مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را امروز در این مقاله از نقشه راه مطالعه فرمائید. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری از راه های ورود به کشور کانادا و مهاجرت به آن به شمار می روند. باید در نظر داشت که تحصیل در دانشگاه های کانادا به صورت رایگان یا به صورت عادی و دریافت پذیرش از دانشگاه های کانادا مواردی هستند. که واقعا باید با احتیاط و زیر نظر مشاوران و موکلان مجرب صورت گیرند زیرا در حال حاضر سفارت کشور های مختلف در سراسر دنیا به ایرانیان بسیار سخت گیری نموده و باید اقدام این کار باید نکات مهمی لحاظ گردد.

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق کار در کانادا یا سرمایه گذاری در کانادا را دارند مطالعه این مقاله ها پیشنهاد میشود.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع دبستان تا دکتری

زندگی در کانادا  و مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل همواره رویایی دست یافتنی بود. کانادا یکی از پیشگامان گروه G8 در زمینه سرمایه گذاری بر روی تحصیلات و ارائه بورسیه تحصیلی می‌باشد، که منجر به کیفیت بالای موسسه های آموزشی و دانشگاه های کانادا شده است.

آمار مهاجرت کانادا، هر ساله نشان دهنده ورود بیش از هزاران دانشجو و داوطلب تحصیلی از کشورهای مختلف جهت ادامه تحصیل در بیش از ده ها هزار رشته علمی و مهندسی (دانشگاهی) به کانادا را نشان می دهد. تحصیل در کانادا به دو زبان فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر می‌باشد.

مدارس در کانادا

تمامی مدارس کانادا آموزش به محصلان خود را از سنین 5 تا 17 (و بعضا تا 18 ) شروع می کنند ولی سیستم آموزشی و سطوح تحصیلی دانش آموزان در استان های کانادا مختلف و متفاوت از یکدیگر می باشد.
بر اساس سیستم آموزشی دولتی کانادا، اتباع خارجی که قصد تحصیل در مدارس دولتی کانادا را دارند باید مبلغی تقریبی بین 10 تا 14 هزار دلار کانادا را در سال متقبل شوند.
بعد از پایان دوره دبیرستان، افراد آماده ورود به مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می شوند. اما افرادی هم هستند که ترجیح می دهند ( با توجه بر این که رشد بازار کار در کانادا بسیار عالی و سریع می باشد) .

به دوره های کوتاه مدت در کالج روی آورده و یا از موسسات فنی بهره گرفته تا بتوانند مهارت های لازم و مرتبط با بازار کار خود را در زمان و دوره های کوتاه تر فرا بگیرند. تا بتوانند سریع تر به بازار کار مورد نظر خود وارد شوند.

البته محصلینی که سالهای سوم ,چهارم (دبیرستان) و کسانی که معدل دیپلم آنها در ایران پایین تر از حد نصاب اخذ پذیرش دوره لیسانس در کانادا می باشد، می توانند ابتدا دیپلم دبیرستانی کانادای خود را از یکی از دبیرستان های کانادا دریافت کرده و سپس برای ورود به دانشگاه اقدام نمایند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

دوره های تحصیل زبان در کانادا

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا می توانند در دوره های تحصیلی زبان انگلیسی و یا فرانسه برای پذیرش از یکی از دانشگاه ها، کالج ها و سایر مراکز آموزشی زبان در کانادا اقدام نمایند. مدت آموزش زبان بستگی به سطح زبان متقاضی داشته و از 6 ماه تا یک سال می باشد. این دوره ها در کالج های مختلف، موسسات زبان و دانشگاه های کانادا می باشد.

کالج های کانادا

کالج دوره ایی است که بیشتر بر روی مهارت های عملی و مربوط به بازار کار شما تمرکز کرده و درصدد تقویت آن می باشد. کالج در کشور کانادا بسیار پر استقبال می باشد و بسیاری از دانشجوهای کانادایی و داوطلبین بین المللی خواستار تحصیل در این دوره ها می باشند. شرایط ورود به کالج در کانادا، بسیار آسان تر نسبت به دانشگاه ها می باشد. به همین دلیل اقدامات مورد نظر برای مهاجرت تحصیلی به کانادا افزایش چشمگیری داشته است.

