طرح جریمه مشمولان غایب

ثبت‌نام ۱۶۰۰ نفر برای پرداخت نقدی جریمه سربازی در خراسان شمالی

خبرگزاری مهر: بجنورد- معاون وظیفه عمومی خراسان شمالی از ثبت‌نام یک هزار و ۶۰۰ نفر برای پرداخت نقدی جریمه سربازی طی سال گذشته در استان خبر داد.
سرهنگ علی موسی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ نفر در سراسر استان برای پرداخت جریمه نقدی غیبتشان ثبت‌نام کردند که این میزان ثبت‌نام کننده طی ۶ ماهه امسال نیز به ۲۹۰ نفر رسیده است.

نقش اساسی مردم در تأمین امنیت جامعه
سرهنگ موسوی زاده همچنین بابیان اینکه مردم در تأمین امنیت جامعه نقش اساسی دارند افزود: سازمان وظیفه عمومی ناجا دو وظیفه تأمین سربازان نیروهای مسلح و همچنین رسیدگی به درخواست‌های مشمولان نظیر کفالت، پزشکی، تحصیلی و سایر موارد را بر عهده دارد.
وی با اشاره به اهمیت برقراری امنیت و مشارکت مردم برای تأمین آن گفت: مردم در تأمین سربازان نیروهای مسلح کشور نقش اساسی دارند چراکه اگر مشارکت مردم نباشد هزینه‌های دفاعی در نیروهای مسلح که از اهمیت بالایی برخوردار هستند بسیار افزایش خواهد یافت.
این مقام انتظامی افزود: مردم از هر قشر و طبقه‌ای که باشند برای انجام تعاملات اجتماعی خود نیازمند امنیت هستند بنابراین نیروهای مسلح نیز برای برقراری امنیت تلاش می‌کنند که البته این اقدام جز با مشارکت فرد خانواده‌های کشور میسر نمی‌شود و همه جوانان برای سهیم شدن در تأمین امنیت نقش دارند.
معاون وظیفه عمومی استان در ادامه به محرومیت‌های اجتماعی مشمولان غایب خدمت سربازی اشاره کرد و گفت: افرادی که از خدمت سربازی غایب هستند از مزایایی همچون ادامه تحصیل، دریافت گواهی‌نامه و گذرنامه، استخدام و موارد دیگر محروم هستند؛ همچنین متناسب با مدت غیبتشان سه الی ۶ ماه اضافه‌خدمت به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.
وی بیان داشت: بر اساس قانون افرادی هم که مشمولان غایب را به کار بگیرند به مرجع قضایی معرفی‌شده و برای بار نخست به پرداخت هزینه سالیانه یک سرباز به ارزش چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در صورت تکرار به پرداخت هزینه سالیانه سه سرباز به ارزش ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

افزایش برخورد با مشمولان غایب
موسی زاده تصریح کرد: باوجود طرح پرداخت جریمه نقدی، مشمولان غائب در صورت تمایل هرچه زودتر نسبت به انجام اقداماتشان اقدام کنند. در صورت عدم تمایل برای پرداخت جریمه غیبتشان هرچه سریع‌تر خود را برای اعزام به خدمت معرفی کنند چراکه برخوردها با این افراد تشدید شده و بر محرومیت‌های سربازان غایب و همچنین مجازات به‌کارگیرندگان این افراد افزوده خواهد شد.
وی افزود: افرادی هم که هرگونه معافیتی شامل حال آن‌ها می‌شود، پیگیری امورشان را به آینده موکول نکنند چراکه امکان تغییر بخشنامه‌ها و درنهایت از دست دادن این فرصت برایشان وجود دارد.

شناسایی ۹۷۳ مشمول غایب توسط کلانتری‌ها
موسی زاده همچنین گفت: طی امسال ۹۷۳ مشمول غایب توسط کلانتری شهرهای استان شناسایی و جهت اعزام به خدمت سربازی به دفاتر پلیس +۱۰ معرفی شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به هوشمند سازی کارت‌های پایان خدمت هشدار داد و گفت: با توجه به در پیش رو بودن اربعین حسینی و سفر به عتبات عالیات، افرادی که نسبت به هوشمند سازی کارت پایان خدمت اقدام نکرده‌اند حتماً با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنند چراکه تعویض کارت‌های پایان خدمت به حداقل یک ماه زمان نیاز دارد و کسانی هم که نسبت به هوشمند سازی کارت‌هایشان اقدام نکرده باشند از خروج آن‌ها به خارج از مرز جلوگیری و به‌منزله مشمولان غایب شناخته می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =