پیش ثبت‎نام پیاده‎روی اربعین از اول مرداد آغاز می‎‌‎شود

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پیش ثبت نام اعزام زائران برای حضور در پیاده‎روی اربعین از اول مرداد آغاز می‎شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، رئیس سازمان حج و زیارت از زائران خواست برای ثبت‎نام پیاده روی اربعین به سامانه اینترنتی سماح (www.samah.haj.ir) مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه زائران صرفاً از این طریق می‎توانند برای حضور در پیاده‎روی اربعین اقدام کنند، گفت: این سامانه اینترنتی به صورت هوشمند طراحی و برای آن 16 قابلیت در نظر گرفته شده است.

اوحدی افزود: در هفته‎های آینده و با آخرین هماهنگیها با دولت عراق، بسته‎های قیمتی و بیمه زائران، چگونگی صدور روادید زائران و تعداد نفرات در هر گروه از زائران اطلاع‎رسانی می‎شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برخی از قابلیتهای سامانه ثبت‎نام اینترنتی یادشده اضافه کرد: برای مثال برای زائرانی که با خودروهای شخصی به مرز مراجعه کنند، مشخصات خودرو در این سامانه ثبت می‎شود و به صورت هوشمند محل پارک خودرو را به همراه نقشه به زائر اعلام می‎کند.

وی با بیان اینکه خدمات بیمه‎ای زائران نیز یکی دیگر از قابلیتهای این سامانه است، گفت: همچنین یکی دیگر از قابلیتهای این سامانه اتصال آن به بانکهای عامل برای تأمین ارز با پرداخت ریالی زائران است.

اوحدی با اشاره به اینکه زمان خروج و بازگشت زائران باید مشخص باشد، افزود: اگر ازدحام ورود و خروج زائران را در روزی داشته باشیم، این سامانه به صورت هوشمندانه تاریخ جدیدی را به زائر ارائه می‎دهد.

وی گفت: براساس هماهنگیها از اول شهریور چهار کنسولگری عراق در ایران برای صدور روادید زائران اقدام خواهد کرد و از اول مهر نیز تعداد این کنسولگریها به 20 دفتر برای ارائه خدمت به زائران افزایش خواهد یافت.

اوحدی افزود: امسال موکبهایی به نام شهدای منا و با همکاری فرزندان و خانواده‎های این شهدا در مرزهای خروجی مستقر می‎شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهارده =