جزئیات اردوهای تابستانی آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان/اردوی زیارت اولی‌ها و دانش‌آموزان مناطق مرزی

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات برگزاری اردوهای دانش‌آموزی، گفت: اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی و زیارت اولی‌ها تابستان امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی علی‌‌اکبرزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری 25 هزار پایگاه تابستانی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان، اظهار کرد: این پایگاه‌ها به ظرفیت 7 میلیون نفر رشته برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان فعال هستند.

وی افزود: رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و برنامه‌های اردویی و قرآنی در پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت ارائه می‌شود این پایگاه ها از هفته دوم تیر فعالیت خود را آغاز کرده و تا نیمه دوم شهریور پذیرای دانش‌آموزان هستند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی از تاریخ 21 تیر الی 4 مرداد، گفت: اردوی دانش‌آموزان پسر مناطق مرزی روز گذشته در شهر اصفهان افتتاح شد که 500 نفر از دانش‌آموزان پسر 17 استان مرزی در این برنامه حضور دارند؛ دانش‌آموزان استان‌های مختلف با آداب، سنن و مذاهب گوناگون در اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی حضور می‌یابند که فرصتی برای دوست‌یابی و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف است.

علی‌اکبرزاده با اشاره به اینکه هم‌اکنون دانش‌آموزان با انواع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مواجه هستند، تصریح کرد: در اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی کارگاه آسیب اجتماعی، آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی و کرسی‌های آزاداندیشی ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود. همچنین به منظور آشنایی آنها با صنعت کشور بازدیدی از کارخانه فولاد مبارکه و گیتی پسند اصفهان (بزرگترین کارخانه تولید نیوپایپ کشور) تدارک دیده شده است.

وی مطرح کرد: اردوی دانش‌آموزان دختر مناطق مرزی در تاریخ دوم مردادماه در تهران و اردوگاه شهید باهنر به مدت سه روز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی دانش‌آموزان از تاریخ 25 تیرماه لغایت 10 شهریورماه، گفت: امسال 10 هزار نفر از دانش‌آموزان با همراهی مربیان و استادکاران هنرستان‌ها در قالب اردوهای جهادی در مناطق محروم کشور حضور می‌یابند و در جریان سفر به مناطق کم برخوردار اقدام به مرمت این مدارس می‌کنند.

علی‌اکبرزاده با اشاره به برگزاری شانزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری، افزود: اختتامیه پرسش مهر شانزدهم در تاریخ 29 تیرماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود که از مجموعه بیش از سه میلیون و 200 هزار اثر ارائه شده آثار برگزیده مرحله کشوری تجلیل خواهند شد. همچنین امسال 200 اثر از دانش‌آموزان ایرانی 11 کشور خارجی به دست ما رسیده است که از سه نفر تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری اردوی دانش آموزان زیارت اولی از تاریخ 14 لغالیت 24 مرداد، بیان کرد: دانش‌آموزان دختر دبیرستانی که تا به حال به مشهد سفر نکرده‌اند در قالب این اردو به این شهر اعزام می‌شوند، سال گذشته موفق به اعزام 12 هزار نفر شدیم و امسال برای اعزام 17 هزار نفر به شهرهای مشهد، قم و شیراز برنامه ریزی کرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی، گفت: مرحله سوم این اردوها در تابستان برگزار می‌شود که دانش‌آموزان به استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی اعزام خواهند شود. طی دو مرحله گذشته 650 هزار از معلمان،دانش‌آموزان و روحانیون به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند.

علی‌اکبرزاده با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سوانح اردوهای دانش ‌آموزی کاهش یافته است، تصریح کرد: آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی به استان‌ها اجازه نمی‌دهد تا به غیر از اتوبوس‌های استاندارد از سایر وسایل نقلیه برای حمل و نقل دانش‌آموزان استفاده کند و حتی اتوبوس‌های دولتی نیز اجازه این کار را ندارند و در صورت تخلف پلیس راه وسیله نقلیه را توقیف خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان، عنوان کرد: این مسابقات با حضور هزار دانش آموز پسر و یک هزار و 100 دانش آموز دختر از تاریخ 24تا29 مردادماه در بخش‌های ادبی، شعر و داستان، مطالعه و تحقیق و برای نخستین بار نقد ادبی در نیشابور برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جشنواره کانون‌های فرهنگی و تربیتی از تاریخ 9 تا 14 شهریورماه، گفت: این جشنواره با برگزاری 64 غرفه برگزار می‌شود که یک هزار و 200 کانون فرهنگی و تربیتی در کشور داریم که این کانون‌ها تولیداتی دارند، امسال 30 میلیون تومان اعتبار برای خرید آثار دانش‌آموزان و ارائه آنها در قالب این جشنواره اختصاص یافته است.

علی‌اکبرزاده با اشاره به برگزاری جشنواره گروهای سرود کرال فرهنگیان، گفت: این جشنواره در تاریخ دوم و سوم شهریورماه در اصفهان برگزار می‌شود و هدف آن این است که سرودهای گروهی با یکدیگر رقابت کنند و در کنار آن آموزش‌های ویژه برای معلمان خواهیم داشت.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =