سردار کریمی

نحوه استفاده از وام و پرداخت قسطي طرح جريمه مشمولان غايب اعلام شد

به گزارش اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، “سردار ابراهیم کریمی ” در خصوص طرح جریمه مشمولان غایب به خبرنگار ما گفت: قانون گذار نحوه پرداخت مبلغ جریمه را به صورت نقدی و قسطی تعیین کرده است و بر اساس قانون فقط تا پایان سال 1395 این طرح معتبر است.
وی افزود: تمام کسانی که در سال گذشته موفق به واریز وجه جریمه نشده اند، باید با مراجعه به دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) نسبت به ثبت درخواست خود مبنی بر پرداخت مبلغ جریمه به صورت نقدی، قسطی یا در غالب استفاده از تسهیلات اعطایی اقدام کنند.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار داشت: همه متقاضیان می بایست یکی از این روش ها را انتخاب و نسبت به پرداخت وجوه جریمه اقدام کنند.
وی ادامه داد: متقاضیان برای پرداخت نقدی جریمه یک شناسه واریز دریافت کرده و پس از واریز وجه ،کارت معافیت از خدمت صادر و به نشانی فرد ارسال می شود.
وی در ادامه با تشریح شرایط قسط بندی مبلغ جریمه مشمولان غایب گفت: متقاضیان در ابتدا می بایست یک سوم مبلغ جریمه را پرداخت کرده و مبلغ باقیمانده را به صورت قسطی تا پایان سال 1395 پرداخت کنند که در این راستا بانک قوامین به عنوان بانک عامل پیش بینی شده است.
سردار کریمی افزود: این دسته از افراد پس از پرداخت نیمی از وجه جریمه خود می توانند، در صورت تمایل اجازه یک مرحله خروج از کشور به منظور سفرهای زیارتی را از سازمان وظیفه عمومی دریافت نمایند و همچنین امکان بهره بندی از برخی امکانات به صورت موقت را خواهند داشت.
کریمی در خصوص نحوه استفاده متقاضیان از تسهیلات گفت: مشمولان برای استفاده از این روش می بایست یک سوم مبلغ جریمه را به بانک قوامین به عنوان بانک عامل پرداخت کرده تا پس از آن بتوانند مراحل دریافت وام را از بانک مذکور ادامه دهند.
وی افزود: شرایط اعطای وام بر اساس قوانین بانکی می باشد و طبق ضوابط و شرایط بانک ، وام به متقاضیان اعطاء می شود .
این مقام مسئول بیان داشت: وام بانکی به همراه یک سوم پرداخت شده توسط متقاضیان این طرح از طریق بانک به صورت یکجا به خزانه واریز و پس از آن کارت معافیت توسط این سازمان صادر و به نشانی فرد مذکور ارسال می شود.
وی با تاکید بر این که موضوع پرداخت وام تابع ضوابط و مقررات سیستم بانکی کشور بوده و این سازمان صرفا تسهیل کننده شرایط و معرفی کننده متقاضیان به بانک ها می باشد گفت:شرایط دریافت وام بر اساس شرایط مورد توافق متقاضی و بانک است که این حالت مانند واریز نقدی وجه جریمه است و کارت معافیت متقاضی بلافاصله صادر می شود.
سردار کریمی با بیان اینکه نامه های پرداخت تسهیلات ، از بیستم خرداد ماه به متقاضیان ارائه می شود گفت: هماهنگی لازم برای تقسیط وجه جریمه و پرداخت تسهیلات با بانک انجام شده و نامه های مربوطه را در زمان اعلامی به متقاضیان ارائه تا با انتخاب یکی از روش ها نسبت به پرداخت مبلغ جریمه اقدام کنند.
وی یادآور شد: بانکها از طریق نوبت بندی اقدام به پرداخت وام می کنند بنابراین با توجه به محدود بودن منابع اعتباری بانک ها ، اولویت با افرادی است که درخواست خود را زودتر ثبت کرده اند .

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =