اسم شرکت بازرگانی

۷ ایده برای اسم شرکت بازرگانی؛ منحصر به فرد و خلاقانه

۷ ایده برای اسم شرکت بازرگانی؛ منحصر به فرد و خلاقانه

ایده برای اسم شرکت بازرگانی را باید با کلماتی که بار معنایی مربوط به تجارت و بازرگانی دارند. همراه ساخته و در سه سیلاب از واژه‌هایی با معنای قدرت، شکوه، عظمت و اراده در کنار آن استفاده کنید.

اگر به دنبال ایده برای اسم شرکت بازرگانی هستید، باید گفت که گزینه‌های بسیار متنوعی پیش روی شما قرار دارد. اگر چه نوع فعالیت شرکت بازرگانی، تا حدودی تعیین کننده و محدودکننده نامگذاری آن است. باید با توجه به نوع فعالیت آن، نامی بامعنی برای شرکت انتخاب کرد. به هر ترتیب فارغ از این که فعالیت شرکت بازرگانی مورد نظر چه باشد، باید در نامگذاری آن، اصول و قواعد انتخاب اسم مناسب برای شرکت در نظر گرفته شود.

اصول و قواعد انتخاب اسم برای شرکت بازرگانی

به یاد داشته باشید که اسم یک شرکت باید کاملا منحصر به فرد بوده و باید به خاطر سپردن آن نیز ساده باشد. سادگی و در عین حال با معنا بودن، دو جزء جدانشدنی نامگذاری شرکت‌ها هستند. این با معنا بودن، به این دلیل است که مخاطب با شنیدن یا خواندن نام شرکت، حدسی در خصوص شکل فعالیت آن بزند. همین طور در انتخاب نام برای یک شرکت، لازم است که حداقل ۳ بخش یا سه سیلاب برای آن در نظر بگیرید.

این ۳ بخش، شامل واژه‌ای مشتمل بر معنای فعالیت شرکت، محل جغرافیایی، اسامی خاص و غیره خواهد بود. به علاوه کلمات باید کاملا ریشه فارسی داشته و حتی تداعی‌کننده واژه‌های غیرفارسی نباشند.

همین طور استفاده از نام‌های “ملی، ایران، ملت، کشور، انتظام، نظام، دادگستر، بنیاد، سازمان، مرکز، بهزیست، بانک، بسیج، جهاد، آژانس، تکنو، فامیلی، نیک، باور، تست، استار، تک، مدرن، پیک، امنیت، فانتزی، شهروند، اقتصاد، میهن، جوانان، ایمان، هدف، تکنیک، دیتا، تک نو، تکنولوژی، اورست، ونوس، دفتر، ایتال، بیو، کنترل، متریک، فن، فن آوری یا فن آوران و چرخه” در نامگذاری شرکت ممنوع اعلام شده است.

هفت ایده برای اسم شرکت بازرگانی

  • ایده اول: “بازرگانی فرداد نوین”
    “بازرگانی” که یادآور قالب شرکت بوده و “فرداد” نیز به معنای شکوه و عظمت است. “نوین” نیز حاکی از رو به نوگرایی سبک فعالیت شرکت بوده و بار مثبتی بر این نام وارد می‌کند.
  • ایده دوم: “فیدار ارتباطات سامان”
    “فیدار” به معنای صنعت است و به کار بردن کلمه ارتباطات پس از آن، نشان می‌دهد. که نوع فعالیت این شرکت به مباحث ارتباطات و شبکه ربط دارد.
  • ایده سوم: “تجارت آدلی البرز”
    این شرکت به احتمال زیاد در استان البرز بوده و واژه های “تجارت” و “آدلی” به ترتیب معانی بازرگانی و نامداری را یادآوری می‌کنند.
  • ایده چهارم: “راشا گستر بازرگان”
    کلمه “راشا” به معنای راه عبور است و “گستر” و “بازرگان” که در پی آن آمده‌اند، معانی گسترش و فعالیت تجاری را گوشزد می‌کنند.
  • ایده پنجم: “بارنگ سازان عصر جدید”
    “بارنگ” به معنای مُلَوَن (رنگارنگ) است و احتمالا این شرکت در زمینه رنگ فعالیت دارد. واژه‌های بعدی نیز به ترتیب معنای مشخصی دارند و در کنار یکدیگر ترکیب زیبایی در این اسم شرکت به وجود آورده‌اند.
  • ایده ششم: “بازرگانی ورنا بامداد”
    این شرکت بازرگانی با اضافه کردن واژه “ورنا” در نامگذاری خود، معنای جوانی و تازگی را تداعی کرده و احتمالا با یک کسب و کار نوپا روبرو هستیم.
  • ایده هفتم: “تجارت آور نیکنامان جاوید”
    “تجارت آور” مفهومی مشخص دارد. اما واژه “جاوید”، به دو معنای ماندگار و نیز نام پدر اردشیر یکی از بهدینان خراسان است. که از هر دو سو بار اسمی با ارزشی را یدک می‌کشد.

سخن پایانی

شما چطور یک ایده منحصر به فرد برای اسم شرکت بازرگانی، ارائه می‌دهید؟ پیشنهادات خود را در بخش نظرات با دیگر خوانندگان ما که به دنبال نامگذاری شرکت هستند، در میان بگذارید.

جهت مطالعه (لیست چاپخانه های تهران دارای مجوز وزارت ارشاد ) اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یک =