حذف اجبار از هدایت تحصیلی دانش آموزان توافق شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در جلسه مشترک این کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش که در هفته گذشته برگزار شد، حذف اجبار در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مورد تاکید قرار گرفت.

حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که در جلسه مشترک کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مسئولان وزارت آموزش و پرورش در رابطه با موضوع هدایت تحصیلی چه نتایجی حاصل شد و ورود سازمان بازرسی به این بحث، اظهار کرد: یکی از دلایل ورود سازمان بازرسی به بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ممکن است شکایت خانواده‌ها به مراجع قانونی باشد.

وی افزود: برخی خانواده‌ها ممکن است احساس کنند که در بحث انتخاب رشته فرزندشان، حقی از آنها ضایع شده است بنابراین به مراجع قانونی مراجعه می‌کنند، به همین دلیل سازمان بازرسی برای بررسی بیشتر موضوع هدایت تحصیلی ورود پیدا کرد تا مشخص شود ماجرا چیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جلسه مشترک میان این کمیسیون و مسئولان آموزش و پرورش گفت: در این جلسه که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد به نتایج خوبی رسیدیم.

میرزاده ادامه داد: با استقرار نظام 6.3.3 هدایت تحصیلی که در گذشته در مقطع متوسطه دوم انجام می‌شد، به پایه نهم منتقل شده است و خانواده‌ها در این رابطه به خوبی توجیح نشده‌اند، آموزش و پرورش می‌توانست خانواده‌ها را بیشتر از این توجیح کند، اما آنها در یک یا دو ماه اخیر متوجه موضوع هدایت تحصیلی شده‌اند به همین دلیل طبیعی است که احساس کنند اگر فرزندشان اجازه ورود به رشته تحصیلی مورد نظرش را ندارد، حقی از آنها ضایع شده است.

وی گفت: در جلسه مشترک میان اعضای این کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش مقرر شد تا حالت اجبار در بحث هدایت تحصیلی برداشته شود و مسئولان آموزش و پرورش تا جایی که امکان دارد خانواده‌ها را توجیح و در جهت جلب رضایت آنها اقدام کنند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =