مهاجرت کاری

مهاجرت کاری به آلمان چگونه است؟

مهاجرت کاری به آلمان چگونه است؟

حتما مهاجرت کاری به آلمان سوال بسیاری از جویندگان کار در آلمان خواهد بود . مهاجرت کاری به آلمان شرایط متفاوتی با سال های گذشته دارد، زیرا کرونا برای ما جهانی جدید ایجاد کرده با محدودیت ها و شرایط خاص خود .

نگاهی به کشور آلمان:

کشور آلمان با توجه به رشد اقتصادی چشمگیر و با در نظر گرفتن اینکه رشد جمعیت این کشور از حد استاندارد پایین تر می باشد ، می‌تواند مقصد مهاجرتی مناسبی  باشد ، خصوصا اگر این مهاجرت مهاجرت کاری باشد

جمعیت آلمان حدود 82 میلیون نفر است که بیش از 70 میلیون نفر آن ها ملیت آلمانی دارند و مابقی از طریق مهاجرت به این کشور وارد شده اند. ایالت هامبورگ بیشترین مهاجران را در خود جای داده است و در واقع 30 درصد از جمعیت هامبورگ را اتباع خارجی تشکیل می دهند .

مهاجرت به آلمان

امروزه با توجه به رشد متقاضیان برای مهاجرت کاری به آلمان ، در این مقاله بر آن شدیم تا توضیحات لازم را خدمت شما ارئه کنیم . اخذ ویزای کاری آلمان با توجه به قوانین سال 2020 برای بسیاری از هموطنان میسر شده است .

کار در ترکیه نیز میتواند در کنار این گزینه برای شما شرایط راحت تری داشته باشد ، با مطالعه مقاله از نقاط قوت این نوع ویزا مطلع خواهید شد .

با توجه به اینکه بسیاری از کشور اروپایی  با کمبود کار مواجه هستند  و با در نظر گرفتن این که کشور آلمان با توجه به تصمیمات درست اقتصادی رشد اقتصادی مناسب  دارد  ، می‌تواند پذیرایی جویندگان کار از اروپا و و خارج از اروپا باشد.

بنابراین یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان دارند، و این افراد می خواهند آینده خود را در این رابطه تضمین نمایند از طریق اخذ ویزای کاری آلمان برای کار مورد نظرشان اقدام می کنند.
شما می توانید پس از اخذ ویزای کاری آلمان و یافتن شغل مناسب خودتان و استخدام در یک شرکت پس از گذراندن یک دوره سه ساله با پرداخت مالیات درخواست خود را برای اقامت آلمان ارسال کنید و با دریافت اقامت دائم تابعیت کشور آلمان را بدست آورده و جزو شهروندان آلمانی شوید.
در ادامه این مطلب قصد داریم تا تمامی موارد مربوط به اخذ ویزای کاری آلمان را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

مهاجرت کاری به آلمان چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای مهاجرت کاری به آلمان در سال ۲۰۲۰ باید انجام دهید این است که باید یک کارفرما در این خصوص پیدا کنید. در واقع کارفرمای شما فرصت خواهد داشت که به میزان سه ماه در کشور آلمان و سه ماه بعد در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا آگهی کار خود را منتشر کند.

بعد از انتشار این آگهی استخدامی، اگر فردی برای آن موقعیت شغلی پیدا نشود آنگاه کارفرما می‌تواند از کشور ثالث اقدام به جذب نیرو کند که ایران هم جز این کشورها به حساب می‌آید.

شرایط اقتصادی و کار در آلمان :

همان طور که پیش از این بیان شد، کشور آلمان به دلیل سطح پایین فساد و سطح نوآوری بالا، بسیار برای کار و سرمایه گذاری مناسب است و از مابقی کشور های عضو اتحادیه اروپا شرایط بهتری را دارا می باشد.

