

جهت پیگیری پرونده با شماره ۱۶ رقمی و رمز پرونده صادره از دادگاه اينجا کلیک کنید.

پيگيري پرونده

نکته:

در هر پرونده قضائی، به تمامی اشخاص ذی سمت و مرتبط آن پرونده رمزی 5 رقمی با عنوان رمز شخصی تخصیص داده می شود. فقط با داشتن این رمز است که یک شخص می تواند از خلاصه پرونده و روند کار پرونده ( اتفاقات و تصمیمات اخذ شده ) مطلع شود. رمز شخصی را می توان به دو بدست آورد:

 1- مراجعه حضوری به شعبه رسیدگی کننده به پرونده

2- ارسال پیامک به شماره 30009699

( در صورتی که شماره همراه شما توسط شعبه در پرونده قید شده باشد)

و همچنین به دلایل امنیتی و قضائی، اطلاع رسانی در پرونده های مدنی فقط به خواهان، خوانده و وکلای آنها و در پرونده های کیفری فقط به شاکی، متهم و وکلای آنها انجام می شود.

اطلاع رسانی ( شامل خلاصه پرونده و روند کار ) بر اساس اطلاعاتی است که توسط کارمندان شعبه در سیستم کامپیوتری شعبه ثبت شده است. در صورتی که در ثبت اطلاعات اشتباهی رخ داده باشد، اطلاع رسانی نیز همان را منعکس می کند. این سامانه الکترونیکی ( که توسط مرکز آمار و فن آوری قوه قضائیه طراحی و ساخته شده است)، فقط در حد اطلاع رسانی به اطلاعات پرونده ها دسترسی دارد و به هیچ وجه امکان تغییر در اطلاعات از این طریق وجود ندارد. برای اصلاح و یا تکمیل اطلاعات پرونده بایستی حضورا به شعبه مراجعه شود و یا از طریق دفاتر خدمات قضائی ( فعلا شهر تهران) اقدام به ارائه لایحه شود.

وقتی پیام (اطلاع رسانی در این پرونده فقط به اشخاص ذی سمت و نمایندگان قانونی مجاز است) داده می شود که رمز وارد شده مربوط به شخصی باشد که هیچ یک از سمت های فوق را در پرونده نداشته باشد و یا سمت وی توسط شعبه اشتباه ثبت شده باشد.

ردیف فرعی چیست و نحوه بدست آوردن آن

چون ممکن است در رسیدگی به یک پرونده قضائی، پرونده از یک شعبه به شعبه دیگری ارسال شود، علاوه بر شماره 16 رقمی پرونده، یک ردیف فرعی نیز تخصیص داده می شود که نشان می دهد این پرونده مربوط به کدام شعبه است. اولین بار ردیف فرعی یک (1) به پرونده تخصیص داده می شود و اگر پرونده به شعبه دیگری ارسال شد، ردیف فرعی دو (2) تخصیص داده می شود و به همین ترتیب ردیف های بعدی ( 3، 4، 5 و …) هر جا در اطلاع رسانی، نیاز به ردیف فرعی باشد فقط باید عدد مربوط به آن ( مثلا 1) وارد شود. در صفحه اطلاع رسانی، گزینه ای با عنوان مشاهده ردیف های فرعی در نظر گرفته شده است که تمامی ردیف های فرعی مربوط به یک شماره پرونده را نشان می دهد.

رفع اشکال در ارسال و دريافت پیامک از سامانه

در صورتی که از مخابرات قطع ارسال پیامک های تبلیغاتی درخواست شده باشد، پیامک های با این شماره نیز بدست شما نمی رسد.

و همچنین ممکن است در ارائه شماره توسط افراد ذينفع (خواهان، خوانده، وكلا و….) و یا ثبت آن از طرف کارکنان به اشتباه صورت گرفته باشد.

1 پاسخ دادن
  1. لیلا ضابطی اکبر
    لیلا ضابطی اکبر می گوید:

    سلام و وقت بخیر
    من در شعبه ۳۲ مجتمع قضایی شهید مدنی پیگیر پرودنده شکایتم هستم.
    برای گرفتن جواب استعلام ملک سه هفتس اقدام کردم دوبار رفتم و هربار دادورز نبوده وهیچ نیرویی هم پاسخگو نیست.
    به مدیر کل مراجعه کردم میگه عیب نداره کارتونه بیاید برید. و بجایی راه انداختن کارم کلی هم با طعنه و مسخره باهام حرف زدن.
    مرجعی هست که بتونم از مدیر کل مجتمع مدنی بخاطر همکاری نکردن و بلاتکلیف نگهداشتن ارباب رجوع شکایت کنم؟؟؟؟؟؟؟
    لطفا منو راهنمایی بفرمایید
    ****

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =