خدمت سربازی

ضرورت ارزیابی اثربخشی خرید خدمت سربازی مشمولان غایب

خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر ارزیابی میزان اثربخشی خرید خدمت سربازی مشمولان غایب، گفت: پس از بررسی نتایج می‌توان درباره کاهش سال‌های غیبت برای خرید خدمت یا ادامه روند فعلی تصمیم‌گیری کرد.
علیرضا رحیمی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت درخصوص ضرورت بررسی اثرات خرید خدمت سربازی مشمولان غایب، گفت: تاکنون در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این زمینه صحبتی نشده اما درمجموع سیاست‌هایی که برای جریمه غیبت سربازی در نظر گرفته شده جهت تعیین تکلیف وضعیت غائبان بود زیرا این افراد از طرفی تخلف کرده و از سویی دیگر نیز نیازمند تعیین تکلیف بودند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شوای اسلامی درخصوص کاهش سال‌های غیبت سربازی برای خرید خدمت سربازی، تصریح کرد:  در این زمینه هنوز موضوعی مطرح  و به طور رسمی به آن پرداخته نشده است.
وی افزود: در شرایط فعلی تلاش می‌شود تا بتوان حداکثر جمعیت ممکن از مجموعه سربازان غائب، تحت پوشش پرداخت جریمه غیبت قرار گیرند تا با سهولت و اطمینان خاطر وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.
رحیمی درباره تداوم سیاست خرید خدمت سربازی مشمولان غایب، گفت: با ادامه روند فعلی باید اثربخشی و کارآمدی اقدامات انجام گرفته با کار تحقیقاتی بررسی و سنجیده شود و بر اساس نتایج به دست آمده نسبت به کاهش سال‌های غیبت برای خرید یا ادامه روند فعلی تصمیم‌گیری شود.
وی با یادآوری آمار پایگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه ۴۰درصد غائبین سربازی جزو اقشار فقیر جامعه‌اند، گفت: زمانی که هدف تعیین تکلیف جمعیت غایبان سرباز است قاعدتا تسهیلات هم باید متناسب آن ارائه و بر اساس وضعیت معیشتی خانواده‌ها انعطاف پذیر باشد، یعنی شرایطی پیش‌بینی شود که خانواده‌هایی که در طبقه متوسط و ضعیف هستند به راحتی بتوانند از این امکان استفاده کنند و به خاطر فقر مالی و اقتصادی درگیر خلاءهای قانونی و تخلفات قانونی نکنند.
رحیمی با بیان اینکه کاهش هزینه جریمه غیبت سربازی نیز باید بررسی شود، تصریح کرد: پیش از این اقدام باید تحقیق مذکور در خصوص بررسی اثربخشی و کارآمدی خرید خدمت سربازی مشمولان غایب، توانمندی خانواده‌ها برای پرداخت جریمه غیبت نیز در این تحقیق ارزیابی شود تا بر اساس آن جدول پلکانی یا جداول کاهش را متناسب با خانواده‌ها تنظیم کنند.
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌گذاری مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در صورتی که تغییری در روند فعلی بخواهد صورت گیرد در لایحه بودجه سال‌ آینده پیش‌بینی خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =