خدمت سربازی

تلاش مجلس برای تسهیل شرایط پرداخت جریمه برای مشمولان غایب

خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۹۶ نیز شرایط پرداخت جریمه غیبت سربازی به صورت اقساط درنظر گرفته شده است، گفت: نباید در پرداخت جریمه تبعیضی صورت گیرد.علیرضا رحیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی در لایحه بودجه سال ۹۶، افزود: در این لایحه حدود هزار میلیارد تومان از محل درآمدی خرید غیبت سربازی پیش بینی شده از سویی دیگر نیز بخشی از معوقات سال ۹۵ نیز به این مبلغ اضافه می شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نمایندگان پیشنهادات مختلفی در زمینه سرجمع منابع مالی خرید غیبت سربازی و همچنین میزان مبلغ جریمه مطرح کرده اند که اکنون این پیشنهادات در حال بررسی است تا به چاپ برسد و در صحن بررسی شود.
وی یادآور شد: بدون شک هر پیشنهادی که از سوی نمایندگان مطرح می شود باید این نکته را مدنظر قرار داد تا خانواده ها درگیر پرداخت هزینه های هنگفت نشده و فشار زیادی به آنها وارد نشود تا گریز و تخلفات بیشتر جوانان از حوزه نظام وظیفه صورت نگیرد.
رحیمی تاکید کرد: با رعایت شرایط معیشتی مردم باید این بند از لایحه مورد بررسی قرار گیرد تا بین فردی که قادر به خریداری غیبت سربازی است و شخصی که قدرت پرداخت جریمه را ندارد، تبعیضی وجود نداشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در بودجه سال ۹۶۶ نیز برای پرداخت راحت تر افرادی که مشمول خرید غیبت سربازی هستند نیز شرایط پرداخت به صورت اقساط درنظر گرفته شده تا همانند سال ۹۵ کمکی باشد برای خانواده هایی که وضعیت معیشتی خوبی ندارند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هفت =