سردار کریمی

ارسال اخطاریه کتبی برای مشمولان غایب

به گزارش اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، سردار کریمی از ارسال اخطاریه کتبی به منازل مشمولان غایب از اول آبان ماه خبرداد و گفت: پس از ارسال پیامک برای تمامی مشمولان غایب، از اول آبان ماه به صورت مرحله ای اخطاریه کتبی به منازل آنان ارسال می شود .
وی خاطر نشان کرد:در این اخطاریه به مشمول تذکر داده شده که هرچه سریعتر می بایستی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف نماید.
سردار کریمی درخصوص تبعات عدم توجه به اخطاریه های ارسالی گفت : برابر ماده 58 قانون ،تعقیب، شناسایی و تعیین تکلیف وضعیت مشمولان غایب ،در دستور کار سازمان وظیفه عمومی است ولی ما قبل از اجرای این ماده قانون ، سعی نمودیم با شناسایی مشمولان غایب و ارسال پیامک، برخورد تعاملی با آنان داشته باشیم .
این مقام مسئول افزود:در مرحله بعدی محرومیت ها و محدودیت های اجتماعی که در ماده 10قانون پیش بینی شده را بطور جدی تر اجرا خواهیم کرد ، در این خصوص با بانک مرکزی تعاملاتی صورت گرفته که مشمولان غایب از دریافت تسهیلات و خدمات بانکی محروم شوند ، همچنین در آینده نزدیک محرومیت هایی از قبیل خدمات بیمه ای و …که در قانون پیش بینی شده را خواهیم داشت.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ماده 58 قانون لازم الاجراست افزود: مشمولان غایب دارای بیش از 8 سال غیبت ، تا پایان امسال فرصت دارند تا با ثبت نام در طرح جریمه مشمولان غایب ، وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف نمایند .
وی گفت : تعدادی از افراد به علت عدم تعویض کارت قدیمی معافیت یا پایان خدمت با کارت هوشمند، اطلاعاتشان در سامانه وظیفه عمومی ناقص بوده که با ارسال پیامک،وضعیت خدمتی حدود صد هزار نفر از آنان مشخص شد.
وی در ادامه افزود: همچنین تعدادی از مشمولان غایب معلولین بودند که بعلت عدم آگاهی، معافیت پزشکی نداشته اند که با ارسال پیامک از سوی این سازمان، تعداد قابل توجهی با نامه بهزیستی برای معافیت پزشکی اقدام و وضعیت خدمتی خود را مشخص نموده اند.
سردار کریمی بیان داشت : انشاءا… در سال 95 با اقدامات صورت گرفته ، آمار مشمولان غایب کاهش چشم گیری داشته که این دسته ازافراد بایستی هرچه سریعتر وضعیت خدمتی خود را مشخص نمایند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 15 =