جانباز

مفاد قانون جامع ایثارگران در برنامه ششم گنجانده می‌شود

خبرگزاری خانه ملت: عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از تعیین تکلیف معافیت سربازی فرزندان شهدا و جانبازان خبر داد و گفت: این پیشنهاد به ستاد مشترک خدمت سربازی ارائه شده و در صورت بررسی و موافقت مقام معظم رهبری به قانون تبدیل می‌شود.
غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص آخرین وضعیت قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و مفاد حذف شده ماده الحاقی مربوط به این قانون از احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، گفت: بنابر ایراد شورای نگهبان قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران در احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور به قانون دائمی تبدیل شد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مواد اصلاحی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که در لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، از این لایحه حذف شد، لذا از آنجایی که تدوین و ارائه طرح مجزا در این زمینه هم با ایرادی مستند به اصل ۷۵قانون اساسی روبه‌رو خواهد شد، تصمیم گرفته شده که در لایحه برنامه ششم توسعه بدان‌ها پرداخته شود.
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت معافیت فرزندان شهدا و جانبازان، افزود: این ماده نیز به دلیل ایراد شورای نگهبان از لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور حذف شد اما پیشنهاد مربوط به این موضوع از سوی مجلس به ستاد مشترک خدمت سربازی ارائه شده، این ستاد پیشنهاد مجلس را بررسی می‌کند و به شرط موافقت مقام معظم رهبری به قانون مجزا تبدیل خواهیم کرد. در هر حال زمانی که توافق نهایی صورت گیرد اعلام خواهیم کرد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =