طرح جریمه مشمولان غایب

شناسایی ۱۷۲۴ مشمول غایب از خدمت سربازی در خراسان شمالی

خبرگزاری ایسنا: معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از شناسایی یک هزارو۷۲۴ مشمول غایب از خدمت سربازی در استان خبرداد.
سرهنگ علی موسی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، اظهارکرد: در راستای تعیین تکلیف مشمولان غایب، طی سال جاری یک هزار و ۷۲۴ مشمول غایب توسط یگان های انتظامی شناسایی و جهت ثبت اعزام به دفاتر پلیس +۱۰ معرفی شده اند.
وی ادامه داد: امسال تعداد۳۳۸۸ نفر مشمول غایب که شرایط معافیت های کفالت، پزشکی و موارد خاص داشته اند نیز شناسایی شده اند که باید اقدامات لازم را در خصوص تعیین تکلیف خدمت سربازی خود انجام دهند.
موسی زاده افزود: بکارگیرندگان مشمولان غایب خدمت وظیفه عمومی در اماکن تجاری و آموزشی جرم محسوب می شود و در صورت مشاهده به مرجع قضایی معرفی و به جریمه نقدی معادل هزینه سالیانه یک سرباز محکوم خواهند شد.
وی یادآورشد: بنابراین باید از بکارگیری مشمولان غایب در موسسات خصوصی، دولتی و آموزشی خودداری شود.
موسی زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اعطاء سنوات ارفاقی به دانشجویان مشمول که در سنوات قانونی موفق به فراغت از تحصیل نشده اند، منوط به شرایط خاص شده که امکان دارد همه دانشجویان نتوانند از سنوات ارفاقی استفاده کنند، در این راستا توصیه می شود دانشجویان در سنوات مقرر فارغ التحصیل شوند.
وی عنوان کرد: مشمولان همواره می توانند با سامانه های ارتباطی www.vazifeh.irوسامانه پیامکی۱۱۰۲۰۶۰۱۰و تلفن گویا ۰۹۶۴۸۰ از آخرین وضعیت خود در اعزام به خدمت سربازی مطلع شوند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 10 =