جانباز

کسر خدمت فرزندان ایثارگر هنوز تعیین تکلیف نشده است

باشگاه خبرنگاران جوان : جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگر در برنامه ششم، هنوز تعیین تکلیف نشده، چرا که نیازمند یک اقدام کارشناسی است.
کسر خدمت فرزندان ایثارگر تعیین تکلیف نشده استسردار موسی کمالی،جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه برابر ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که پدر، مادر، فرزند یا برادر و خواهر آن ها که در ۸ سال دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند از اعزام به خدمت سربازی معاف می شوند، اظهار داشت:  بر اساس این قانون تمامی فرزندان ذکور شهدا و جاویدالاثران (مفقودین) از انجام دوره سربازی معاف هستند.
وی با بیان اینکه به ازای هر ۲۵۵ درصد جانبازی، یکی از فرزندان ذکور جانباز از خدمت سربازی معاف خواهد شد، تصریح کرد:بر این اساس فرزندان دوم یا سوم جانبازان ۵۰ و ۷۵ درصدی از خدمت سربازی معاف می شوند.
سردار کمالی ادامه داد:فرزند ذکور شهید ، آزاده با حداقل ۲۴ ماه سابقه اسارت، جانباز با حداقل ۲۵۵ درصد جانبازی و جاوید الاثر(مفقود) از خدمت دوره سربازی معاف می شوند.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه فرزند ذکور رزمندگانی که ۳۰۰ ماه حضور در جبهه داشتند هم شامل معافیت خدمت سربازی می شوندگفت:امتیازات مطرح شده قابل تجمیع است بطوریکه با تجمیع سوابق درصد جانبازی، جبهه و مدت اسارت، می توانند از معافیت سربازی برای فرزندانشان استفاده کنند.
وی به ازدواج مشمولان با جانبازان اناث دارای درصد جانبازی ۲۵۵ درصد و بالاتر اشاره و مطرح کرد: این افراد به صورت موقت از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند اما  پس از گذشت ۵ سال از معافیت موقت، در صورت استمرار ازدواج، معافیت موقت به دائم تبدیل می‌شود.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تاکید کرد: جانبازانی که برابر گواهی بنیاد شهید وامور ایثارگران صاحب فرزند نمی شوند، فرزند خوانده قانونی ذکور آن‌ها از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود.
سردار کمالی در پایان در خصوص اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی مبنی بر کسر خدمت فرزندان بر اساس آزادگی، درصد جانبازی و سابقه حضور در جبهه تصریح کرد:مجلس مصوبه ای  مبنی بر کسر خدمت فرزندان ایثارگر،رزمنده، آزاده و جانباز در زمان بررسی مواد لایحه برنامه ششم توسعه داشت که هنوز اجرایی نشده و در دست بررسی است، چرا که اجرای آن نیاز به اقدام کارشناسی دارد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 6 =