حذف شرط سربازی برای دریافت گواهینامه

مشاوره اعزام به خدمت – مشاوره اینترنتی خدمت سربازی

مشاوره اعزام به خدمت

مشاوره اینترنتی خدمت سربازی

شما مخاطبان عزیز می توانید هر گونه سوالات مرتبط خود با اعزام به خدمت سربازی را از طریق قسمت نظرات همین نوشته مطرح نمایید.

سوالات شما در زودترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد.

برای پاسخ دادن به سوالات شما لازم است مبلغ 10.000 تومان را از طریق فرم ذیل واریز نمایید. سپس سوال خود را از طریق بخش نظرات بپرسید.  سوال شما در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.

 

در صورتی که خارج از ایران هستید و امکان پرداخت ریالی ندارید اینجا (مشاوره اینترنتی خدمت سربازی ویژه ایرانیان خارج از کشور) را کلیک نمایید.

 

در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید با ایمیل info@naghsheyerah.ir در ارتباط باشید.

 

نکته مهم: لازم به ذکر است این سایت هیچ گونه وابستگی به سازمان وظیفه عمومی ندارد.

تیم مشاوره اینترنتی خدمت سربازی وبسایت نقشه راه

واحد مشاوره اعزام به خدمت

 

برای دسترسی به مشاوره اینترنتی خدمت سربازی در دیگر زمینه ها ( معافیت پزشکی ، معافیت تحصیلی ، معافیت کفالت ، خروج از کشور مشمولین و خرید خدمت طرح جریمه مشمولان غایب ) روی لینک زیر کلیک نمایید.

مشاوره اینترنتی خدمت سربازی

520 پاسخ
  1. سعید
    سعید می گوید:

    سلام
    بنده فارغ التحصیل رشته پرستاری هستم بعد از فارغ التحصیلی یک سال برای رفتن به خدمت سربازی مهلت هست و برای ثبت نام طرح پرستاری ۳ ماه
    از مدارک لازم برای ثبت نام طرح کارت پایان خدمت هستش
    سوال من اینه با توجه به این شرایط بنده تا کی برای رفتن به خدمت سربازی مهلت دارم؟
    اگه از اون سه ماهی که برای ثبت نام طرح مهلت هست بگذره و من نه طرح ثبت نام کنم(که نمیتونم) نه خدمت سربازی برم اضافه خدمت یا اضافه طرح میخورم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      شما تا یک سال پس از تاریخ فارغ التحصیلیتون فرصت دارید که دفترچه ارسال بکنید. بعد از اون تاریخ اضافه خدمت میخورید. و این موضوع ارتباطی با طرح پرستاریتون نداره.
      در مورد اضافه طرح هم ما اطلاعی نداریم و فقط در مورد خدمت سربازی میتونیم مشاوره بدیم.
      اگر سوال دیگه ای دارید در خدمتیم.

      پاسخ
      • محمد
        محمد می گوید:

        سلام من امروز رفتم مدارک فارغ تحصیلیم رو دادم به دانشگاه جهت انجام کار فارغ التحصیلی وگذاشتم تونوبت روز یکشنبه میرم برای انجام کار وگفتن بعدش یک ماه ونیم دیگه مدرک موقت میاد حالا سوالم اینه که من میخوام برای سرباز معلم اقدام کنم که فراخوانش اردیبهشته آیا بم وقت میدن تا اونزمان ؟وسوال یعد این که برای سرباز معلم چه ماهی باید دفترچه پست کنم که برای سرباز معلم بشه ؟آیا بدون رفتن به سربازی می توانم در آزمون استخدامی آموزش پرورش با توجه به این که یک سال پس از فارغ اتحصیلی برای اقدام سربازی فرصت دارم شرکت کنم وقبولم میکنن ؟

        پاسخ
  2. آرین حسینیان
    آرین حسینیان می گوید:

    سلام

    من متولد 6 آذر 1382 هستم

    تا 6 ماه دیگه وارد 18 سالگی میشم

    آیا 6 ماه دیگه میتونم برای سربازی اقدام کنم یا باید وارد سن 19 بشم ؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      شما از تاریخ 1 آذر 1400 می توانید برای هرگونه اقدام جهت فرایند سربازی هود اقدام نمایید. و از روز اول ماه تولد خود مشمول می شوید.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  3. پوریا شکیب
    پوریا شکیب می گوید:

    سلام وقت بخیر ، بنده دانشجوی ارشد هستم ، با سنوات ترم 7 بنده تا تاریخ 30 بهمن 99 موافقت شده
    بنده میخواهم برای سنوات ترم 8 اقدام کنم
    ولی چون فرایندش ممکن است یک ماه طول بکشد نگران این هستم از تاریخ 30 بهمن رد شود وارد غیبت شوم .
    آیا مثلا اگر با سنوات بنده در تاریه 10 اسفند موافقت شود و 10 روز از مهلتم بگذرد غیبت میخورم ؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      وفت بخیر
      خیر. از هر زمان که دانشگاه برای شما نامه بزند که فراغ التحصیل یا اخراج شده اید، یک سال فرصت هست تا خودتان را به نظام وظیفه معرفی کنید. که با توجه به توصیفات شما، دانشگاه قرار است سنوات ارفاقی به شما بدهدو اصلا این نامه را صادر نمی کند.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  4. سجاد کمصدا
    سجاد کمصدا می گوید:

    سلام
    فارق التحصیل رشته هوشبری کارشناسی پیوسته هستم تاریخ ۱۰ دی ۹۹ / می‌خواستم بدونم برای این‌که در منطقه بومی خودم خدمت کنم ( به صورت امریه و در بیمارستان ترجیحا ) باید چه کاری انجام بدم و زمان خاصی داره برای مراجعه یا نه؟ درضمن با نمره‌ی چشم ۳.۵ نزدیک بین (هرکدوم) با ۱ نمره آستیگمات بهم معافیتی تعلق می‌گیره یا خیر؟ مرسی.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام و وقت بخیر
      معافیت پزشکی یا معافیت از رزم شامل شما نمیشه.
      در مورد امریه، باید لیست مرازکی که در شهر شما امریه میدن رو پیدا بکنید. حالا یا از طریق اینترنت، یا نیروهای مسلح شهرتون و یا مراجعه حضوری به بیمارستان ها و مراکز مد نظرتون. اگر جایی رو پیدا کردید که امریه میدادن، یادتون باشه که دو ماه قبل از تاریخ اعزامتون باید براتون درخواست امریه رد کنن.
      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  5. رضا
    رضا می گوید:

    سلام.
    من 20 بهمن 99 مهلت 12 ماهه ی ارسال دفترچه خدمت سربازیم به پایان می رسه. الان آزمون دکتری 99 رو با شرایط مشمول ثبت نام کردم و همزمان میخوام برای دریافت امریه هم اقدام کنم تا در صورت عدم قبولی در آزمون دکتری و رفتن به خدمت سربازی، بتونم امریه داشته باشم. میخواستم به طور دقیق بدونم که باید دفترچه رو در چه تاریخی از این مهلت باقی مانده ای که دارم پست کنم تا هم بتونم فرصت برای حضور در آزمون دکتری در تاریخ 15 اسفند 99 داشته باشم و هم اینکه فرصت اقدام برای دریافت امریه رو از دست ندم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      برای دریافت امریه باید 45 تا 60 روز قبل از تاریخ اعزام اقدام بفرمایید. پس بهتر است که حدود 10 بهمن برای ارسال دفترچه اقدام کنید و اریخ پیشنهادی خود برای اعزام رو اول اردیبهشت بزنید.
      هر سوال دیگه ای هست بفرمایید.

      پاسخ
      • رضا
        رضا می گوید:

        خیلی ممنون بابت راهنماییتون. سوال دیگه ام اینه که من دو تا اختراع ثبت شده با تاثیر علمی بالا دارم که در اداره اختراعات ثبت شده و خواستم بدونم که چطور می تونم از امتیازشون برای خدمت سربازیم استفاده کنم؟

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          باید تشریف ببرید بنیاد ملی نخبگان و واحد نخبگان نیروهای مسلح/

          پاسخ
  6. محسن
    محسن می گوید:

    سلام خسته نباشید من ارشد میخونم بعد معافیت تحصیلی م 31/6/97 تمام شد و من وارد سنوات شدم بعد یادم رفت معافیت سنواتمو بگیرم و الان که برگه معافیت رو میبرم پلیس به علاوه 10 و معاونت وظیفه عمومی میگن دیر اومدی و تو سیستم ثبت نمیشه و الان وارد غیبت شدی . سوالم اینه چطور میتونم این مسئله رو حل کنم چون میخوام واسه دکتری امتحان بدم و معافیت این دو ترم سنواتم ثبت نمیکنن . سوال دیگه اینه که اگه من دفترچه پست کنم و برم سربازی اگه دکتری قبول بشم میتونم ایست سربازی یا مرخصی از خدمت بگیرم و دانشگاه بهم معافیت میده خواهشا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام و وقت بخیر
      وقتی وارد غیبت بشید، دیگه راهی برای ثبت معافیت وجود نداره.
      با توجه به غیبتتون هم، اگر سربازی برید و دکتری قبول بشید، نمی تونید ایست خدمتی بزنید و برید دکتری بخونید.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  7. سینا
    سینا می گوید:

    سلام. اگه مشمول دفترچه پست کنه و تاریخ اعزام اسفند مشخص بشه ولی سرباز معلمی پذیرفته بشه باید چیکار کنه درصورتی که آموزش و پرورش میگه باید یک تیر و یک شهریور اعزام بشید این تناقض چجوری رفع میشه ؟ و سوال دوم اینکه محل آموزشی سرباز معلم ها معمولا در کدام ارگان نظامی و چند روز هست ؟؟ ممنون.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      با برگه پذیرش سرباز معلمی تشریف ببرید پلیس +10 و درخواست تمدید بدید. معمولا سپاه میوفتن و 45 روزه س.

      پاسخ
  8. سید مهدی ابطحی
    سید مهدی ابطحی می گوید:

    سلام
    من اسفند 97 از دانشگاه انصراف دادم و برای کنکور 98 خوندم اما احتمالا قبول نمیشم. میخواستم بدونم راهی هست که بعد از اتمام یکسال مهلت یعنی اسفند 98 طوری اقدام کنم که تاریخ اعزامم بعد از کنکور 99 بیفته تا بتونم در کنکور شرکت کنم؟؟ در ضمن اگر بعد از کنکور 99 در پزشکی قبول بشم و در حال انجام وظیفه باشم بهم ایست خدمت تعلق میگیره یا نه؟آیا راهی هست؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      اسفند ماه 98 که دفترچه ارسال می کنید، میتونید تاریخ اعزام رو خودتون مشخص بکنید. پیشنهاد یک تیر 99 رو بدید. اگر قبول نکردن مجبور میشید یک اردیبهشت برید. در این صورت برای روز آزمون بهتون مرخصی میدن و اگر قبول بشید هم میتونید ایست خدمتی بزنید.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  9. حسن
    حسن می گوید:

    س.سوال اولم اینکه من به علت غیبت شش ماه غیبت دفترجه ای خوردم وتاریخ اعزامم98/5/19است میخواستم ببرسم اکه برج شش برم بازم به جز این شش ماه اضافه دوباره خدمت میخورم وسوال دوم اینکه ایا میشه کسی که 4ماه غیبت داشته باشه ودانشکاه قبول شده باشه میشه غیبتش توجیه بشه واکه میشه ججوری میشه اینکارو کرد

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      اگر از تاریخ اعزامتون غیبت کنید سرباز فراری محسوب میشید و باید برید دادگاه ویژه سربازان تا حکم بگیرید.
      اگر غیبت دارید و دانشگاه قبول شدید، نمیتونید ثبت نام کنید. مگر اینکه دلیل قانع کننده ای برای توجیه غیبت داشته باشید، مثل بیماری، ازدواج یا فوت والدین، با مدارک و مستندات.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  10. بیژن
    بیژن می گوید:

    با سلام ببخشید میخواستم خبره جدید امروز سردار کمالی رو بدونم مطلب خبر رو خوندم قشنگ متوجه نشدم میخوامی منظور ایشان از این خبر رو بدونم بابت تشدید برخورد با مشمولان غایب وتوضیحات دیگرشان ممنون

    پاسخ
  11. رامتین
    رامتین می گوید:

    با سلام

    بنده ۲۲ اسفند جلسه شورای پزشکی دارم و به خاطر کف پای صاف احتمال میدم که معاف از رزم باشم و تاریخ اعزامم برای ۱ اردیبهشت ۹۸ لحاظ بشه. تیر ماه از ناحیه مچ پا دچار آسیب شدم که کشیدگی لیگامنت‌های مچ پا تشخیص داده شد و دکتر گفت که دوره بهبودش تا یک سال هم میرسه. منتهی من به دلیل روبرو میخوام تاریخ اعزامم بیفته ۱ تیر ۹۸ (با مدرک کارشناسی ارشد و سابقه تمدید هم نداشتم از قبل): در حال حاضر در حال انجام مکاتبات با دانشگاه‌های خارج از کشور هستم و انجام مصاحبه با این دانشگاه‌ها از لحاظ زمانی در اردیبهشت ماه ۹۸ خواهد بود. میدونم که میشه یه هفته قبل از اعزام درخواست تمدید زد ولی میخوام اونو بذارم آخرین راه چاره. موارد زیر رو در نظر دارم برای انجام این کار، لطفا نظر و چگونگی انجام هر کدوم از موارد رو بفرمایید و اگر غیر از این موارد راه دیگه‌ای هم بود ممنون میشم راهنمایی کنید:

    ۱- برای جلسه شورای ۲۲ اسفند، در نظر دارم مدرکی دال بر آسیب مچ پا ببرم تا تاریخ اعزام تمدید شه. آیا این مورد اصلا امکان‌پذیر هست؟ و اینکه اگر ممکن هست اینکار چه مدارکی نیازه؟
    ۲- در صورتی که مورد بالا جواب نداد، شنیده‌ام که می‌توان روی نظر شورا اعتراض زد تا به شورای عالی برود؟ زمان تشکیل جلسه عالی قبل از اردیبهشت است یا بعد آن؟ می‌توان امیدی داشت تا با اعتراض و بیشتر شدن زمان، تاریخ اعزام به بعد از اردیبهشت بیفتد؟
    ۳- از دوستی شنیده‌ام که می‌توان چند روز قبل از اعزام دوباره درخواست معافیت پزشکی با عنوان بیماری جدیدی کرد تا وضعیت اعزام به حالت تعلیق دربیاید. این مورد امکان‌پذیر است؟ شامل حال چه مواردی می‌شود؟
    ۴- جلسات ملاقات مردمی نظام وظیفه به چه صورت است و چه زمانی برگزار می‌شود؟ شنیده‌ام در این جلسات می‌توان درخواست تمدید را طرح کرد.
    ۵- در صورتی که هیچ‌کدام از موارد بالا چاره‌ساز نشد، بهترین دلیل برای درخواست تمدید معمولی چه می‌تواند باشد؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      1- در این جلسه فقط پرونده پزشکیتون بررسی میشه و اقدامی برای تمدید نمی تونید انجام بدید.
      2- عملا این بهترین راهه. اعتراض بزنید، احتمال خیلی زیاد 1 اردیبهشت اعزام نمیشید.
      3- این موضوع هم امکان پذیره اما ریسکش بالاست. چون احتمال داره درخواستتون با توجه به نزدیکی به زمان عزام پذیرفته نشه. عملا شانسیه.
      4- این جلسات به صورت نامنظم برگزار میشه و هیچ تاریخی نمیشه براش مشخص کرد. با 197 تماس گرفته و وقت بگیرید. ملاقات مردمی که برگزار بشه باهاتون تماس میگیرن.
      5- وجود بیماری، یا ازدواج و یا فوت اقوام نزدیک میتونه دلیل برای تمدید باشه.

      پاسخ
  12. زهرا
    زهرا می گوید:

    سلام خسته نباشید
    اگر همین جاهای خط رو تو اموزش ببین باز ایراد میگیرین یا نظر پزشک اولیه که پلیس +10 داده اولویت داره

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      در دوران اموزشی دیگه کاری به مشکلات ظاهری ندارن. مگر خود شخص اعلام کنه که دچار بیماری هست.

      پاسخ
  13. زهرا
    زهرا می گوید:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید اگه کسی جای خط روی دستش باشه ولی پزشک ایراد نگیره وبگه مشکلی نیس وطرف بخواد برای سپاه پذیرش بگیره دکترای اونجا که معاینه میکنن ایا ایراد میگیرن که چرا دکتری که پلیس +10 فرستاده اینو جای خط های روس دستشو ایراد نگرفته؟بعدش ایا امکان داره که این دکتر سپاه ایراد بگیره وبفرسته کمسیون یا اصلا این دکتر به اون ربطی نداره.
    انگار دکتر نظام وظیفه ایراد نگرفته وپلیس +10 گفته کی باید اعزام بشه.
    گروه ب رو توی کارت پایان خدمت درج میکنن ایا؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      بستگی به اون دکتر داره که چقدر ادم دقیقی باشه یا نباشه. اگر هم خیلی دقیق بود میتونید بگید حادثه تصادف بوده.
      اما دکتر سپاه حق فرستادن به کمیسیون پزشکی نظام وظیفه رو نداره.
      منظورتون رو از گروه ب متوجه نشدم. لطقا بیشتر توضیح بدید.

      پاسخ
      • زهرا
        زهرا می گوید:

        منظورم از گروه ب اینه که میگن کسایی که مثلا مشکل افسردگی دارن بنا به تشخیص دکتر میگن گروه ب هستش

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          خیر همچین چیزی صحت نداره و هیچ جیزی رو کارت پایان خدمت مبنی بر گروه ب درج نمیشه.

          پاسخ
      • زهرا
        زهرا می گوید:

        ببخشید یعنی دکتر سپاه که معاینه میکنه جهت پذیرش برا سپاه اگه جای خط روی دستو دید نمیگه چرا دکتری که پلیس +۱۰ فرستاده و دیده ایراد نگرفته؟نگن که باید باز بری از اول دکتر نظام وظیفه نگا کنه یا همه اون مراحل سپری شده وتو سامانه درج گردیده؟

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          پزشک سپاه میتونه فرد رو برای سپاه پذیرش نکنه. اجازه اینکه مجدد بفرسته کمیسیون نظام وظیفه رو نداره.

          پاسخ
    • زهرا
      زهرا می گوید:

      انگار رفتن دکتر وپلیس +10 وقت اعزامشو داده به اردیبهشت الان برای اینکه برا سپاه پذیزش بگیره باید دکتر سپاهم معاینه کنه ایا میتونه ایراد بگیره و برگرده به مراحل اول یا اینکه نه نظر پزشک اولیه مهم تر بوده وتمام مراحل سپری شده مرسی از راهنماییتون

      پاسخ
      • Admin
        Admin می گوید:

        خیر
        پزشک سپاه میتونه فرد رو برای سپاه پذیرش نکنه. اجازه اینکه مجدد بفرسته کمیسیون نظام وظیفه رو نداره.

        پاسخ
  14. شهرام
    شهرام می گوید:

    سلام. وقت بخیر. حقوق سرباز متاهل فوق لیسانس چقدره؟ مرسی.

    پاسخ
  15. شهرام
    شهرام می گوید:

    سلام.وقت بخیر.حقوق سرباز فوق لیسانس متاهل چقدره؟؟ تاریخ اعزام 1 ابان 97. مرخصی دوره اموزشی به چه صورته؟ مرسی

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      حدود 250 هزار تومن
      یه مرخصی میان دوره دارید. بسته به پادگان، امکان داره چهاذشنبه عصر تا پنجشنبه صبح رو به متاهلین مرخصی بدن.

      پاسخ
  16. هومن
    هومن می گوید:

    سلام. من از تحصیل دوره دکتری انصراف دادم.موقعی که برگه سبز یا برگه اعزام به خدمت برام بیاد , روی اون مدرک تحصیلی ام را چی می نویسه ؟ می نویسه انصرافی یا اینکه کارشناسی ارشد؟ انصراف از تحصیلم را روی برگه می نویسه؟ چون به خانواده هیچی درباره انصرافم از دکتری نگفتم.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      هیچ چیزی در مورد انصراف ذکر نمیشه. مینویسه مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  17. شهرام
    شهرام می گوید:

    ممنون. یه سوال دیگه ام داشتم از حضورتون….
    من پدرم سال 85 فوت کرده. برادر بزرگترم معافیت کفالت گرفته و ازدواج کرده و شهر دیگه زندگی میکنه. منو مادرم الان تو شهرمون تنهاییم. با این شرایط قطعا میوفتم شهر خودمون؟؟ چه اقداماتی لازمه که انجام بدم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      بله، میوفتید شهر خودتون. گواهی فوت پئرتون رو در دوران آموزشی به همراه داشته باشید تا تحویل نیرو انسانی یگان آموزشتون بدید.

      پاسخ
  18. علی
    علی می گوید:

    ایا امریه ادارات دولتی،سرباز وظیفه سپاه محسوب میشه؟
    اینو از این جهت می پرسم میخوام بدونم آیا کسی که دوره تکمیلی بسیج یا همون کارت سبز رو داره وقتی امریه میگیره آموزشی دیگه نداره؟
    با تشکر

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      لزوما خیر. میتونه ارتش یا وزارت دفاع هم باشه.
      در حال حاضر تکمیلی فقط دو ماه کسری داره و همه باید آموزشی رو برن.

      پاسخ
      • علی
        علی می گوید:

        ممنون از پاسخگویتان.
        فقط برای تکمیل اطلاعاتتون میگم که،طی ابلاغیه جدید که از مرداد 97 اومده،قانونش رو برگردوند، یعنی کارت سبز دوباره آموزشی رو حذف میکنه.

        پاسخ
  19. شهرام
    شهرام می گوید:

    سلام وقتتون بخیر.ممنون از سایت خوبتون.در مورد امریه فنی حرفه ای سوال داشتم. برای شهر ما نوشته لیسانس برق میخواد و من ارشدم. مشکلی پیش نمیاد به نظرتون؟ حقوقشو اطلاع دارید چقدره؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      در مورد حقوق جا با جا فرق داره اما معمولا همون حقوق عادی سربازی رو میدن.

      پاسخ
  20. شهرام
    شهرام می گوید:

    سلام و وقتتون بخیر. ممنونم از راهنمایی ها و پاسخگویی عالیتون. در مورد امریه فنی حرفه ای سوال داشتم. برای شهر ما لیسانس برق میخواد اما من ارشد برقم بنظرتون برمیدارن و مشکلی از این لحاظ نداره؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام.
      این مورد بستگی به مذاکره شما با فنی و حرفه ای داره. معمولا وقتی لیسانس امریه میگیرن، ارشدها رو قبول نمی کنن. مگر اینکه کسی معرفیتون کنه!

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  21. علی جاودان
    علی جاودان می گوید:

    سلام خسته نیاشید
    من دوتا سوال داشتم از محضرتون یکی اینکه من وقتی اذر 96 از دانشگاه انصراف دادم بهم گفتن که یک سال وقت دارم تا خودمو معرفی کنم یعنی من الان اگه اذر 97 برم اقدام کنم غیبت نمیخورم چون میخام اموزشی رو تو هوا خنکی برم ؟

    دوم اینکه من دیپلم دارم و فعال بسیج هم ندارم امکانش هست موقع تقسیم بندی اموزشی رو بیفتم تو سپاه ؟

    یک دنیا ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      بله، دقیقا تا یک سال بعد از روز فارغ التحصیلیتون برای ارسال دفترچه وقت دارید و غیبت نمی خورید.

      در شرایط فعلی بیشتر افراد عضو بسیج در سپاه خدمت میکنن اما احتمالش هم صفر نیست. بستگی به متقاضیان خدمت در زمان ارسال دفترچه و ظرفیت های سپاه داره.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  22. سینا دادور
    سینا دادور می گوید:

    سلام من فارغ التحصیل پیش دانشگاهی هستم 19 سالم هست و یک سال دیگه معافیت تحصیلی دارم. میخواستم بپرسم هیچ راهی برای خروج موقت از کشور وجود نداره؟
    گفته بودید دفترچه اعزام ارسال گنم ؟ اگر ارسال کنم تاریخ رو من مشخص میکنم یا اونا ؟ کلا درمورد دفترچه اعزام توضیحاتی بدید لطفا

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      تنها راه خروج یا ثبتنام در دانشگاهه یا ارسال دفترچه اعزام.
      دفترچه رو که میفرستید، به پلیس +10 بگید که میخواید از کشور خارج بشید و بگید دیرترین تاریخ ممکن رو براتون بزنن.
      تا دو ماه قبل از تاریخ اعزامتون میتونید با گذاشتن وثیقه از کشور خارج بشید.
      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
      • سینا دادور
        سینا دادور می گوید:

        سلام. اگر در دانشگاه ثبت نام کنم بعد از چند ماه یا چند ترم میتونم درخواست خروج از کشور بدم ؟ و شنیدم میشه این کار رو اینترنتی انجام داد ولی آیا میشه این کار رو اینترنی در همه نقاط ایران انجام داد یا فقط در تهران ؟ مرسی از راهنمایی هاتون

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          همون روزی که دانشگاه ثبت نام کنید و دانشگاه ثبت نامتون رو به نظام وظیفه اعلام کنه میتونید اقدام کنید.
          بله. از همه جای ایران امکان پذیره.

          پاسخ
  23. شهرام
    شهرام می گوید:

    با سلام و وقت بخیر. در مورد امریه شرکت دانش بنیان سوال داشتم ازتون خواهش میکنم که جواب مطمئن بدید خیلی برام مهمه. یه شرکت دانش بنیان قبول کرده که 3 ماه کار کنم و بیمه برام رد کنه و از 2 سهمیه امریه اش یکیش من باشم. بعد تو سایت ثریا نوشته که باید امتیازات لازم کسب شه( اختراع و امپیاد و دانشجو ممتاز و…) من این امتیازاتو ندارم. فقط با معدل متوسط از ارشد علوم تحقیقات تهران(ازاد) فارغ التحصیل شدم. امکانش هست که به عنوان نیرو امریه جذب شم؟؟؟؟ کسی تجربشو داشته؟؟

    پاسخ
  24. مجید زارعی
    مجید زارعی می گوید:

    با سلام بنده به تازگی کارشناسی ارشدم رو گرفتم
    حالا میخوام دفترچه اعزام به خدمت پرکنم از طرفی هم با سپاه جهت پذیرش هم هماهنگی کردم مشکلی که الان هست بحث دوره تکمیلی هستش من حدود ۵ سال بسیج فعال دارم همراه با حکم شورای بسیج و گذروندن دوره مقدماتی و تکمیلی ۴۵ روزه در سال ۹۲ با این حال پس از هماهنگی با سپاه ایشون گفتن که، نگذروندن دوره آموزشی با استفاده از دوره تکمیلی لغو شده.
    اما من با تحقیقاتی که داشتم سردار کمالی گفتن اونهایی که دوره تکمیلی دارن حداقل دو هفته و حداکثر دوماه باید آموزشی ببینن اول میخواستم ببینم این صحت داره؟؟؟ و قوانین جدید چی میگن؟؟؟ و دوم، با این تفاسیر بنده چیکار باید بکنم که حداقل آموزشی رو برم و از اونجا بفرستنم یگان خدمتیم
    با تشکر از مشاوره شما

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      این قانون به طور کامل برداشته شده و همه باید دوره آموزشی رو کامل برن. شما کار خاصی نمیتونید بکنید که آموزشیتون کمتر بشه.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  25. علی جاودان
    علی جاودان می گوید:

    سلام من پدرم کارت معلولیت خفیف از نوع حرکتی از سازمان بهزیستی داره آیا ارائه اون به مرکز آموزشی تاثیری در تقسیم شدنم به شهر خودمون داره ممنون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      چهار دسته از مشمولان هستن که شهر خودشون میوفتن:
      متاهلین
      کسانی که پدرشون نظامیه
      کسانی که پدرشون فوت کرده
      و کسانی که فرزند طلاق هستن.

      شما جز این چهار دسته نیستید اما پیشنهادمون میده که اصل و کپی برابر اصل کارت رو همراهتون داشته باشید و به نیروی انسانی مرکز اموزش ارایه بدید. شاید و تاکید میکنم شاید کاری بکنن براتون. وظیفه شون نیست ولی میتونه لطفشون باشه.

      پاسخ
  26. محسن صحرایی
    محسن صحرایی می گوید:

    با سلام
    بنده فارغ التحصیل مقطع دکتری تخصصی هستم و در گذشته پس از گذراندن مقطع کارشناسی ارشد به سربازی اعزام شدم و مدت سه ماه در نیروی انتظامی سرباز بودم. حال پرسشم این است که ایا با وجود سابقه خدمتی می توانم برای طرح سرباز-هیت علمی یا امریه از نهادهای دولتی اقدام کنم یا خیر؟
    با تشکر

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      خیر متاسفانه. شما مشغول به خدمت در همون نیروی انتظامی میشید و فقط امکان داره یگانتون عوض بشه.
      نیروی انتظامی هم امریه نداره.

      سوال دیگه ای باشه درخدمتیم.

      پاسخ
  27. ماندانا
    ماندانا می گوید:

    با سلام
    همسر من دوران آموزشی پادگان شهید انشائی تهران بود و مابقی خدمتش افتاده پادگان رسول عبادت در مریوان کردستان
    چرا همسرم مشمول شرایط متاهلی نشده؟
    باید 10اردیبهشت خودشو معرفی کنه
    راهی هست ک منتقل بشه شهر محل سکونتش،یعنی اصفهان؟
    همه مدارک لازم مربوط ب متاهلی دوران آموزشی ب پادگان ارائه شده،نمیدونم چرا این اتفاق افتاده

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      ببینید، قانون متاهلی میگه سرباز متاهل باید به نزدیکترین محل خدمت موجود به محل زندگی همسر تقسیم بشه. به کلمه موجود دقت کنید. شهید انشایی برای نیروی زمینی ارتشه. آیا نیروی زمینی ارتش توو اصفهان یگان خدمتی داره؟ اگر داره، حتما از واحد نیروی انسانی یگانش در مریوان اقدام کنه برای جابجایی. فقط با برخورد تند پیگیر موضوع نباشن چون اذیتشون میکنن و یگان مریوان میتونه پروسه رو تا یک سال هم طول بده.
      اینکه چه اتفاقی در مرکز آموزش افتاده که همسرتون درست تقسیم نشده رو واقعا باید از خود یگان جویا شد.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  28. عباس سیفی
    عباس سیفی می گوید:

    سلام میخواستم بدونم امکانی هست که محل اموزشی و یگان خدمتی تو شهر خودمون باشه چون خانواده مریضی دارم و امکان ترک یک سال و خورده ای را ندارم اگر راهی هست بفرمایید در ضمن تک پسر خانه هستم و خواهر و پدرم پرانتزی پا (راشیتیسم) دارند یا حق

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      برای مرکز آموزش خیر و دو ماه اموزشی هر جایی امکان داره بیوفتید. اما برای دوران خدمت در یگان در چند حالت میوفتید نطدیکترین یگان خدمتی موجود در شهرتون (مثلا اگر ارتش بیوفتید، نیروی هوایی، نزدیکترین یپان نیروی هوایی به محل زندگیتون):
      1. تک پسر باشید. 2. پدرتون نظامی باشه. 3. متاهل باشید. 4. پدرتون فوت کرده باشه. که به نظر شما اولی رو دارید. قبل از اعزامتونحتما از ثبت احوال نامه تک پسری تون رو بگیرید تا به محل آموزش ارائه بدید.

      سوال دیگه ای باشه درخدمتیم.

      پاسخ
  29. مهدی
    مهدی می گوید:

    سلام من یه سوال داشتم
    من دانشجوی علمی کاربردی بودم و دو ترم مشروط شدم ولی تو سایت به دلیل مشکل حذفم نکردن،ولی دانشگاه گفته باید انصراف تحصیلی بدی
    من الان یسوال دارم،اگه فرضا فردا انصراف بدم،،تا یک سال دانشجو حساب میشم،آیا میتونم کنکور دوباره ثبتنام کنم و (کنکور سال دیگه منظورمه)ینی اگه بهمن فرم بگیرم ولی معافیتم تا مثلا اردیبهشت باشه کنکور میتونم ثبتنام کنم یا نه؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      از هر تاریخی که دانشگاه براتون انصراف بزنه، یک سال فرصت دارید تا دفنرچه اعزام به خدمت ارسال کنید. مشکلی هم برای ثبتنام کنکور نیست. اما احیانا اگه تاریخ اعزامتون زودتر از تاریخ اعلام نتایج کنکور و ثبتنام دانشگاه ها باشه، باید برید خدمت و هر موقع نتایج اومد، اگر قبول شده بودبد، ایست خدمتی میزنید و میرید دانشگاه.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  30. محمدرضا
    محمدرضا می گوید:

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما. ببخشید من چند روز گذشته از شما بابت معافیت و خرید سربازی مشاوره و راهنمایی گرفتم و از شما متشکرم بابت راهنمایی و مشاورتون؛ و الان بابت رفتن یه سربازی میخواستم از شما مشاوره بگیرم. من چند روز پیش رفتم پلیس+10 و فرم های خدمت سربازی رو گرفتم و الان بابت مدرکم به مشکل خوردم. من مدرکم دیپلمه ولی 2 سال و خورده ای دانشجوی رشته نرم افزار بودم و چون رشتم خیلی سخت بود برام نتونستم فارغ التحصیل بشم و تا دیماه سال 94 که من دانشجو بودم معافیت تحصیلیم به اتمام رسید که کلا 60 و خورده ای واحد برداشتم که از بین اونا تونستم 20 و خورده ای واحد رو پاس کنم و الان که میخوام برای سربازی اقدام کنم به مدرکم نیاز هست، میخواستم از شما بپرسم که از دانشگاه میتونم تاییدیه تحصیلی بگیرم؟ یا اینکه باید انصراف بدم؟ و شاید بعد از سربازیم بخوام ادامه تحصیل بدم تو همون رشته ای که خوندم و راهی نیست که از دانشگاه انصراف ندم که اون تعداد واحدی که پاس کردم از بین نره و دوباره از اول رشتمو شروع نکنم؟

    با تشکر فراوان از شما

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      اگر دانشگاه براتون فارغ التحصیلی بزنه، که زده و همونو به پلیس +10 ارائه میدید. اما اگر نزنه حتما باید انصراف ثبت کنید و بعد از خدمت باید واحدهاتون رو در دانشگاه جدید معادل سازی کنید.

