سربازی طلبه ها

خدمت سربازی طلبه ها درمدارس سپری می شود

خبرگزاری ایرنا:  بوشهر- ایرنا- مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: با موافقت رهبر معظم انقلاب استفاده از طلبه های سرباز وظیفه برای انجام فعالیت های دینی و مذهبی در مدرسه ها از برنامه های آموزش و پرورش است.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی روز سه شنبه در دهمین نشست همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش قطب ۳ کشور در بوشهر افزود: اجرای این طرح برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ترویج فرهنگ دینی و مذهبی در مدرسه ها وتقویت تعامل آموزش و پرورش با حوزه های علمیه است.
وی با تاکید برحضور حوزه های علمیه درکنار آموزش و پرورش برای رسیدن به تربیت اسلامی اضافه کرد: تعامل و همکاری درعرصه‌های مختلف پژوهش و آموزش منابع انسانی و برنامه ‌ریزی بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه درقالب تفاهم نامه های مشترک بین این دو نهاد تعریف شده است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طرح امین از دیگر طرحهای مهم است که در زمان حاضر در یکهزار و ۶۰۰ مدرسه کشور اجرا می شود.
وی یادآورشد: طرح امین از سال۹۰ با اجرا در۲۰ مدرسه کشورآغاز شد و درقالب این طرح روحانیون با حضور در مدرسه ها مشاوره‌های مذهبی و فعالیتهای تبلیغی انجام می دهند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: تعامل و همکاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه کاری سلیقه‌ای، کوتاه‌مدت و تاکتیکی نیست بلکه یک سیاست بلند مدت واستراتژیک است.
ملکی اظهارکرد: امروز دشمن با استفاده از همه امکانات و تجهیزات خود ضربه زدن به ایمان کودکان ونوجوانان را هدف قرار داده است و فرهنگیان در این شرایط متولی حراست از معنویات و ارزشهای دینی هستند.
دبیر قطب ۳ کشوری ستاد همکاری‌های حوزه علمیه با وزارت آموزش و پرورش گفت: دهمین نشست ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با حضور شش استان بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، خوزستان، ایلام و لرستان در بوشهر برگزار شده است.
محمد نظری افزود: این نشست‌ها باهدف روان سازی در ارتباطات بین استانها در زمینه فعالیتهای حوزوی و آموزش و پرورش است که به ابتکار ستاد همکاری‌ای حوزه علمیه و آموزش و پرورش انجام می‌ شود.
وی بیان کرد: به دنبال این هستیم تا با تعامل و همکاری با حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استانهای قطب ۳ کشورگامهای مهم در زمینه تعامل آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه برداشته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: در سال تحصیلی جاری ۱۴۰ روحانی اعزامی از قم در مدرسه های هشت منطقه استان بوشهر ساماندهی شدند.
ناصر کرمی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف و رسالت آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین دستیابی به حیات طیبه است، افزود: ساحت دینی و معنوی به‌عنوان یکی از ساحت‌های شش گانه به پرورش ابعاد مختلف شخصیتی دانش‌ آموزان می ‌پردازد که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی و پراکندگی جمعیت، حوزه‌های علمیه گستردگی نامتوازنی در استان بوشهر دارند که با اجرای طرح وزارتی برای رفع نیازهای معنوی دانش آموزان از حضور روحانیون از استان قم استفاده شد.
وی تشکیل کلاس‌های کارگاهی ویژه معاونان و مربیان پرورشی، چاپ و توزیع یک هزار بنر مراجع و نصب در نمازخانه‌های مدارس و پیگیری و تلاش برای توسعه مدارس دینی را از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − یک =