سردار کریمی

اجرای برنامه های مهارت افزايي سربازان از سال گذشته / حضور مشاوران شغلي در پادگان ها

به گزارش معاونت اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا، سردار “ابراهيم کريمي” در خصوص مهارت افزايي سربازان بيان داشت: تلاش ما بر اين است که هر سربازي با ورود به خدمت سربازي، حداقل يک مهارت را کسب يا در صورت داشتن مهارت، آن را توسعه دهيم تا بعد از ترخيص، براي جوانان فرصت شغلي مناسبی ايجاد شود.

وی اذعان داشت: برنامه مهارت افزايي سربازان از سال گذشته شروع شده که حدود یک صد هزار نفر تحت آموزش هستند و تا پايان سال 97 نيز 200 هزار نفر تحت برنامه مهارت افزايي نيروهاي مسلح قرار خواهند گرفت.

جانشين سازمان وظيفه عمومي با بيان اين مطلب که به سلايق سربازان در انتخاب مهارت توجه مي شود، افزود: امسال مهارت افزايي سربازان داوطلبانه بوده ولي از سال آينده برنامه ريزي به گونه ای است که همه سربازاني که وارد خدمت مي شوند حتما بايد حداقل يک مهارت را در پادگان ها و يا مراکزي که مشغول خدمت هستند، فرا بگیرند.

سردار کريمي خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبري در ابتداي سال 97 بر مقوله “افزايش مهارت ها “تاکيد کرده اند هدف از مهارت آموزي، ارتقاء سطح مهارت ها و نه مدرک گرايي است؛ با اين وجود با همکاري سازمان فني و حرفه اي، سربازاني که دوره هاي مهارتي را بگذرانند، مي توانند با شرکت در آزمون هاي فني و حرفه اي؛ مدرک معتبر نیز دريافت کنند.

وي در ادامه بيان داشت: افراد پس از اتمام خدمت سربازي، علاوه بر دريافت کارت پايان خدمت و گواهي مربوط به مهارت،گواهي سابقه کاري نیز دریافت می کنند که در زمينه کسب مهارت است.

اين مقام مسئول در مورد ثبت رزومه تحصيلي مشمولان گفت: دارندگان مدرک تحصيلي دانشگاهي به خصوص فوق ليسانس و بالاتر مي توانند در مرحله ثبت درخواست اعزام به خدمت رزومه تحصيلي خود را نيز به دفاتر ارائه دهند تا از طريق سامانه وظيفه عمومي در اختيار نيروهاي مسلح قرار گيرد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا بيان داشت: نيروهاي مسلح با توجه به نياز خود از بين رزومه هاي تخصصي، نيروهاي متخصص را انتخاب می کنند؛ اين اقدام فرصتي را ايجاد مي کند تا فردي که از دانشگاه خارج شده بتواند طبق تخصص خود در خدمت سربازي تجربه کسب کند.

سردار کريمي خاطرنشان کرد: تامين نيروي انساني نيروهاي مسلح به عهده این سازمان است و سعي داريم با توسعه زيرساخت ها، سربازی را به سمتی سوق دهیم که جوانان بیشتری بتوانند متناسب با تخصص خود به کارگیری شوند که این امر زمینه ای برای افزایش مهارت هاي سربازی خواهد بود.

اين مقام مسئول با بيان اين مطلب که يکي از تصميمات ستاد کل نيروهاي مسلح براي رفاه حال سربازان در سال آينده، به کارگيري مشاوران شغلي در پادگان ها مي باشد، افزود: ديدگاه مسئولان نسبت به مقوله سربازي در حال حاضر متفاوت از دهه هاي گذشته است و سعي براين است که شرايط بهتري براي سربازان فراهم شود.

 

«برای دریافت مشاوره اینترنتی خدمت سربازی روی این لینک کلیک نمایید

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + سه =