معافیت کفالت – يكي از فرزندان پسر سربازي كه در حين خدمت سربازي فوت كند و يا يكي از فرزندان ذكور خانواده‌اي كه يك فرزند آن خانواده در حين انجام خدمت سربازي فوت نموده باشد

آیین نامه معافیت کفالت

يكي از فرزندان پسر سربازي كه در حين خدمت سربازي فوت كند و يا يكي از فرزندان ذكور خانواده‌اي كه يك فرزند آن خانواده در حين انجام خدمت سربازي فوت نموده باشد

 

یکی از برادران ذکور سربازی که در حین خدمت سربازی فوت نموده است از خدمت دوره ضرورت معاف خواهد شد.

در صورتی که سرباز فوت شده فاقد فرزند پسر باشد یکی از برادران وی می تواند از معافیت استفاده نماید.

در صورت استفاده برادر متوفی از معافیت،فرزند متوفی نمی تواند از این معافیت استفاده نماید.

تبصره:در صورتیکه متوفی دارای فرزند پسر صغیر باشد استفاده برادر منوط به رضایت نامه محضری ولی یا قیم وی خواهد بود.

منظور از فوت حین خدمت ،فوت سرباز در طول مدت خدمت سربازی است و صرفا فوت به سبب خدمت (قیودات خدمتی) ملاک نمی باشد،لیکن فوت سرباز در زمان غیبت و فرار از خدمت یا بر اثر خودکشی و یا فوت در حین ارتکاب جرائمی مانند نزاع و . ..،در شمول این مقررات نمی باشد.

فوت کارکنان پایور و پیمانی نیروهای مسلح (مستخدمین)در حین خدمت نیز در شمول بند (10) ماده (44) قانون وظیفه عمومی قرار گرفته و موجب معافیت یکی از فرزندان یا یکی از برادران آنان از انجام خدمت دوره ضرورت خواهد شد .

ماده 129 آیین نامه:

مشمولانی که برای انجام خدمت وظیفه عمومی احضار می شوند چنانچه در تاریخ های معینه خود را معرفی نکنند از معافیت های مذکور در این فصل محروم می شوندمگر این که در طول مدت غیبت وحین رسیدگی واجد شرائط معافیت کفالت بوده باشند ودر سایر موارد تشخیص عذر موجه با رئیس اداره وظیفه عمومی یا نماینده او خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + شش =