از میان 500 شرکت برتر جهان بیش از 30 شرکت برتر در این کشور بوده و از این رو مهاجرت کاری به آلمان  شما را در کشور آلمان به علم و فناوری روز دنیا بسیار نزدیک تر خواهد کرد . و این موضوع نشان می دهد که کشور آلمان از نظر علم و فناوری کشور مهمی در دنیا محسوب می شود .

این نکته حائز اهمیت است که میزان استخدام در غرب آلمان بسیار بیشتر از شرق آلمان می باشد و موضوع قابل توجه دیگر این است که برای کار و زندگی در آلمان تنها دانستن زبان انگلیسی کفایت نمی کند و فرد متقاضی حداقل باید مدرک زبان آلمانی B1  را داشته باشد یا به آن برسد .

میزان حقوق و مزایای کار از جمله عواملی است که افراد در هنگام مهاجرت کاری به کشور دیگر بدان توجه می کنند. آلمان کشوری است که مشاغل با حقوق بالایی دارد که فرد می تواند به هنگام کار در آلمان زندگی نسبتاٌ مرفهی را بگذراند .

به دلیل اینکه آلمان کشوری است که ارتباطات گسترده ای با دیگر کشور ها دارد، از اقتصاد بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه کشوری صنعتی می باشد، برخی از رشته ها شانس بهتری در پیدا کردن شغل مناسب با درآمد عالی را دارند.

دولت آلمان همه ساله لیستی از رشته هایی که مشاغل بیشتری را در آن کشور می طلبد اعلام می کند.

برخی از پر طرفدارترین رشته ها در سال های اخیر در آلمان عبارتند از : مهندسی مکانیک و خودرو _ مهندسی فلز و جوشکاری _علوم کامپیوتری _ مشاوره فناوری اطلاعات _ توسعه نرم افزار و برنامه نویسی

قانون جدید کار در آلمان  ، اجازه کار در آلمان  ، جستجوی کار در آلمان ،   کار دانشجویی در آلمان  ،  کار سیاه در آلمان ، کار آزاد در آلمان   ،   چگونه در آلمان کار پیدا کنیم  این واژها معمولا سوالات شما بزرگواران میباشد که در نظر داریم توضیح برای شما داشته باشیم .

مالیات در آلمان

مالیات همیشه در دست دولت ها به عنوان ابزاری قدرتمند برای رشد و توسعه کشورها بوده است ، در کشورهای توسعه یافته درصد بالایی برای مالیات از شهروندان اخذ می شود . شاید این نکته کسانی را که کسب درآمد می‌کنند دچار نگرانی کند ولی وقتی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم می‌بینیم که بسیاری از این مبالغ از طرق مختلف دوباره به شهروندان جامعه باز می گردد با این نگرش و اطمینان از این موضوع ، برای پرداخت مالیات  آرامش خاطر ایجاد می شود . و کارمندان و کارفرمایان می توانند بابت رشد و آبادانی با خیال راحت تر مالیات پرداخت کنند .

در کشور آلمان میزان پرداخت مالیات متفاوت است و بیشتر این مالیات را کارفرمایان پرداخت می کنند در یک زوج تا مبلغ ۱۸ هزار یورو از مالیات می باشد و برای یک فرد مجرد ۱۴۰۰ یورو معاف از مالیات خواهد بود.

درآمد هر چقدر درآمد بیشتری داشته باشید باید مبلغ بیشتری از مالیات پرداخت کنید سقف مالیات ۴۲ درصد می باشد

پرداخت مالیات از طریق اظهارنامه مالیاتی

در کشور آلمان صاحبین مشاغل صاحبان صنایع و تولیدکنندگان و بنگاههای خدماتی و شرکت‌ها و موسسات خدماتی موظف به تنظیم اظهارنامه مالیاتی می باشند البته در انتها سیستمی وجود دارد که شما دوباره نیاز به تنظیم اظهارنامه مالیاتی دارید تا اگر نیاز به پرداخت مالیات بیشتر داشته باشید از آن طریق  پرداخت مالیات شما انجام شود ولی جالب است بدانید که معمولاً بالای ۸۰ درصد از این اظهارنامه‌ها منجر به بازگشت مبالغ مالیاتی به صاحبان صنایع و مشاغل می شود.

