سرباز معلم

وضعیت بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال ۹۶

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش نباید مدرسه‌داری کند بلکه باید سیاست‌گذاری و نظارت را در دستور کار خود داشته باشد واین نیازمند اداره کردن مدارس به صورت محلی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فخرالدین دانش آشتیانی در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با اشاره به رویکرد تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استان‌ها اظهارکرد:  بخشنامه‌ای به استان‌ها ارسال شده که در آن ساماندهی نیروی انسانی و تعیین ساختارها به استان ها تفویض شده است.

وی از تقویت شورای آموزش و پرورش خبرداد و افزود: با توجه به انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال که توسط رهبر معظم انقلاب برای سال 96 انتخاب شده است ما به سمتی خواهیم رفت که آموزش‌های عمومی، توانمندی‌های بومی را تقویت کند.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: آموزش‌های عمومی که معمولا 9 سال از 12 سال تحصیل دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهد باعث می‌شود تا افراد شایستگی‌های لازم را که همان فردی مدنی است کسب کنند اما در سه سال دیگر که شامل آموزش‌های تخصصی می‌شود باید با گرایش‌هی بومی هر استان هماهنگ باشد.

دانش آشتیانی خاطر نشان کرد: در یک استان ممکن است مسائل فرهنگی مهم باشد و در استان دیگر گردشگری از اهمیت بیشتری برخوردار باشد بنابراین با تفویض اختیار به استان‌ها، آنها می‌توانند نیروی متخصص مورد نیاز خود را تامین کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگراستان‌ها با توجه به پتانسیل‌های موجود، نیروی متخصص خود را تامین کنند این امرکارآفرینی و اشتغال را به همراه خواهد داشت. کارگروه بیمه و سلامت امور مربوط را به خوبی پیگیری کرده است و با پرداخت بدهی‌های معوقه حوزه بیمه و سلامت تلاش کردیم درسال 96 همه فرهنگیان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند.

دانش آشتیانی در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش نباید مدرسه‌داری کند بلکه باید سیاست‌گذاری و نظارت را در دستور کار خود داشته باشد و این نیازمند اداره کردن مدارس به صورت محلی است بنابراین شهرداری‌ها و نهادهای محلی باید زیر ساخت‌ها را آماده کنند و در تصمیم گیری‌ها نیز مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به وجود 50 درصدی دانش‌آموزان دختر خاطر نشان کرد: با توجه به نقش تربیتی زنان استفاده از زنان در سطوح مختلف مدیریتی از ضروریات است و در این راستا در مناطق اقداماتی صورت گرفته است.

وزیر آموزش‌و پرورش با اشاره به برگزاری انتخابات در اردیبهشت 96 گفت: مهم نیست چه فردی انتخاب شود بلکه آنچه مهم است حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است زیرا حضور حداکثری باعث اقتدار نظام خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + سیزده =