امیر باقری

اجرای طرح های متحول کننده در حوزه خدمت سربازی در راستای اقتصاد مقاومتی

گروه ناجا – معاون نيروي انساني ستادکل نيروهاي مسلح گفت: در راستاي اقتصاد مقاومتي، طرح هاي متحول کننده در حوزه سربازي به اجرا درخواهد آمد.

 

به گزارش اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا به نقل از پایگاه فرهنگی سرباز ، “امير سرتيپ محمدحسن باقري” در خصوص برنامه هاي ستاد کل در حوزه اقتصاد مقاومتي براي نظاميان به خصوص سربازان گفت: نيروهاي مسلح در راستاي اجراي منويات مقام معظم فرماندهي کل قوا ،قرارگاه “اقتصاد مقاومتي” را به منظور انجام اقدامات متحول کننده و بنيادين، راه اندازي کرد.
وي يکي از موضوعات مطرح شده در اين قرارگاه را خدمت سربازي عنوان کرد و گفت: در اين زمينه دو ديدگاه ،سرباز حرفه اي و خدمت وظيفه عمومي مطرح است .
امير باقري فلسفه بکارگيري سربازان را در دو سال خدمت، پايين آمدن هزينه دفاعي و امنيتي کشور عنوان کرد و افزود : از نگاه اقتصاد مقاومتي نيز خدمت سربازي توانسته هزينه هاي اين حوزه را کاهش دهد.
معاون نيروي انساني ستاد کل نيروهاي مسلح ،با بيان اينکه هم اکنون برخي از سربازان در دوره هاي ” فني حرفه اي ” حرفه آموزي مي کنند و به آنان مدرک اعطاء مي شود ،اظهار داشت: بنابراين سربازان پس از گذراندن دوره ضرورت مي توانند وارد بازار کار شوند .
وي اعطاي مدرک فني حرفه اي به سربازان را از مصاديق اقتصاد مقاومتي به منظور توليد نيروي کار دانست و گفت: در نظر است تا با همکاري سازمان فني و حرفه اي براي رشته هاي فرهنگي و هنري نيز گام هايي برداشته شود.
امير باقري با اشاره به طرح “مدرسه سرباز “گفت: طي قراردادي که با نهضت سوادآموزي داشتيم ، معلمان اين مدرسه نيز کارکنان وظيفه هستند. علاوه بر آن نيز آموزش و پرورش سالانه حدود 3 هزار نفر سهميه سرباز معلم دارد که اين دسته از سربازان در مناطق محروم در کسوت معلمي انجام وظيفه مي کنند.
وي با تاکيد بر اينکه حدود 60 هزار نفر در سنوات گذشته در نيروهاي مسلح سواد خواندن و نوشتن فرا گرفته اند،گفت:کارهاي خوبي را در مجموعه نيروهاي مسلح براي فرهنگ سازي و افزايش منزلت خدمت سربازي انجام داده ايم .
معاون نيروي انساني ستاد کل نيروهاي مسلح عرصه رسانه را بسيار گسترده و فراگير دانست و گفت: از آنجا که نگاه برخي رسانه ها، مشتري مداري است بنابراين موضوعاتي را که جاذبه بيشتري داشته باشند ، در دستور کار خود قرار مي دهند.
وي با اشاره به اينکه موضوع خدمت سربازي مورد علاقه جوانان است و با جستجو واژه “سربازي” در رسانه ها با انبوه مطالب و اظهار نظرها مواجه مي شويم گفت: همين امر نشان از نگراني جوانان در اين حوزه دارد. اين مقام ارشد انتظامي در پايان خاطر نشان کرد: جوانان بايد آخرين اخبار و قوانين و مقررات در حوزه سربازي را از مراجع مطمئن دريافت کنند.
این مقام ارشد انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: جوانان باید آخرین اخبار و قوانین و مقررات در حوزه سربازی را از مراجع مطمئن دریافت کنند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + نه =