مبلغ مالیاتی برای اتحاد آلمان

در کشور آلمان سیستم برای اخذ مالیات وجود دارد که بهنام مالیات برای استفاده آلمان نامیده می شود پنج و نیم درصد از درآمد افراد در صندوق ذخیره می شود و برای این مورد مصرف می گردد البته در سال های آینده دولت آلمان در نظر گرفته است و این مبلغ نیز برای بسیاری از مردم آلمان حذف نماید و فقط بشه مرفه کشور آلمان ملزم به پرداخت مالیات باشند

حقوق و بیمه در آلمان:

از لحاظ بهداشت و درمان، آلمان کشوری است که نظام بهداشت آن بر پایه بیمه می باشد و بیشتر هزینه آن را دولت پرداخت می کند و تنها 15 درصد را خود فرد پرداخت می نماید و حتی کارمندان و کارفرمایان قادر به انتخاب بیمه خصوصی نیز برای خود می باشند. بیش از 90 درصد مردم آلمان تحت پوشش بیمه می باشند پس به نظر مهاجرت کاری به آلمان موقعیت مناسبی خواهد بود .

شرایط کار در آلمان چگونه است؟

در پروسه مهاجرت کاری به آلمان بعد از اینکه ویزای کار را دریافت کردید باید به طور میانگین ۳۸ ساعت در هفته را به کار برای کارفرمای خود بپردازید. سیستم کاری آلمان به این صورت است که شما باید این ساعت را به صورت مفید برای مجموعه خود به کار بپردازید.

همچنین در این کشور سیستم از بالا به پایین بسیار دقیق اجرایی می‌شود که شما همیشه یک مدیر لایق و کارآزموده دارید که باید به آن در خصوص کار خود پاسخگو باشید.

در نظر داشته باشید که حقوق‌ها در این کشور بر حسب توانایی شما هر دو سال یکبار زیاد می‌شود که شما طی این دو سال باید لیاقت خود را به کارفرما یا مدیر خود نشان دهید.

چگونه می‌توانیم در آلمان کار پیدا کنیم؟

برای دریافت ویزای کاری و مهاجرت به آلمان باید در آغاز کار رزومه خود را به صورت اصولی تنظیم کنید تا مورد اقبال بیشتری باشد، در مرحله بعدی با توجه به رزومه و توانایی‌های خود برای موقعیت شغلی مورد نظرتان رزومه ارسال کنید.

در نهایت زمانی که کارفرما رزومه و پرونده شما را تایید کرد برای شما درخواست مصاحبه می‌دهد و بعد از تایید نهایی می‌توانید از طریق دولت آلمان درخواست مهاجرت کاری  خود را ارائه دهید.

 دریافت ویزای جستجوی کار آلمان

ویزای جستجوی کار آلمان قابل تمدید نیست و اگر شما پس از پایان شش ماهه نتوانید شغلی متناسب کسب و قرارداد ببندید به کشور مبدا باز خواهید گشت .

 مزایا و معایب ویزای جستجوی کار

مزایا :

  • مدت زمان کوتاه انجام پروسه
  • الزام به ارائه مدارک زبان نیست
  • فرصت شش ماهه امکان کار و زندگی
  • امکان جستجوی کار در آلمان در یکی از بهترین کشورهای دنیا
  • امکان تبدیل آن به ویزای کار در آلمان و دریافت اقامت دائم
  • هزینه کم

محدودیت و معایب :

  • عدم تضمین ویزا در سفارت آلمان
  • از اول امکان به همراه بردن خانواده وجود ندارد.
  • عدم امکان تمدید ویزا
  • عدم امکان تحصیل حتی پس از ویزای کار البته خانواده شخص می توانند رایگان تحصیل کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان:

