صدرالسادات

همه بيماري ها، قابليت رسيدگي در شوراي پزشکي وظيفه عمومي را دارند

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا

همه بيماري ها، قابليت رسيدگي در شوراي پزشکي وظيفه عمومي را دارند

 

به گزارش اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا ، سردار سيد حميد صدرالسادات درگفتگو با خبرنگار ما در خصوص مشمولان هموفيلي گفت : آيين نامه جديد معاينه و معافيت پزشکي مشمولان در جلسات متعدد کارشناسي با حضور پزشکان و روساي شوراهاي پزشکي نيروهاي مسلح و همچنين نماينده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي در اداره بهداشت و درمان ستاد کل نيروهاي مسلح اصلاح و تدوين شده و در نهايت در هيئت دولت به تصويب رسيده است.

وي افزود: هم اکنون در آيين نامه جديد علي رغم عدم ذکر عنوان بيماري هموفيلي ، در صورت درخواست و تشخيص اين بيماري در مشمولان، به استناد بندهاي 8 و 17 بخش دهم آيين نامه مذکور به وضعيت اين دسته از مشمولان رسيدگي مي شود.

وي با تاکيد بر اينکه اختلالات انعقادي شامل طيف وسيعي از بيماري ها مي شود گفت: بند 8 بخش دهم آيين نامه در خصوص اختلالات خوني ارثي و اكتسابي با منشأ ايمونولوژيك در صورت داشتن علائم باليني با تأييد مراکز تخصصي نظامي يا دانشگاهي معتبر و به صورت کلي تر در بند 17 بخش دهم ذکر شده است که عنوان بيماري هموفيلي نيز در آن مستتر است و در صورت اثبات بيماري، به تناسب شدت آن از معافيت دائم يا معاف از خدمات رزمي بهره مند مي شوند.

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا تصريح کرد: آيين نامه جديد به نحوي تدوين شده که در صورت عدم ذکر بيماري خاص در آن و در صورت داشتن بيماري هاي موثر در سلامت جسم و روان مشمولان به ويژه در دوره خدمت سربازي، با عنوان “ساير بيماري ها” در شوراي هاي پزشکي رسيدگي مي شود.

وي گفت: رسيدگي به وضعيت اين گونه مشمولان در شوراهاي پزشکي و با اخذ نظريه هاي تخصصي پزشکي صورت مي گيرد .

صدرالسادات تاکيد کرد: رسيدگي به وضعيت اين دسته از مشمولان امري تخصصي و پزشکي است که با اخذ نظرات تخصصي و بررسي سوابق و معاينات باليني انجام مي شود و قطعا نمي توان به استناد ظاهر افراد در اين خصوص اظهار نظر کرد .

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا در خصوص اين ادعا که معافيت پزشکي مانع استخدام و اشتغال به خدمت معاف شدگان مي شود و اين موضوع باعث مي شود که مشمولان از ذکر بيماري هايشان خودداري کنند گفت: جداي از اينکه چنين ادعاهايي صحت ندارد به منظور جلوگيري از کتمان بيماري توسط مشمولان در معاينه اوليه، فرم خوداظهاري طراحي شده و مشمولان با تکميل آن متعهد مي شوند در صورت کتمان هرگونه بيماري غير مشهود تبعات آن را بر عهده بگيرند.

منبع: http://vazifeh.police.ir

——————————————————————————————————–

در صورتی که قصد ثبت درخواست برای معافیت پزشکی و معافیت از رزم را دارید، فایل نقشه راه معافیت پزشکی و معافیت از رزم را مشاهده نمایید.

معافیت پزشکی - معاف از رزم

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =