خدمت سربازی

خدمت سربازی آخرین تغییرات و معافیت‌ها

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت‌ها

خدمت سربازی: رئیس اداره سرمایه انسانی سردار موسی کمالی ستاد کل نیروهای مسلح در بیان میزان افزایش حقوق سربازان در سال ۱۳۹۹ این مقدار را ۲۰ درصد اعلام و جزئیات این افزایش حقوق را به شرح جدول زیر بیان کرد:

میزان حقوق مصوب سربازان در سال ۱۳۹۹
درجه نظامی میزان حقوق
*********** حداقل حداکثر
سرباز / ناوی ۲.۷۰۰.۸۶۴ ریال ۱۳.۵۰۴.۳۲۰ ریال
سرباز دوم / ناوی دوم ۲.۶۷۴.۰۰۰ ریال ۱۳.۷۲۹.۳۹۲ ریال
سرباز یکم / ناوی یکم ۲.۷۹۰.۸۹۳ ریال ۱۳.۹۵۴.۴۶۴ ریال
سرجوخه / سرناوی ۲.۸۳۵.۹۰۷ ریال ۱۴.۱۷۹.۵۶۳ ریال
گروهبان سوم / مهناوی سوم ۲.۹۲۵.۹۳۶ ریال ۱۴.۶۲۹.۶۸۰ ریال
گروهبان دوم / مهناوی دوم ۳.۰۱۵.۹۶۵ ریال ۲۵.۰۷۹.۸۳۶ ریال
گروهبان یکم / مهناوی یکم ۳.۱۹۶.۰۲۲ ریال ۱۵.۵۲۹.۹۶۸ ریال
استوار دوم / ناو استوار دوم ۳.۱۹۶.۰۲۲ ریال ۱۵.۹۸۰.۱۱۲ ریال
استوار یکم / ناو استوار یکم ۳.۲۸۶.۰۵۱ ریال ۱۶.۴۳۰.۲۵۶ ریال
ستوان سوم / ناوبان سوم ۳.۴۲۱.۰۹۴ ریال ۱۷.۱۰۵.۴۷۲ ریال
ستوان دوم / ناوبان دوم ۳.۵۵۶.۱۳۸ ریال ۱۷.۶۶۱.۸۸۸ ریال
ستوان یکم / ناوبان یکم ۳.۶۹۱.۱۸۱ ریال ۱۸.۴۵۵.۹۰۴ ریال
ستوان یکم پزشک / ناوبان یکم پزشک ۴.۰۵۱۲۹۶ ریال ۲۰.۲۵۶.۴۸۰ ریال

 

در جدول فوق، تمام حقوق‌ها در نهایت باید بعلاوه عدد ۸۰ هزار تومان شده که در آن صورت حداقل حقوق سرباز عادی ۳۳۴ هزار تومان خواهد شد. میزان حقوق بر اساس ضریب حقوق نسبت به حقوق پایه پایور (کارمند نیروهای مسلح به صورت حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ درصد) ضربدر ضریب مکان و آب هوا شده و اعداد نهایی بر این معیار به دست می‌آید.

حقوق سربازان متاهل علاوه بر مبلغ فوق همانند سایر کارکنان نیروهای مسلح به ازای همسر ۱۷۱ هزار تومان و به ازای هر فرزند ۴۵.۵ هزار تومان می‌باشد.

وضعیت خرید سربازی در سال ۱۳۹۹

با توجه به لغو قانون خرید سربازی در سال ۱۳۹۹، هیچ گونه خبری مبنی بر فروش خدمت سربازی منتشر نشده و صرفاً برای آن دسته از مشمولانی که در سال ۹۷ اقدام به خرید سربازی کرده و در سال ۹۸ یک قسط از مبلغ خرید خود را پرداخته‌اند فرصتی ایجاد شده است که تا پایان سال ۱۳۹۹ اقدام به پرداخت جریمه خود کرده و کارت پایان خدمت را دریافت نمایند.

بدیهی است که تمام افرادی که در این طرح ثبت نام کرده ولی نسبت به پرداخت اقساط اقدامی نکرده‌اند مشمول خدمت نظام وظیفه بوده و می‌بایست در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خود اقدام نمایند.

آخرین خبر مربوط به بکارگیری سرباز معلم در کشور

بر اساس دستور العمل ابلاغی معاونت توسعه و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، ادارات استان‌ها می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط، حداقل مدرک کارشناسی با اولویت کارشناسی ارشد، نداشتن مهر غیبت در دفترچه آماده ‌به‌خدمت و تاریخ اعزام در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور، به‌کارگیری در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته و … اقدام به جذب کارکنان وظیفه مامور نمایند.

در صورتی که تمایل دارید تمام اخبار مربوط به استخدام سرباز معلم را مطالعه بفرمایید، روی آیکون زیر کلیک نمایید.

آشنایی با انواع معافیت‌های خدمت نظام وظیفه

همه ساله از میان مشمولین نظام وظیفه، جمعی از افراد به دلایل مختلف مانند شرایط تحصیلی، شرایط سلامت جسمی و روانی، نیازهای خانوادگی، ایثارگری و یا شرایط خاص از انجام خدمت سربازی به صورت موقت و یا دائم معاف می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید با این قوانین و شرایط آشنا شوید و بدانید آیا در شمول معافیت‌های موقت و یا دائم از خدمت نظام وظیفه قرار می‌گیرید بر روی آیکون زیر کلیک نمایید.

آشنایی با قانون امریه و سازمان‌های پذیرنده امریه سربازی

حال با توجه به اجباری بودن این دوره، راه‌های مختلفی برای گذراندن آن وجود دارد. محبوب‌ترین راه اکنون (با توجه به اتمام طرح خرید سربازی) گرفتن امریه سربازی می‌باشد. افرادی که تمایل ندارند دوره سربازی خود را طبق روال معمول و در پادگان های نظامی سپری کنند می توانند دوره خدمت خود را به صورت امریه در سازمان‌ها و ارگان های دولتی کشور که امریه می پذیرند بگذرانند. دریافت امریه سربازی موجب می شود تا مشمولان ضمن کسب تجربه در شغلی که باید در آن خدمت کنند ، دوره سربازی خود را بدون پوشیدن لباس نظامی به پایان برسانند.

آشنایی با پروژه کسر خدمت سربازی

یکی از دغدغه‌های ثابت اکثر جوانان ایرانی در دانشگاه‌ها، خروج از دانشگاه و کاریابی است. و یکی از ملزومات کاریابی داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم از سربازی است. حال این سوال پیش می‌آید که چطور می‌توانیم در زمان تحصیل خود در دانشگاه و در مقطع تحصیلات تکمیلی پیش از مشمول شدن بخش زیادی از خدمت نظام وظیفه خود را با گرفتن کسری بگذرانیم؟

جواب ساده است، دریافت پروژه کسری خدمت!

جهت مطالعه مقاله ( آشنایی با وظایف و خدمات دفاتر پیشخوان دولت ) اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =