منابع آزمون عمومی و اختصاصی کنکور ۹۶

ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۹۶ تا ۲۸ بهمن ۹۵ ادامه خواهد داشت آزمون سراسری در روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر ماه ۹۶ برگزار می‌شود و منابع آزمون عمومی و اختصاصی نیز اعلام شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت‌نام آزمون سراسری سال 96 از سه‌شنبه 19 بهمن 95 آغاز شد و تا 28 بهمن ادامه دارد، سوابق تحصیلی در این آزمون 96 سهم 30 درصدی داشته و به صورت مثبت اعمال می‌شود.

داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 96 باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و  ثبت‌نام در کد رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آنها بر اساس آزمون صورت می‌‌گیرد همراه با آزمون سراسری سال 96 و از طریق سایت سازمان سنجش امکان‌پذیر است. داوطلبان پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما باید برای پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی اقدام کنند و با استفاده از کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است و پرداخت مبلغ 20 هزار تومان از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال 12 رقمی) اقدام کنند.

منابع عمومی و اختصاصی کنکور

 

کنکور سراسری سال 96 دارای دو بخش آزمون عمومی و اختصاصی است.

آزمون عمومی برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم به منظور تشخیص میزان آمادگی داوطلبان در زمینه دروس عمومی و در حد اطلاعات علمی کتاب‌های نظام جدید آموزش متوسطه سالی واحدی مشخص شده و مواد آزمون عمومی بدین شرح است:

آزمون ضریب کتب منابع طرح سوال
زبان و ادبیات فارسی 4 دوره پیش‌دانشگاهی و سال‌های سوم و دوم دبیرستان نظام جدید سالی واحدی
زبان عربی 2 سال‌های سوم و دوم دبیرستان نظام جدید سالی واحدی
معارف اسلامی 3 دوره پیش‌دانشگاهی و سال‌های سوم و دوم دبیرستان نظام جدید سالی واحدی
زبان خارجی 2 دوره پیش دانشگاهی و سال سوم دبیرستان نظام جدید سالی واحدی

داوطلبان اقلیت‌های مذهبی ( کلیمی، مسیحی، زرتشتی) اگر بخواهند به سوالات معارف غیراسلام پاسخ دهند باید با علامتگذاری در بند 25 تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی آن را مشخص کنند.

آزمون اختصاصی برای داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم به منظور تعیین میزان آشنایی علمی آنها با پایه‌های اساسی و اصولی رشته‌های موجود در هر گروه آزمایشی و در حدود اطلاعات علمی کتب نظام جدید سالی واحدی برگزار می‌شود.

منابع آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی:‌ دروس ریاضیات، فیزیک و شیمی در حدود اطلاعات علمی کتاب‌های دوره پیش دانشگاهی و سال‌های سوم و دوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک نظام جدید سالی واحدی. علاوه بر این دروس در درس فیزیک از کتاب فیزیک یک و آزمایشگاه سالی واحدی نیز سوال طرح خواهد شد.

منابع آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی:‌ دروس زمین‌شناسی، ریاضی، زیست‌شناسی، فیزیک و شیمی در حدود اطلاعات علمی کتاب‌های دوره پیش دانشگاهی و سال‌های سوم و دوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک نظام جدید سالی واحدی. سوالات درس زمین‌شناسی صرفاً از دوره پیش دانشگاهی و سال سوم دبیرستان طرح خواهد شد.علاوه بر این دروس در درس فیزیک از کتاب فیزیک یک و آزمایشگاه سالی واحدی نیز سوال طرح خواهد شد.

منابع آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی:‌ دروس ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق و روانشناسی.

ریاضیات از کتب پیش‌دانشگاهی، سال‌های سوم، دوم و اول. اقتصاد کتاب سال دوم، زبان و ادبیات فارسی کتب پیش‌دانشگاهی و سال‌های سوم، دوم و اول، زبان عربی کتب پیش‌دانشگاهی، سال‌های سوم و دوم. تاریخ و جغرافیا کتب پیش‌دانشگاهی و سال‌های سوم و دوم، علوم اجتماعی کتب پیش‌دانشگاهی و سال‌های سوم و دوم.

فلسفه و منطق، فلسفه براساس کتب پیش دانشگاهی و سال سوم و منطق براساس کتاب سال سوم و روانشناسی کتاب سال سوم.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =