طرح جریمه مشمولان غایب

پیگرد قانونی استخدام مشمولان خدمت سربازی در دستگاههای دولتی و خصوصی

خبرگزاری میزان : معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: استخدام و به‌کارگیری مشمولان در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی دارای پیگرد قانونی است و طبق ماده ۶۲ و ۶۳ قانون وظیقه عمومی کشور با متخلفان برخورد خواهد شد.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از فارس؛ مرتضی حیدری عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در استان هرمزگان ۲۹۹ پرونده معافیت دائم و ۳۱ مورد پرونده معافیت موقت در زمینه پزشکی وجود دارد که در حال بررسی است.
وی افزود: ۸۰۳ پرونده در زمینه کفالت در استان تشکیل شده که از این تعداد، ۷۸۱ پرونده در حوزه معافیت دائم و ۲۲ مورد در زمینه معافیت موقت است.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: در ۶ ماهه نخست سال، تعداد ۵۴۶۱ سرباز طبق سهمیه استان به مراکز آموزشی اعزام شده‌اند که در حال طی کردن این دوره مقدس هستند.
حیدری عنوان کرد: استخدام و به کارگیری مشمولان در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی بنا بر قانون دارای پیگرد قانونی است و طبق ماده ۶۲ و ۶۳ قانون وظیفه عمومی کشور با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد: تخطی از این قانون در مرحله نخست به میزان ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در صورت تکرار ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه نقدی در پی خواهد داشت.
مرتضی حیدری گفت: سربازی یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها و مشمولان است که امروز به واسطه افزایش امکانات و توسعه مناطق خدمت سربازی، به سختی و مشقت سابق نیست و تمام افرادی که برای خدمت سربازی اعزام می‌شوند، در نزدیکترین نقطه به محل سکونت خود به کار گرفته می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 15 =