  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه شناسنامه به آلمانی یا انگلیسی
  • ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات و تاییدیه سفارت و وزارت خارجه دادگستری
  • تاییدیه مدرک تحصیلی ZAB
  • رزرو هتل و محل اقامت
  • گواهی تمکن مالی
  • ترجمه رسمی سابقه کار بیمه اجتماعی
  • گواهی مبنی بر معلومات زبان انگلیسی یا آلمانی
  • رزومه کامل با فرمت قبول سفارت
  • انگیزه نامه SOP
  • بیمه مسافرتی حداقل سی هزار یورویی

شرایط ویزای جستجوی کار آلمان

  • داشتن حداقل لیسانس دارای تاییدیه zab
  • داشتن سابقه کار ترجیحا با بیمه اجتماعی حداقل دو سال
  • تسلط کافی به زبان آلمانی سطح B1 و یا انگلیسی IELTS 6.5

شما می توانید برای اقدام ویزای جستجوی کار به سفارت آلمان در تهران درخواست دهید، اما توجه داشته باشید که قبل از آن تمامی اسناد و مدارک خود را به تایید سفارت آلمان رسانیده باشید .

پس از چک شدن مدارک توسط آفیسر از شما دعوت به مصاحبه و بررسی می نمایند که 15 الی 20 دقیقه به طول می انجامد که پیرامون سوالات مهمی از شما خواهند پرسید و پس از بررسی مجدد پرونده یک الی دو ماه با شما تماس گرفته خواهند شد .

در صورت موافقت با درخواست شما در زمان اعلام شده برای دریافت ویزای خود به سفارت مراجعه کرده و پاسپورت را دریافت نمایید .

در حال حاضر مدت زمان برای دریافت ویزای جستجوی کار، حدود یک سال می باشد و شما می توانید طی این یک سال به یادگیری زبان آلمانی بپردازید .

درصورت یافتن شغل مورد نظر و دریافت ویزای کار به خانواده شما همسر و فرزندان زیر هفده سال هم سریعا ویزای همراه تعلق می گیرد .

شرایط اخذ ویزای مهاجرت کاری آلمانکار مرتبط در آلمان

برای گرفتن ویزای کار آلمان با داشتن مدرک معتبر از دانشگاه معتبر می توان ویزای کار آلمان را دریافت کرد. در اصل کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند با گرفتن کارت آبی ( blue card ) اروپا با داشتن تخصص در زمینه های تخصصی خود در آلمان می توانند به کار مشغول شوند.

دولت آلمان با توجه به رشد منفی جمعیت خود، این امکان را برای اشتغال به کار کسانی فراهم می کند که در مهارت و دانش خود از سطح بالایی برخوردارند و در کشور خود دارای سابقه ی کاری حرفه ای هستند، می خواهد کمبود نیروی کار خود را جبران کند.

بطور کلی کسانی که قصد کار در آلمان را دارند، باید شرایط لازم را داشته باشند، تا در گرفتن ویزای کاری به مشکل خاصی برخورد نکنند.

باید در ابتدا تخصص آنها در لیست مشاغل و نیروی کار مورد نیاز آلمان باشد و برای این موضوع شغل های مورد نیاز این کشور را بررسی کنید، و در صورت داشتن تخصص و تحصیلات در هر کدام از زمینه های مورد نظر می توانید برای دریافت اقدام نمایید.

داشتن مدرک زبان آلمانی ضروری نیست اما یک مزیت محسوب می شود.

اما اگر تسلط مناسبی به زبان انگلیسی نیز دارید، می توانید برای ویزای کاری آلمان اقدام نمایید.

مهاجرت به آلمان چگونه است؟

لازم به ذکر می باشد که تقریبا کشورهای عضو اتحادیه اروپا، پیرو و تابع یک سری از قوانین کاری هستند، به این صورت که شما برای اخذ ویزای کاری به اروپا نیاز به داشتن یک پیشنهاد شغلی یا همان دعوت نامه کاری دارید.

بخاطر همین پیروی از قوانین، بایستی آگهی کاری از سمت کارفرما به مدت سه ماه در خود کشور آلمان منتشر گردد،

و اگر شخصی برای استخدام به برای آگهی شغلی که مطرح شده بار اول پیدا نشد، مجددا این آگهی برای مدت سه ماه کل اتحادیه اروپا تکرار می شود،

و نهایتا اگر شخصی در کشور آلمان و همچنین در اتحادیه اروپا متقاضی شغل نباشد، فرصت مناسب برای افراد خارجی ایجاد می شود که از این دعوت نامه بهره مند شوند.

ویزا کاری آلمان

در نگاه اول این امری محال و سختی به نظر می آید، اما راه دیگری که شما را  به اخذ ویزای کاری آلمان، نزدیک تر و این راه را برای شما آسان تر می کند، روشی است که در آن به متقاضی فرصت شش ماهه ای داده می شود که برای جستجوی کار در آلمان وارد این کشور شود .

خوشبختانه علی رغم این که در سال های اخیر اکثر کشورهای اروپایی گریبان گیر رکود اقتصادی  شده اند، اما کشور آلمان به علت شرایط خاص خود که از جمله کشورهای است که در آن کمبود نیروی متخصص جوان وجود دارد و باعث بوجود آمدن یک شرایط مثبت کاری شده است.

با این حال آلمان نیازمند نیروهای متخصص در رشته های مختلفی همچون برق، کامپیوتر، الکترونیک و… می باشد.

از جمله مزیت های دیگر نداشتن نیروی متخصص کافی در آلمان ،  این است که متقاضیان از شانس بیشتری در اخذ ویزای کاری آلمان برخوردار خواهند شد.

از جمله شرایط که شانس برای اخذ ویزا در آلمان  را بالا می برد، می توان به داشتن سن مناسب (40 به پایین)، سابقه کاری خوب و بیمه، مدارک فنی و حرفه ای، مدرک زبان آلمانی B1 و بالاتر و مدرک زبان آیلتس یا تافل.

نیرو متخصص خارجی

بسیاری از شرکت ها و کارخانجات معتبر در کشور آلمان نیازمند مبرم و ملزم به نیروهای متخصص خارجی بخصوص نیروی جوان جهت تامین نیروهای خود دارند و حتی نکته مثبت این داستان این است که در اکثر موارد می توان برای افراد متقاضی شغلی مناسب با رشته تحصیلی افراد یافت و سپس برای ویزای کار اقدام کرد.

متقاضیان پس از موفقیت در اخذ ویزای کار وارد این کشور خواهند شد و این منجر به فرصت شش ماهه ای جهت یافتن کار مورد نظر خواهد شد. اگر شما پیشنهاد شغلی و یا شغل مناسبی را پیدا کنید، ویزای شما به مدت شش ماه دیگر تمدید و موفق به دریافت blue Card  آلمان خواهید شد.

انواع ویزای کاری آلمانکار تخصصی در آلمان

در ابتدا بهتر است تا در مورد انواع ویزای کاری آلمان صحبت کنیم که برای مهاجرت کاری به آلمان اطلاعات آن مفید خواهد بود.

کشور آلمان با توجه به کاهش جمعیت جوان و به همان نسبت کاهش نیروی کاری، برای استخدام افراد متخصص و کاربلد خارجی در زمینه های مختلف اقدام به اخذ ویزای کاری می نماید.

در نتیجه اگر تخصص مناسب در زمینه های مورد نیاز این کشور را دارید، می توانید برای ویزای کاری اقدام کرده، و طعم یک زندگی مناسب از لحاظ اقتصادی و رفاهی را تجربه کنید.

  • کارت آبی : یا blue card که عموما برای جذب نیروی کار متخصص در هر زمینه ای استفاده می شود.
  • ویزای جستجوی کار : یا job seeker که برای جستجوی کار بمدت شش ماه در آلمان به شخص داده می شود.

برای دریافت هر یک از این دو مورد باید شرایط مناسب و خاص خود را داشته باشید تا بتوانید از سفارت آلمان آنها را دریافت نمایید.

مدارک و مراحل اخذ ویزای کاری آلمانمدارک کار در آلمان

در اولین و مهم ترین قدم برای دریافت ویزای کاری آلمان باید یک قرارداد مابین خود و یک شرکت معتبر آلمانی داشته باشید.

آشنایی داشتن با شرکت های معتبر این کشور می تواند به شما در این زمینه کمک کند و همچنین شانس دریافت ویزا را برایتان بالا خواهد برد.

مابقی مدارک لازم را نیز باید تهیه کرده، سپس با داشتن کلیه ی آنها می توانید برای گرفتن نوبت سفارت اقدام نمایید. مدارک لازم دیگر در این رابطه عبارتند از :

  • دو عدد عکس پرسنلی 4×3
  •  ترجمه شناسنامه به همراه اصل آن
  •  تاییدیه مدارک تحصیلی (ZAB, Anabin)
  • رزومه و سابقه کاری یا cv
  •  انگیزه نامه یا sop
  •  بیمه درمانی
  •  مدارک مربوط به آشنایی با زبان آلمانی یا انگلیسی
  •  عدم سوء پیشینه

هر یک از موارد ذکر شده، برای اخذ ویزای مهاجرت کاری آلمان مهم هستند. بطور مثال شما مستلزم دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی خود هستید. این تاییدیه مربوط به ارزیابی مدرک تحصیلی شما بوده و باید در زمان تحویل مدارک آن را ارائه نمایید. بیمه درمانی نیز بعد از موافقت با ویزای کاری باید به سفارت ارائه شود.

مورد مهم بعدی در این زمینه این است که داشتن مدرک B1 زبان آلمانی مزیت مهمی برای شما محسوب شده که اگر قصد اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، می توانید زودتر از زمان مقرر درخواست خود را ثبت نمایید.

داشتن مدرک زبان انگلیسی عموما برای شغل هایی کاربرد دارند، که فرد در یک شرکت بین المللی مشغول به کار می شود.

شرایط لازم برای اخذ ویزای کاری بلو کارت آلمانکار در آلمان

طبق موارد ذکر شده در مورد قبل شما باید مدارک تحصیلی خود را از دانشگاه مورد تایید کشور آلمان را داشته باشید.

همچنین پایه ترین و مهم ترین بخش دریافت بلوکارت برای ویزای کاری همان قرارداد می باشد. مورد مهم بعدی در این زمینه میزان درآمد شما در این کشور است، که در قرارداد کاری ذکر می شود.

که با توجه به میزان آن، باید توانایی پرداخت مخارج در آلمان را داشته باشید.  رقم 45 هزار یورو یا حتی 35 هزار یورو برای یکسال درآمد یک شخص، که شامل خوراک و پوشاک، هزینه های رفت و آمد، هزینه مسکن و .. می باشد، و موارد مهم و اصلی در این زمینه هستند.

البته بسته به شغلی که در آن استخدام می شوید، این رقم متغیر است.

اما باید توجه داشت که نباید از میزان خاص ذکر شده پایین تر باشد. نکته مهم بعدی در رابطه با ویزای کاری آلمان با کارت آبی، مدت زمان اعتبار آن است.

این مورد نیز به مدت زمان قرارداد کاری شما وابسته است. پس از اتمام مدت زمان این کارت، برای تمدید آن می توانید به راحتی اقدام کنید.

