صدرالسادات

واکنش نظام‌ وظیفه به تغییرات قانون‌ سربازی

خبرگزاری خبرآنلاین : واکنش نظام‌ وظیفه به تغییرات قانون‌سربازی: باید با هماهنگی ستادکل باشد/ وام بانک قوامین برای خرید غیبت

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، امروز در بخش خبری ساعت ۶:۳۰ شبکه خبرحضور یافت و از جریمه مشمولان غایب، سفر خارجه مشمولین و قانون جدید تصویب شده در رابطه فرزندان ایثارگران حرف زد.

سردار حمید رضا صدرالسادات درباره خرید جریمه سربازی مشمولان غایب گفت: برای افرادی به جهت های مختلفی خدمت سربازی خود را انجام نداده اند، محدودیت های قانونی اجتماعی وجود دارد که آنها به سهولت نمی توانند گذران زندگی کنند.  به همین دلیل مجلس قانونی را تصویب کرد که سرباز هایی که ۸ سال غیبت دارند بتوانند معافی بگیرند.

به گفته صدرالسادات از اسفند سال ۱۳۹۳ تاکنون حدود ۳۳۰ هزار نفر برای پرداخت جریمه خود ثبت نام کرده اند که حدود ۲۰۰هزار نفر از آنها جریمه خود را پرداخت کرده اند و تقریبا کارت پایان خدمت همه آنها صادر شده است.

او در رابطه با زمان ثبت نام سال ۱۳۹۵ برای پرداخت جریمه ها هم گفت: از اول خرداد، دوباره این ثبت نام شروع شده و این ثبت نام تا ۴۵ روز ادامه دارد.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: به سه طریق امکان پرداخت جریمه ها وجود دارد؛ پرداخت نقدی، پردخت قسطی که یک سوم وجه به صورت نقدی پرداخت می شود و باقی با هماهنگی بانک تا پایان سال به شکل قسطی. کارت پایان خدمت این افراد در هنگامی که قسط به شکل کامل پرداخته شود به آنها داده می شود اما در نیمه راه پرداخت قسط این افراد می توانند تسهیلاتی مانند خروج از کشور را دریافت کنند.

سردار صدرالسادات در رابطه با راه سوم برای دادن جریمه گفت: راه سوم دریافت تسهیلات است، این مبلغ با سود مناسب برای دریافت کارت معافی از سوی بانک به صندوق دولت داده می شود. سازمان نظام وظیفه برای انجام این امور هم اکنون با بانک قوامین به توافقی رسیده و به نظر می رسد توافق با بانک انصار هم صورت گرفته.

او همچنین درباره مبلغ جریمه ها گفت: نحوه محاسبه جریمه ها آنچه مجلس تصویب کرده است، برای افراد متاهل ۵ درصد تخفیف و به ازای هر کودک ۵ درصد دیگر تخفیف وجود دارد.

سفر خارجی مشمولین

رییس نظام وظیفه گفت: کسانی که وارد ۱۹ سالگی می شوند و ادامه تحصیل نمی دهند وارد سن مشمولیت می شوند.کسانی که بیش از ۱۹ سال سن دارند برای خروج از کشور باید حتما اجازه کتبی سازمان نظام وظیفه را داشته باشند. این افراد می توانند با مدرک اشتغال به تحصیل اجازه خروج دریافت کنند.

او با اشاره به اینکه افرادی که غیبت داشتند اجازه سفر ندارند گفت: برای سفر علمی با ۵ میلیون تومان ضمانت بازگشت، مشمولین اجازه سفر دارند. برای سفر به عتبات عالیات هم باید دو میلیون تومان ضمانت پرداخت شود.

صدرالسادات همچنین در رابطه با بازیکنان متخلف تیم ملی گفت: آنها اجازه بازی در  تیم ملی را نداشته و ندارند اما خوشبختناه اکثر آنها برای خدمت مراجعه کرده اند و در ماه پایانی خدمت خود هستند.

قانون فرزندان ایثارگران

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین درباره تغییر در قانون ایثارگران که به تازگی در مجلس تصویب شده است، گفت: هر موضوعی باید با هماهنگی ستاد کل نیرو های مسلح صورت بگیرد، این موضوع هم اکنون در حال هماهنگی با ستاد کل نیرو های مسلح است و پس از نظر آنها، درباره تغییر مصوبه و تصویب در شورای نگهبان و اجرا، تصمیم گیری می شود.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 14 =