مقدمات لیسانس در کانادا

دوره پری بچلر که همان آماده سازی علمی (pathway) در کانادا می باشد. دوره ای است که متقاضیانی قصد ورود به مقطع لیسانس را داشته ولی از نظر آکادمیک و زبان برای دوره لیسانس پذیرفته نشده اند. در پیش نیاز های اخذ پذیرش این دوره نیازی به مدرک پیش دانشگاهی و زبان نیست.

دوره Bachelor’s یا لیسانس در کانادا

دوره لیسانس یا undergraduate degree در کانادا و تمامی استان های کانادا به جز استان کبک پس از ۱۲ سال دوره دبیرستان آغاز میشود. Bachelor’s در کانادا معمولا ۴ سال به طول می انجامد اما در استان کبک پس از 11 سال دوره دبیرستان، داوطلب میتواند وارد کالج شده یا در دوره پیش دانشگاهی 2 ساله شرکت کند و سپس وارد دوره لیسانس ۳ ساله شده و ادامه تحصیل بدهد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

دوره پری مستر در کانادا

دوره Pre-master در کانادا برای متقاضیانی است که قصد ورود به مقطع تحصیلی مستر را دارند ولی شرایط آکادمیک و زبانی متقاضی مناسب مقطع و دوره تحصیلی نمی باشد، برای مثال رشته حقوق از جمله رشته های می باشد.

که حضور در دوره پری مستر جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس بسیار مهم می باشد. پیش نیاز پذیرش پری مستر در کانادا داشتن مدرک لیسانس و معدل بالای ۱۴ و داشتن مدرک آیلتس ۵.۵ به بالا است.

دوره فوق لیسانس در کانادا

دوره Master’s در کانادا همان‌ Graduate Degree است که معمولا یک تا دو سال بوده و به صورت ریسرچ یا کورسی ارائه برای متقاضیان ارائه شده و در دوره های Course-Based دانشجو با شرکت در کلاس ها و گذراندن واحدهای درسی مدرک فوق لیسانس خود را دریافت می نماید.

در دوره فوق لیسانس Research-Based داوطلبین باید با کمک استاده راهنما خود بر روی موضوعی تحقیق کنند و پایان نامه آن را ارائه دهند.

البته برخی از دوره های مستر ترکیبی بوده و شامل هر دو کورس و ریسرچ است که دوره مستر با ریسرچ در بسیاری از مواقع و موارد توسط دانشگاه یا استاد راهنمای دانشجو فاند میشود و نوعی از بورسیه تحصیلی کانادا را دریافت میکند.

شایان ذکر می باشد که برخی از دوره های مستر این امکان را دارا می باشند که به متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل اجازه می دهند به صورت مستقیم در مقطع دکتری وارد شوند.

پیش نیاز پذیرش فوق لیسانس در کانادا داشتن مدرک لیسانس با معدل بالای ۱۴ و داشتن مدرک آیلتس۶ به بالا البته در برخی از رشته ها داشتن مدرک زبان برای پذیرش الزامی نمی باشد.

دوره دکتری در کانادا

مدت زمان دوره Doctoral Degree در کانادا ۳ تا ۵ سال می باشد که در این دوره دانشجو باید یک پروژه را دنبال کند و چون بیشتر پروژه ها توسط شرکت های بزرگ حمایت می شوند پروفسورها در این دوره به دانشجویان کمک می کنند ( از جمله فاند کردن و …) .

این حمایت ها گاها مرتبط به شهریه دانشجو بوده و گاها مبلغی اضافه به خود دانشجو داده میشود. دوره دکتری در کانادا شامل کورس نیز میباشد, پیش نیاز پذیرش در این دوره داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس با معدل بالای ۱۴ و داشتن مدرک آیلتس ۶ به بالا است.

 هزینه های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

برای کمک به هزینه های تحصیلی در کانادا و مهاجرت تحصیلی به کانادا بورس های زیادی وجود دارد که بیشتر این بورس های تحصیلی برای مقاطع فوق لیسانس و بالاتر در نظر گرفته می شوند .

ولی برای مقطع لیسانس هم تعدادی بورسیه وجود دارد که می تواند هزینه تحصیل در کانادا را مورد هدف کاهش چشمگیری قرار دهد.
میانگین شهریه دانشجویان بین المللی در کانادا برای هر سال بین ۱۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار می باشد.

چه افرادی از بورسیه شهریه کانادایی بهره مند می شوند ؟

  •  افرادی که دارای اقامت دائم کانادا باشند
  •  دانشجویان بین المللی که یکی از شرایط زیر را دارا باشند :
  1.  همراه فرد مجوز اقامت دائم کانادا را داشته باشد
  2.  فرد مجوز کار در کانادا را داشته باشد
  • فرد وجه سیاسی داشته باشد (سفرا و …)

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی معمولا بین 1000 تا 1500 دلار ماهانه در کانادا می باشد که در شهر های کوچک تر پایین تر از شهر های بزرگ است البته شانس یافتن کار هم به همین گونه می باشد. در صورتی که از پس هزینه های تحصیل در کانادا می توانید برآیید .

نگران شغل نباشید چون فرصت های شغلی دانشجویی احتمال بالایی دارد و شما می توانید هزینه خود را در حین تحصیل با کار پاره وقت تامین کنید. توصیه می شود که حداقل هزینه سال اول خود را  در نظر گرفته و تامین کنید.

اخبار مهاجرتی کانادا

در تاریخ 25 آوریل 2021 ، بهداشت كانادا بیانیه ای در مورد بازرسی اخیر سازمان غذا و داروی آمریكا (FDA) در تاسیسات Emergent BioSolutions در بالتیمور ، مریلند صادر كرد كه چندین مورد از نگرانی را نشان می داد. این بخش به همکاری با Janssen ، AstraZeneca و FDA ادامه می دهد تا اطمینان حاصل کند که این مرکز از استانداردهای تولید مطابقت دارد و کلیه لوازم واکسن برای کانادا از کیفیت بالایی برخوردار است.

از زمان صدور بیانیه ما ، بهداشت کانادا آموخته است که یک ماده دارویی تولید شده در سایت Emergent در ساخت واکسن های اولیه Janssen دریافت شده در تاریخ 28 آوریل استفاده شده و برای استفاده در کانادا در نظر گرفته شده است .

ساکنان کمبریج از بهبود زیرساخت های جامعه بهره مند می شوند

کانادایی ها در همه جا تأثیر COVID-19 را بر روی خانواده ، معیشت و شیوه زندگی خود احساس می کنند. کانادا و انتاریو در کنار هم برای کاهش تأثیر همه گیری ، اطمینان از سلامت و ایمنی ، بازسازی مشاغل و ایجاد اشتغال ، رشد و سرمایه گذاری تلاش می کنند.

عملکرد های فوری
  • بر اساس سرمایه گذاری در کانادا طرح ، دولت فدرال در حال سرمایه گذاری بیش از 180 میلیارد $ بیش از 12 سال در پروژه های حمل و نقل عمومی، زیرساخت سبز، زیرساخت های اجتماعی، مسیرهای تجاری و حمل و نقل، و جوامع روستایی و شمال کانادا است.
  • در سراسر انتاریو ، دولت کانادا بیش از 8.7 میلیارد دلار در بیش از 3100 پروژه زیرساخت سرمایه گذاری کرده است.
  • طی 10 سال آینده ، دولت انتاریو تقریباً 320 میلیون دلار در سراسر استان و دولت فدرال نیز در حدود 407 میلیون دلار در انتاریو تحت برنامه زیرساخت های جامعه ، فرهنگ و تفریح ​​برنامه سرمایه گذاری در کانادا سرمایه گذاری می کنند.
  •  این جریان از ساخت امکانات جدید و ارتقا امکانات موجود که زیرساخت های جامعه را بهبود می بخشد (به عنوان مثال ، مراکز اجتماعی ، کتابخانه ها) ، مکان های تفریحی (به عنوان مثال ، میادین ، ​​فضاهای تفریحی) و فضاهای فرهنگی (به عنوان مثال تئاترها ، موزه ها) پشتیبانی می کند.

جهت مطالعه مقاله (مراحل و نحوه گرفتن ویزا ) اینجا را کلیک نمائید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دوازده =