 شرایط برای افراد و متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا:

  • مسلط بودن به زبان انگلیسی در سطح 5.5و یا تسلط به زبان آلمانی
  • گرفتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس ( مدارکی که مورد تایید وزارت علوم نباشند مورد تایید نمی باشد. )
  • متقاضی می بایست فارغ التحصیل دانشگاه های باشد (مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه هایی معتبر مورد قبول گرفته باشد) که مورد تایید کشور آلمان می باشد .
  • متقاضی باید قرارداد کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود و یا همان دعوت نامه معتبر از شرکت یا کمپانی آلمانی داشته باشد. (بدون پیشنهاد کاری یا همان دعوت نامه کاری شما نمی توانید اقدام به دریافت کارت آبی کشور آلمان کنید.)
  • می بایستی حقوق دریافتی شما در قرارداد نامه کاری که از سمت کارفرما گرفته اید در آن منعقد شده باشد که (حداقل) سالیانه  45000 یورو می باشد.
  • و اگر شما فارغ التحصیل رشته های از جمله علوم پایه و ریاضیات، رشته IT و گروه مهندسی، پزشک (بجز دندان پزشکی) می باشد حقوق شما سالی 35000 یورو می باشد. شایان ذکر می باشد که رشته هایی که ذکر کردیم جز مشاغل خاص و مورد نیاز آلمان می باشند.

(اگر شما دارای مدرک زبان آلمانی و یا تخصص و تحصیلات شما مرتبط با شغل های مورد نیاز در آلمان باشد می توانید این ویزای مهاجرت کاری به آلمان را دریافت نمایید.)

این ویزا چه مزیت هایی دارد ؟

  • این پروسه در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.
  • شما می توانید در این کشور شغلی مناسب  داشته باشید که این کشور یکی از بهترین کشور های جهان می باشد.
  • می توانید با هزینه ای  مناسب  و نه خیلی زیاد این ویزا را دریافت نمایید.
  • میتوانید این ویزا را به اقامت اروپا نیز تبدیل کنید.
  • میتوانید بعد از گرفتن این ویزا خانواده ی خود را نیز همراه ببرید.
  • با بردن خانواده در آلمان امکان اشتغال آن ها نیز فراهم می شود.

حقوق برخی از کسب و کارها در آلمان:

قسمت اول جدول حقوق ها

در آمد به یورو کسب و کار ردیف
5525 رشته فیزیک 1
5180 مهندس مکانیک 2
7000 پزشک در سطح تخصص 3
4200 وکیل 4
5000 مهندس برق و الکترونیک 5
5120 رشته ریاضی 6
7050 خلبان 7
2920 آشپز 8
3930 تخصص تبلیغ 9

قسمت دوم جدول حقوق ها در مهاجرت کاری به آلمان

در آمد به یورو کسب و کار ردیف
4285 عمران 1
4321 دبیر و معلم 2
4030 تخصص مکانیکی 3
4024 آتش نشانی 4
2090 کارگر 5
2400 پرستار 6
3150 مربی 7
3450 حسابدار 8
9

برای اینکه بتوانیم به بازار کار آلمان ورود کنیم ، نیاز داریم تا بدانیم در کدام تخصص ها شانس بیشتری برای این کار وجود دارد .

پس برای این موضوع کسب و کارها و تخصص ها ی لازم را بررسی و نسبت به آنها اطمینان کسب می کنیم در اینجا گروه کسب و کارهای مورد نیاز را برای شما عزیزان ذکر می کنیم که برای مهاجرت کاری به آلمان از اهمیت بالایی برخوردار است .

نام شغل ردیف
پزشک 1
بهداشت حرفه ای 2
حرفه های پرستاری و بهداشت 3
حرفه های  اتوماسیون 4
توانبخشی 5
 پرستاری تخصصی 6
دندانپزشکی 7
 ارتوپدی 8
تخصص فنی راه آهن 9
  آکوستیک (شنوایی) 10
صنعت فلزی 11
مهندسی برق 12
برنامه نویس 13
صنایع الکترونیک (عمرانی) 14
فناوری های تبرید 15
رشته کامپیوتر نرم افزار 16
 برق (بدون تخصص) 17
جوش و  اتصال 18
 مکاترونیک 19
نظارت – مهندسی برق 20
 برق صنعتی 21
 تهویه مطبوع 22
مراقبت سالمندان 23
جراحی تکنولوژی 24
تاسیسات 25

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =