سردار کمالی

برگزاری دومین آزمون مهارت آموزی سربازان در ۱۴ بهمن

باشگاه خبرنگاران جوان:

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دومین آزمون مهارت آموزی سربازان ۱۴ بهمن همزمان در ۳۱ استان برگزار می شود.

برگزاری دومین آزمون مهارت آموزی سربازان ۱۴ بهمن/ تلاش ستادکل برای تضمین استخدام جوانان بعد از سربازیسرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: دومین مرحله آزمون مهارت آموزی کارکنان وظیفه ناجا، ارتش، سپاه و وزارت دفاع صبح شنبه (۱۴ بهمن) به صورت همزمان در ۳۱ استان کشور برگزار می شود.

وی افزود: پیش بینی می کنیم از ۷۰ هزار نفری که در این آزمون ثبت نام کرده اند، ۶۵ هزار نفر دز آزمون شرکت کنند.

سردار کمالی با بیان اینکه مشکلاتی که در آزمون اول وجود داشت در آزمون دوم رفع شده است، گفت: در مرحله اول ۷۵ هزار سرباز در آزمون شرکت کردند که ۴۰ هزار نفر به مرحله بعد راه یافتند و در نهایت ۴۵ درصد افراد توانستند گواهینامه بین المللی سازمان فنی و حرفه ای را دریافت کنند.

وی یادآور شد: آزمون مربیان کادر نیز روز جمعه ۱۳ بهمن برگزار می شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که دریافت چنین گواهینامه هایی چه مزیتی برای سربازان خواهد داشت، گفت: اول اینکه تعدادی از سربازان هم اکنون در یگان خدمتی خود به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند، از این رو ستادکل تصمیم گرفته شرایط را برای این سربازان فراهم کند تا علاوه بر تخصص تجربی، مدرک بین المللی نیز دریافت کنند.

وی ادامه داد: دسته دیگر نیز سربازانی هستند که بعد از ورود به یگان خدمتی آموزش می بینند و در کارهای تخصصی از آنها استفاده می شود. این دسته افراد نیز گواهینامه فنی حرفه ای دریافت می کنند.

سردار کمالی در پایان تاکید کرد: ستادکل نیروهای مسلح هم اکنون در حال مذاکره با چند بانک و وزارتخانه است تا با عقد تفاهمنامه، جوانان دارای گواهینامه فنی و حرفه ای، بعد از پایان دوره خدمت در این دستگاه ها استخدام شوند. اگر این تفاهم صورت گیرد، جوانانی که سربازی رفته و گواهینامه بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کرده اند، برای استخدام در اولویت خواهند بود.

 

«برای دریافت مشاوره اینترنتی خدمت سربازی روی این لینک کلیک نمایید

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =