سردار کریمی

اعلام جزئیات بیشتر در خصوص کسر خدمت ایثارگری

سردار “ابراهیم کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در اجرای بند (د) ماده 88 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، تعداد حداکثر 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگران که دارای بیشترین درصد جانبازی، آزادگی و رزمندگی هستند و یا تجمیع امتیاز جانبازی، رزمندگی و آزادگی آنان به بالاترین امتیاز برسد از تسهیلات کسر خدمت بهره مند می شوند.
وی افزود: برای تعیین افراد واجد شرایط دارای اولویت برای هر سال، کلیه جانبازان، آزادگان و رزمندگان می بایست براساس زمان بندی ذیل با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.
این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: بر اساس زمان بندی، جانبازان و آزادگان از تاریخ یازدهم تا بیست آذر ماه و ایثارگران دارای سابقه حضور در مناطق عملیاتی و جبهه، از بیست آذر ماه تا دهم دی ماه مهلت ثبت نام خواهند داشت.
سردار کریمی گفت: به منظور ثبت دقیق اطلاعات اولیه ضروری است ایثارگران و یا هر فردی از اعضاء خانواده آنان که برای ثبت نام اولیه به دفاتر (پلیس +10) مراجعه می کنند ، مدارک شناسایی معتبر مانند: شناسنامه، کارت ملی و … را نیز به همراه داشته باشند.
وی افزود: طبق مقررات کسر خدمت ایثارگری به ازای هر ماه حضور در جبهه یا هر ماه اسارت و یا به ازای هر درصد جانبازی والدین یک ماه از خدمت سربازی فرزندان آنان به شرط آنکه جزء اولویت های تعیین شده باشند،کسرخواهد شد.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت:کلیه مشمولانی که تا تاریخ 19/9/96 به خدمت سربازی اعزام شده اند ، اگر جزء اولویت های مشخص شده سال جاری قرار گرفته باشند ، می توانند از امتیازات فوق بهره مند شوند و اگر به هر علت جزء این اولویت ها در امسال نباشند ، کسرخدمت ثبت شده با مقررات قبلی ، برای آنان محاسبه خواهد شد.
سردار کریمی اظهار داشت :آن دسته از مشمولان که کسر خدمت ایثارگری والدین آنان به 24 می رسد اگر چنانچه بر اساس امتیازات افراد متقاضی در آن سال،در اولویت بهره مندی از کسرخدمت تعیین شوند ، کارت معافیت دریافت کرده و می بایست متعهد گردند تا چنانچه ظرف مدت 5 سال برای گذراندن آموزش رزم مقدماتی نظامی فراخوان شدند ، خود را به همین منظور معرفی کنند.
وی با تاکید براین مطلب که این تسهیلات به مشمولان غایب تعلق نمی گیرد ،افزود: اولویت بهره مندی از کسرخدمت برای واجدین شرایطی که بالاترین امتیاز را دارند به ترتیب با کارکنان وظیفه در حال خدمت،مشمولان غیر غایب دارای برگ آماده به خدمت درهر سال می باشد و در صورت تکمیل نشدن ظرفیت (بیست هزار نفر)، با مشمولین دارای معافیت تحصیلی خواهد بود .
این مقام ارشد انتظامی گفت : برابر مقررات ابلاغی،آن دسته از کارمندان دولت که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی و در زمینه خدمات پشتیبانی مشغول انجام وظیفه بوده اند و همچنین کارکنان جمعی نیروهای مسلح که برابر مقررات خدمتشان در مناطق عملیاتی درگیر در زمان های خاصی بوده مانند: خدمت در سیستان و بلوچستان در زمان جنگ و…. این افراد نیز می توانند براساس خود اظهاری ، درخواست خود را از طریق دفاتر (پلیس+10) ثبت کنند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 12 =