      پاسخ
  31. مهران
    مهران می گوید:

    سلام
    بنده سربازم 12ماه خدمت ومتولد69 محل خدمتم هم اهوازه و 6ماه اضاف دفترچه داشتم که بخشیده شد.پدرم زمان جنگ شاغل صنایع فولاد اهواز بوده(طرح کسری ایثارگری)14ماه سابقه داره که تقریبا اگر بهم بخوره 4ماه بهم میخوره(کسری ماهی9روز).

    سوال اصلیم اینه میخام مطمئن بشم واسه گرفتن کسری ایثارگری این غیبتی که بخشیده شده مشکلی بوجود میاره??

    نامه کسری واحکام رو از صنایع فولاد گرفتم گفتن باید ببریش تهران میخام مطمئن بشم بهم میخوره تا مرخصی بگیرم و برم دنبالش.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام.
      خیر متاسفانه، شاملتون نمیشه.
      اضافه خدمت شما بخشیده شده، نه تبعاتش. به همین دلیل نمی تونید از کسری استفاده کنید.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  32. alireza
    alireza می گوید:

    سلام خسته نباشید
    من دوره آموزشی را گذروندم و ۲ ماه هم خدمت کردم که رفتم ادامه تحصیل جهت مقطع ارشد.
    الان درسم تموم شده میخوام برگردم خدمت.
    دو سوال داشتم
    اول اینکه آموزشی باید برم و اگر باید برمم چه مدت؟
    یگان خدمتیم تغییر میکنه،؟
    ممنونم

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      وقتی مجدد دفترچه پس کنید، توو برگه جدیث اعزامتون تعداد روزهای سابق خدمتیتون میخوره. با اون برگه میرید مرکز اموزش، با دیدن برگه تون یا همون لحظه میگن برید ستاد نیروی خدمتیتون، یا یکی دو روز نگه میدارن و بعد این کار رو میکنن. شما هم میرید ستاد مثلا سپاه یا ارتش یا ناجا و خودتون رو معرفی میکنید.
      نیروی خدمتیتون عوض نمیشه، یعنی اگر سپاه بودید، مجدد همون سپاه میوفتید. اما احتمال عوض شدن یگانتون خیلی زیاده. مگر اینکه با ستادتون صحبت کنید ببینید قبول میکنن برید جای قبلی یا خیر. قابل مذاکره اس.

      پاسخ
  33. محمدرضا قاسمی
    محمدرضا قاسمی می گوید:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما. فرارسیدن سال جدید رو بهتون تبریک میگم و امیدوارم که سال خوب و پربرکتی داشته باشین. میخواستم از شما درباره معافیت مشاوره بگیرم، من متولد سال 72 هستم و از بهمن سال 94 مشمول به خدمت هستم. 2 برادر بزرگتر از خودم دارم که هر دو به خدمت سربازی رفتن و برادر اولم هم سال هاست که ازدواج کرده، پدرم هم شهریور سال 93 به رحمت خدا رفته و الا در حال حاضر من و مادرم و اون یکی برادرم در کنار هم زندگی میکنیم و برادرم شاغل هست و من هم میخوام کار کنم و به برادرم تو هزینه های اقساط خونه و دیگر هزینه های خونه کمک کنم و به دلیل نداشتن کارت پایان خدمت هیچ کجا کار بهم نمیدن. بعضی ها بهم میگن که معاف هستم از خدمت و بعضی دیگر میگن که نه. خودم هرچی تحقیق کردم نه معافیت دو برادری بهم میدن نه معافیت کفالت و نه میتونم اقساطی بخرم سربازی رو. میخواستم از شما درخواست راهنمایی کنم که آیا راهی هست که من معاف بشم از خدمت سربازی یا خیر؟

    با تشکر فراوان از شما

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      سال نو شما هم مبارک باشه

      متاسفانه با شرایطی که توضیح دادین هیچ کدوم از معافیت ها شاملتون نمیشه. مگر اینکه مشکل پزشکی داشته باشین.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
      • محمدرضا قاسمی
        محمدرضا قاسمی می گوید:

        ممنون بابت راهنماییتون، یک سوال دیگه هم داشتم، میخواستم بپرسم که راهی هم نیست که بتونم سربازیم رو بخرم؟

        پاسخ
  34. شهرام
    شهرام می گوید:

    سلام وقتتون بخیر. من مدرک ارشدم 30 40 روز دیگه اماده میشه. برای گرفتن امریه قرارگاه خاتم اول باید دفترچه رو پست کنم و تاریخ اعزامم مشخص شه؟؟ بعد تو سایت قرارگاه ثبت نام کنم؟ تاریخ اعزامم اصولا چند ماه بعد از ارسال دفترچه اس؟ چقدر احتمال داره پذیرفته شم؟؟ شرایطیو که تو سایت گفته دارم. کلا روندش چطوره؟ الان باید چیکار کنم؟؟
    مرسی.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      پس از اخذ مدرکتون، برید پلیس +10 و دفترچه اعزام بگیرید. تاریخ اعزام پیشنهادی رو بزنید برای 4 ماه بعد. معمولا هم 4 ماه طول میکشه تا اعزام بشید. اول باید تاریخ اعزام معلوم بشه تا بتونید درخواست امریه بدید.
      بعد برید سایت قرارگاه و فرم درخواست امریه رو پر کنید. با شماره پیگیریتون برید قرارگاه و حضوری هم پیگیری کنید. هیچ قطعیتی برای پذیرفته شدنتون وجود نداره و بستگی به نیاز قرارگاه و تعداد ثبتنامی ها داره.

      پاسخ
      • شهرام
        شهرام می گوید:

        ممنون از پاسختون. حتما باید مدرکم آماده شه بعد دفترچه بگیرم؟ یعنی نمیشه یه گواهی یا برگه ای از دانشگاه بگیرم که تایید کنه که فارغ التحصیل شدم؟

        پاسخ
  35. حسین
    حسین می گوید:

    سلام بر شما
    پدری که در مجموع بیش از 5 سال حکم زندانی داشته باشد ،امکان معافیت تک پسر خانواده وجود دارد ؟
    و در صورت طلاق مادر از همسر خود ،ایا پسر خانواده میتواند فورا اقدام به معافیت کفالت مادر کند یا بایستی 3 سال طبق معمول صبر کند ؟
    با تشکر

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      معافیتی برای فرزند کسی که زندانی هست در قانون دیده نشده.
      در صورت طلاق، سه ماه بعد از تاریخ ثبت طلاق میتونید برای معافیت اقدام کنید. معافیت موقت سه ساله میگیرید، بعد از سه سال اگر همچنان طلاق ادامه پیدا کرده باشه، معافیتتون دایم میشه.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
      • حسین
        حسین می گوید:

        و اینکه ایا کسر خدمت برحسب حضور پدر در جبهه تا توافق 598 است یا بعد آن بستگی به منطقه دارد ؟
        پدر من سالهای 67 تا 69 در کردستان ، کرمانشاه و سلیمانیه عراق خدمت کردن آیا امکان مشمول کسر خدمت میشوم یا خیر؟

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          سوابق خدمتی پدرتون رو ببرید امور ایثارگران شهرتون، اونجا اگر تایید کنن که خدمت ایشون در منطقه عملیاتی بوده، میتونید کسری بگیرید.

          پاسخ
  36. ماندانا
    ماندانا می گوید:

    با سلام
    خسته نباشید
    چندتا سوال داشتم
    نامزد من 1 اسفند تاریخ اعزامشه
    میخوایم از امتیازهای سرباز متاهل استفاده کنیم
    اگه قبل اعزام عقد کنیم،نامزدم میتونه از امتیازهای متاهلی استفاده کنه و به شهر خودش منتقل بشه؟
    اگه بعد از آموزشی عقد کنیم و عقدنامه به پادگان برده بشه،تاثیری در منتقل شدن به شهر خودش هست؟اگر تاثیر داره چقدر زمان میبره که اجرا بشه؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      پیشنهادم اینه قبل از آموزیعقد کنید تا بتونید کپی برابر اصل عقدنامه رو در دوران آموزشی تحویل یگان بدید و همسرتون به شهر خودتون تقسیم بشه و در شهر خودتون خدمت کنه. اگر بعد آموزشی عقد نامه رو ببرید یگان محل خدمت ایشون، کارتون میوفته دست نیروی انسانی پادگان که اگر بخوان میتونن یک هفته ای انجام بدن و اگر نخوان (بخوان اذیت کنن) میتونن تا 6 ماه طولش بدن. چون روال اداری داره و دست خودشونه.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
      • حسین حجتی
        حسین حجتی می گوید:

        سلام خسته نباشید

        خواستم بدونم برای خرید غیبت سال 96 که تا آخر سال مهلت داره باید آخرین مدرک تحصیلی برای چه سالی باشه ؟ این سالش برام مهمه میخوام مطمئن شم. واینکه قانون سال دیگه چی شد میذارن؟قیمتش بالا میره یا نه مرسی

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          سلام
          آخرین مدرک باید برای سال 88 باشه.
          قانون سال 97 هم هنوز ابلاغ نشده و جزییاتی ازش منتظر نشده.

          سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

          پاسخ
  37. حسین
    حسین می گوید:

    سلام و خسته نباشید
    من اعزامم اول اسفنده و اول اسفند تعطیل رسمیه
    خواستم ببینم درتاریخ اعزامم تغییری پیش میاد ؟

    پاسخ
  38. رضا حمودی
    رضا حمودی می گوید:

    پدرم زمان جنگ کارمنددولت بود در تبریز آیا سهمیه ایثارگری و کسری خدمت به من تعلق میگیرد؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      با اطلاعاتی که دادید خیر. مگر اینکه در قسمت خاصی که مستقیما با جنگ در ارتباط بوده مشغول به کار بوده باشن. اگر اینطور هست، مدارک خدمتشون رو ببرید اداره ایثارگران شهرتون ببینید مورد تاییدشون هست یا نه.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  39. شايان
    شايان می گوید:

    سلام با عرض خسته نباشيد.
    تك فرزند هستم و پدرم ٥٣ سالشه و در حال حاضر دانشجو هستم
    ولى پدرم نزديك به ١٢ سال هست كه از كار افتادست دست چپ
    ميخواست بدون ميشه از اين طريق معافيت بگيرم !ممنون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      بله، امکانش هست.
      اول برید بهزیستی و مدارک پزشکی پدرتون رو نشون بدید و ببینید براتون نامه ماده 6 صادر میکنن یا نه. اگر صادر کنن 100 درصد معاف میشید. اگر هم صادر نکردن، راه دیگه اینه که از طریق پلیس +10 درخواست معافیت کفالت بدید تا شورای کفالت نظام وظیفه شرایطتون رو بررسی کنه. اگر این شورا تشخیص بده که پدرتون از کار افتاده اس، معاف میشید.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  40. حسین
    حسین می گوید:

    ممنون بابت راهنمایی خیلی خوبتون
    من یه سوال دیگه ای که داشتم اینه که روز اعزام بردن چه چیزایی ممنوعه و بردن چه چیزایی رو توصیه میکنید؟؟
    نیازه که موهامون رو کوتاه کنیم یا اونجا خودشون انجام میدن؟
    بردن تلفن همراه ممنوعه ؟؟
    بردن اصل مدارک مثل شناسنامه یا کارت ملی نیازه ؟؟

    پاسخ
  41. حسین
    حسین می گوید:

    سلام و خسته نباشید
    من چنتا سوال راجب سرباز متاهل داشتم
    من اسفند اعزام میشم و موقع پست دفترچه شرایط تاهل رو مجرد زدم ولی الان عقد کردم و خواستم ببینم میشه وضعیت تاهلم رو تا قبل اعزام تغییر بدم به متاهل و مشمول امتیاز هایی که واسه متاهل ها در نظر گرفتن میشم یا نه ؟؟؟
    دوم اینکه واسه سرباز متاهل کسری خدمت در نظر گرفته میشه؟؟
    کلا متاهل بودن چه امتیازهایی داره واسه خدمت ؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      تا قبل آموزشی دیگه نمیتونید تغییر بدید. تغییر دادنش هم تفاوتی در محل آموزش شما نداره.
      عقدنامه تون رو کپی برابر اصل کنید و با خودتون ببرید محل آموزشیتون. اونجا تحویل نیروی انسانی یگان بدید تا بتونید از مزایاش استفاده کنید.
      کسری خدمت نداره اما پنجشنبه جمعه ها بهتون مرخصی میدن. مرخصیتون به جای 12 روز در سال میشه 30 روز در سال. محل خدمتتون میشه نزدیکترین مکان ممکن به محل زندگیتون. و دو روز توو هفته اجازه دارید ساعت 3 برید.
      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  42. پریسا
    پریسا می گوید:

    سلام مجدد
    از راهنمایی و توضیحات خوبتون خیلی متشکرم
    یعنی ایشون درهر زیرمجموعه ای هم که قرار بگیره، باز در تهران خواهد بود؟ درواقع تمام مراکز خدمتی این‌یگان در تهران هست درسته؟ دراین مورد نگرانی نیست؟
    سوال دیگه اینکه فرمودید زیرمجموعه خاتم نیست، برعکسش چی؟ یعنی خاتمم زیر مجموعه پشتیبانی نیست؟ و هیچ ارتباطی به هم ندارند؟
    اخه ایشون بواسطه پروژه کسری خدمت که از سپاه درخواست کردن، یگان خدمتی اش توسط بنیاد نخبگان به سپاه منتقل شده و‌برای همین گفتیم شاید به خاتم و کارهای صرفا عمرانی مشغول بشه ،
    تشکر از لطفتون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      این مرکز در شهرهای استان تهران مثل اسلامشهر و رباط کریم و اینجور جاها هم زیرمجموعه داره. یگان خدمتی میتونه در این شهرها هم باشه.
      ما اطلاعاتی نسبت به اینکه آیا قرارگاه خاتم زیرمجموعه پشتیبانی هست یا بالعکس نداریم. فقط میدونیم پشتیبانی زیرمجموعه خاتم نیست.

      معمولا نخبگان در جاهای اداری به کار گرفته میشن.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  43. پریسا
    پریسا می گوید:

    باعرض سلام و خسته نباشید
    نامزدم در پایان دوره اموزشی هست و‌یگان اصلی خدمتش قرارگاه پشتیبانی نیروی زمینی سپاه در تهران مشخص شده ، خواستم ازتون بپرسم که ادرس دقیق محل خدمتش کجاست؟ و‌اینکه ایا این سازمان جز زیر مجموعه های قرارگاه خاتم الانبیا محسوب میشه؟ ایشون فوق لیسانس عمران داره، میدونید که حیطه کاریش چطور خواهد بود؟ بطور کلی هر اطلاعاتی که در خصوص این یگان دارید ممنون میشم اگه بفرمایید و‌راهنمایی کنید ،

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      یگان خدمتی که فرمودید در اتوبان بسیج، بلوار هجرت قرار داره. اما قطعا زیرمجموعه هایی داره که امکان داره قسمت های دیگه ای از شهر باشن.
      زیرمجموعه قرارگاه خاتم نیست.
      حیطه کاری هر فرد، در صورت امکان نزدیکترین کار به تخصصشه. اما خیلی از یگان ها تخصص عمران رو نیاز ندارن. هیچ چیز تا ورود ایشون به یگان مشخص نمیشه و نمیشه حسطه کاریشون رو حدس زد.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  44. احمد شهنوازی
    احمد شهنوازی می گوید:

    سلام و خسته نباشید
    همانطور که گفتید دوباره ثبت نام کردم دو تا سوال داشتم که بدجور ذهنمو درگیر کرده اگه راهنمایی کنین ممنون میشم:
    سال 94 رفتم و از نظام وظیفه شهر یه نامه گرفتم تا ببرم پادگان اونجا بدون اینکه اونو باز کنن بهم گفتن نیتونم مشمول خرید بشم و نامه رو بدون اینکه باز کنم پیش خودم نگه داشتم آیا میتونم با همون نامه سال 94 اقدام کنم یا نه باید برم و از نظام وظیفه یه نامه دیگه بگیرم راستش اونموقع بهم گفتن ( نظام وظیفه شهر ) جواب نامه رو بیار واسمون ولی من اینکارو نکردم وتا الان منتظر موندم و نگه داشتم بیشتر میخام بدونم واسه دوباره نامه گرفتن گیر میدن یا نه نمیخام الان که شاملم میشه واسم دردسر بشه
    الان که من فراری محسوب میشم آیا جریمه باید بدم به خاطر فراری بودنم آیا دادگاهی میشم؟
    با تشکر

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      برید نظام وظیفه و نامه جدید بگیرید. تا نگفتن هم این نامه قبلی رو نشون ندید.
      جریمه ای بابت فراری بودن لازم نیست بدیدو دادگاهی هم نمیشید. فقط هزینه خرید رو پرداخت می کنید.

      پاسخ
  45. احمد شهنوازی
    احمد شهنوازی می گوید:

    با سلام و خسته نباشید
    من ( متولد 65.2.6 ) سال 94 واسه خرید خدمت مشمولان غایب اقدام کردم در جواب ثبت نامم اومد که فراری هستم ( سال 88 واسه گرفتن کفالت مادر اقدام کردم ولی پذیرفته نشد و بعد از یه ماه واسم نامه اعزام بخدمت اومد ولی نرفتم ) گفتن باید بری پادگان منم رفتم بهم گفتن شاملت نمیشه چون تاریخ فرارت بهمن ماه سال 88 هستش و منم برگشتم
    میخاستم بدونم آیا میتونم دوباره اقدام کنم و آیا اینبار که سال 96 هست شامل من میشه یا نه؟
    اگه میشه راهنمایی کنید
    ممنون از زحمات شما

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      بله. شاملتون میشه. دوباره ثبت نام کنید. احتمال داره امسال آخرین سال خرید باشه. پس حتما ثبتنام کنید.

      پاسخ
  46. جوادمحمودی
    جوادمحمودی می گوید:

    سلام من پدرم 86سالشه ودارای دوبرادر هستم که هردو دارای همسر وبچه هستن ایا معافیت کفالت به من تعلق میگیرد وچقدر طول میکشه تا جوابش بیاد

    پاسخ
  47. فرشاد
    فرشاد می گوید:

    سلام من سال 94 ازدانشگاه پیام نورانصراف دادم وبعدمهر 95ازدانشگاه روزانه پذیرفته شدم ومعافیت تحصیلی گرفتم یعنی تا الان 2تا معافیت تحصیلی گرفتم.
    بعداز 2ترم تحصیل دراردیبهشت 96 درداخل این دانشگاه روزانه تغییررشته بدون انصراف،بدون انتقال وبدون ثبت نام مجدد دادم یعنی طبق ماده 19ضوابط ثبت نام مشمولین دردانشگاها92.الان دانشگاه بخاطر این تغییررشتم نامه به پلیس+10 زد تااینکه معافیتم رو اصلاح کنن.
    چونکه من قبلایکبارانصراف دادم آیاپلیس+10بخاطرتغییررشتم،معافیتی که برای دانشگاه روزانه صادرشده را اصلاح میکنه؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      اگر براتون انصراف از تحصیل ثبت نشه، مشکلی پیش نمیاد و معافیتتون رو تغییر میدن.

      پاسخ
      • فرشاد
        فرشاد می گوید:

        کسی که برای تغییررشته، نامه به پلیس+۱۰میبره آیامعافیت جدیدصادرمیشه یافقط رشته درمعافیت قبلی عوض میشه؟چه جوری اصلاح میکنن میشه راهنمایی کنید

        پاسخ
          • فرشاد
            فرشاد می گوید:

            ازدانشگاه پرسیدم گفت تغیررشته تو انصراف محسوب نمیشه الان به نظرشما چونکه من یکبار انصراف دادم ،برام معافیت جدیدصادرمیشه یانه؟

            پاسخ
            • Admin
              Admin می گوید:

              بله. صادر میشه. برای اطمینان کامل کامل این سوال رو از پلیس +10ی که میخواهید اقدام کنید هم بپرسید.

  48. اشکان محمدی
    اشکان محمدی می گوید:

    سلام من دفترچه پست کردم الان هم برگه سفید من اومده نیروی دریایی ارتش سیرجان.
    تاریخ ۹۶/۸/۲۳ هم باید خودمو معرفی کنم میدان سپاه تهران.
    خواستم ببینم میشه محل آموزشی را تغییر داد یا خیر؟
    واینکه مگه داخل قانون محل خدمت سربازان متاهل محل زندگی خودشان نیست؟
    بنده متاهل هستم و ساکن تهران.
    و اینکه اصلا تهران نیروی دریایی نداره.
    تورو خدا سریع ج بدید.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      محل آموزش رو که نمی تونید تغییر بدید. و محل خدمت سربازان متاهل، نزدیکترین یگان به محل زندگی همسر هست که در دوران آموزشی مشخص میشه.
      پیشنهادم اینه روز اعزام، با مسوولین نظام وظیفه صحبت کنید و شرایطتون رو بگید، شاید تغییر دادن. اما در حال حاضر نمی تونید درخواستی برای تغییر بدید.

      پاسخ
      • اشکان محمدی
        اشکان محمدی می گوید:

        ممنونم .پس خیالم از خدمت داخل تهران راحت باشه؟ صد در صد نزدیک محل زندگی همسر هستم؟

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          نه الزاما در داخل تهران. اگر تهران واحدی از نیروی دریایی داشته باشد (که تا جایی که ما می دونیم، دارد) ، اونجا خدمت می کنید. وگرنه نزدیک ترین یگان نیروی دریایی به محل زندگی همسر.

          پاسخ
  49. مهدي
    مهدي می گوید:

    سلام من قصد خريد سربازي دارم از ٨سال غيبت ب صورت اقساطي.در حال حاظر پول پيشو ريختم ميخوام بدونك چ زماني براي من كارت صادر ميشود الان؟يا پس از پرداخت اقساط

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      کارت پس از اتمام اقساط صادر میشه. اما در صورتی که نیاز به مجوزی برای انجام کاری را دارید که نیاز به کارت داره، میتونید پس از واریز 50 درصد از کل مبلغ، برای دریافت مجوز به پلیس +10 مراجعه کنید.

      پاسخ
  50. کبری
    کبری می گوید:

    با سلام اگر دانشجویی متولد اسفند 76 (19 سال و 6 ماه) به دلیلی خاص انصراف از تحصیل دهد و سال بعد یعنی مهر 97دوباره در دانشگاه ثبت نام کند آیا میتواند معافیت سربازی بگیرد

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      اگر انصراف بدن، تا یک سال وقت دارن تا مجدد در دانشگاه ثبتنام کنن وگرنه باید برن خدمت. در کل مقاطع تحصیلی هم فقط یک بار حق انصراف دارن.

      پاسخ
  51. علی
    علی می گوید:

    سلام من نامه خروج از کشور گرفتم ولی در سایت وظیفه پلیس 1 کشور بیشتر نمیشه وارد کرد من قصد سفر به 2کشور رو دارم و لبیط گرفتم اگر از سفر برگردم برای پس گرفتن 15 ملیون وثیقه به مشکل میخورم ؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      خیر. مشکلی پیش نمیاد. شما در زمان مشخص شده میتونید به هر چند کشور که میخواهید بروید. فقط باید قبل از تاریخ مشخص شده در کشور باشید.

      پاسخ
  52. رسول نیکنام
    رسول نیکنام می گوید:

    سلام. من پدرم سربازی خودشون رو در سپاه گذروندن و علاوه بر اون یک و نیم سال هم در سپاه بودن که همه این 3 سال در جنگ بوده. آیا میتونم کسری خدمت بگیرم یا نه؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      اولین کاری که باید بکنید اینه که برید سوابق ایشون رو از یگان محل خدمت جمع بکنید و ببرید امور ایثارگران شهرتون و تایید بشه. اگر بالای سی ماه تایید بشه که کلا معاف میشید. اما اگه زیر سی ماه باشه، و متولد 72 به قبلید، چند ماه کسری میگیرید و اگه متولد 72 به بعد هستید، هیچ کسری ای نمی گیرید.

      پاسخ
  53. مهدی راستگو
    مهدی راستگو می گوید:

    سلام.پدر بنده فوت نموده است و دارای دو برادر هستم که ازدواج کردن و دارای فرزند می باشند که یکی از برادرانم در شهر دیگری زندگی میکند.با توجه به این موضوعات آیا میوانم از معافیت کفالت مادر استفاده کنم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      خیر. وجود برادر مانع از معافیت کفالت می شود. حتی اگر برادر ازدواج کرده باشد، زندانی باشد و یا در خارج از کشور زندگی کند.

      پاسخ
  54. سعید
    سعید می گوید:

    باسلام وخسته نباشید.
    من 23 سالمه وپدرم سرطان پانکراس متاستازداره ونیاز به مراقبت داره وبرای از کار افتادگی اقدام کردیم ومی خواستم بدونم اگه پدرم حقوق از کار افتادگی بگیره ودرصورتی که یک برادر 14 ساله دارم ایاامکانش هست معافیت کفالت بگیرم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      وجود برادرتون چون کمتر از 18 سال هستن، مانعی ایجاد نمی کنه. اما پدرتون چون حقوق دارن، کار سخت میشه. پیشنهادم اینه درخواست معافیت رو بدین، هیئت کفالت بررسی بکنه، اگر به طور کلی تشخیص بدن که شما شرایط خدمت رفتن رو ندارید و برای مراقبت از پدرتون به شما نیاز هست، معافتون می کنن.

      پاسخ
  55. پیمان پورحسن
    پیمان پورحسن می گوید:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    1. من اعزامی 19 مرداد ماه 96 بودم که دوره آموزشیم 18 مهرماه به پایان رسید و برگه معرفی به یگان دریافت کردم که زده فرماندهی انتظامی استان فارس

    این یعنی چی از اونجا تقسیم می کنند به جایی که نیرو می خواهند مثلا امکانش هست در پلیس فرودگاه صدا و سیما و این ها هم بیافتیم از طریق همین مکان ؟

    2 . روزی که باید برید با با لباس نظامی برویم و کوله نظامی هم ببریم و اینکه نیازی به کوتاه کردن مو است و اینکه میشه تلف همراه هم دنبال خود ببریم ؟

    لطفا به تمام سوالات پاسخ بدهید

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام

      1. بله احتمال تقسیم شدنتون به هر جایی هست.
      2. با لباس نظامی برید. کوله رو ببرید. موهاتون رو هم کوتاه کنید. تلفن همراه نمی تونید ببرید.

      پاسخ
    • پیمان پورحسن
      پیمان پورحسن می گوید:

      گفتن روز 24 خودتان را معرفی کنید دیرتر بریم مشکلی پیش میا یا خیر ؟

      پاسخ
  56. جواد
    جواد می گوید:

    باسلام.میخواستم بدونم من الان نامه فارغ التحصیلیمو از دانشگاه برای پلیس بعلاوه ده گرفتم.برای امریه میخوام اقدام کنم لطفا راهئمایی بفرمایید که باید به ترتیب چکار هایی را انجام دهم.متولد 72هستم پدرم سابقه چهل ماه حضور داوطلبانه در جبهه داره که سی ماه اون رو برادر بزرگترم استفاده کرد و معاف شد .پنج درصد جانبازی هم دارن. میخواستم بدونم طبق قانون چقدر کسری خواهم گرفت با تشکر

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام و وقت بخیر
      از پلیس +10 دفترچه اعزلم به خدمت بگیرید و پر کنید و برگه تاریخ اعزامتون رو بگیرید. با این برگه برید هر جایی که میخواهید امریه بشید و درخواست پر کنید.
      حدود 4 ماه نیز کسری میگیرید.

      پاسخ
  57. مسعود
    مسعود می گوید:

    سلام میخوام درخواست معافیت پزشکی کنم چندتا سوال دارم
    1.طبق بخش چهاردهم بیماری گوش و حلق بند 2 تبصره اورده شده ولی حرفی از مدرک کاردانی یا کارشناسی نزده برعکس بند 1 که برای مدرک کارشناسی فرقه و من اگه بخوام از بند دو استفاده کنم مدرکم رو هم تاثیر میدن؟
    2.نوشته اگر هر دو گوش بالای 50 دیسیبل باشد معاف داِیم گوش من هر دو نزدیک 50 مثلا 48 45 دیسیبل هست ایا دکتر بهم تخفیف میده که احتمال معاف دایم کنه یا معاف از رزم میدن؟
    3؟بنظر شما اقدام کنم واس معافیت یا ارزششو نداره؟شنیدم اگر تو خدمت تو خود یگان درخواست معافیت کنم اسونتر میگیرن درسته یا غلطه؟ ممنون از پاسختون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      1. آخرین مدرک اخذ شده تون ملاک کاره.
      2. تخفیف دادنی در کار نیست. همه چیز تشخیص پزشکه. اگر تشخیص بدن که شما توانایی خدمت کردن ندارید، معاف میشید، در غیر اینصورت، خیر.
      3. نظر ما که ملاک نیست دوست عزیز. در یگان راحت تر معاف میکنن، اما، اون هم سختی های خاص خودش رو داره. احتمال داره مسوولین یگان کاری کنن تا پروسه اش خیلی طولانی بشه.

      پاسخ
  58. ساسان ترابی
    ساسان ترابی می گوید:

    با سلام
    من متولد 76 هستم فارغ التحصیل مقطع کاردانی رشته ی برق و الان ترم 2 کارشناسی این رشته هستم و تصمیم به انصراف و رفتن به خدمت گرفتم
    منتها من دو تا دوست صمیمی دارم که اونها دیپلم رشته ی تجربی دارن و عزم رفتن به خدمت دارن و تصمیم ما بر این شد که با هم دفترچه پست کنیم و خدمت برویم.
    حالا سوال بنده این است که آیا اگر هر سه یک زمان دفترچه پست کنیم تو دوره ی آموزشی با هم هستیم ؟
    و اینکه هر سه ی ما موزیک کار میکنیم و من به ساز های بادی و دوستانم به ساز های کوبه ای تا حد کمی اشراف داریم.میخواستم بدونم آیا هر سه میتوانیم موقع تقصیم در یگان موزیک فعال شویم و باهم باشیم؟
    با سپاس

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      احتمال با هم افتادنتون بسیار کمه و ربطی به پست کردن همزمان دفترچه نداره. این موضوع کاملا تصادفیه.

      در مورد موسیقی هم در دوران آموزشی، توانمندی خودتون رو اعلام کنید. از توانمندیتون استفاده میشه حتما.

      پاسخ
  59. رضا
    رضا می گوید:

    سلام من متولد ١٩/١٠/١٣٧٦ هستم و اينكه الان ترم دو دانشگاه هستم ، اما ثبت نام كردنم تو دانشگاه فقط واسه مشمول نشدنم بود و اينكه بتونم از معافيت تحصيلي استفاده كنم .
    الان قصد رفتن به خدمت دارم و هيچ اشنايي واسه انجام دادن كار هاي مورد نياز واسه اعزام به خدمت رو ندارم !
    ١: اينكه از كجا بايد شروع كنم و نياز به انصراف از دانشگاه هست قبل از هركاري ؟
    ٢: اگر از همين فردا شروع كنم به انجام دادن كارهاي اداريش حدودا كي اعزام ميشم ؟
    ٣: پدرم ٤ ماه جبهه و ٥ درصد جانبازي داره ، تاثيري دارن واسه كسري خدمت ؟
    ٤: اموزشي خدمت چند روزه و اينكه ميتونم با رفتن به دوره هاي تكميلي بسيج دوره ي اموزشي رو نرم ؟
    خيلي گيج شدم و بدليل شرايطم خيلي عجله دارم واسه اعزام ، تو اين شرايط هم هركي حرف خودشو ميزنه و ممجبور شدم از شما كمك بخوام ..

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      1. بله. باید انصراف بدید . با برگه انصرافتون برید پلیس +10 و دفترچه اعزام بگیرید.
      2. حدود دو ماه بعد از ارسال دفترچه، براتون تاریخ اعزام میخوره.
      3. خیر. کسری شاملتون نمیشه.
      4. 60 روز هست که با تکمیلی بسیج، اگر سپاه بیوفتید نیازی به آموزشی نیست. ارتش همان 60 روز و ناجا 21 روز آموزشی داره.

      پاسخ
  60. حسین
    حسین می گوید:

    سلام
    دربخشنامه سنوات ارفاقی نظام وظیفه آمده که:دانشجوباید 100 واحدرا بامعدل 12 سپری کندتامشمول سنوات ارفاقی شود.
    سوال:دانشجو این 100 واحدرا بایدطی چندسال سپری کند؟طی 5 سال معافیتی که نظام وظیفه میده یاطی 4 سال سنوات آموزشی دانشگاه؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      طی 5 سال درسته. بعدش هم دو ترم سنوات ارفاقی داده میشه.

      پاسخ
  61. صولتی
    صولتی می گوید:

    سلام
    می خوستم بپرسم که میتونم در روز اعزام ، درخواست تمدید اعزام از طریق پزشکی کنم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      خیر. تا یک هفته قبل از تاریخ اعزام میتونید این کار رو انجام بدید.

      پاسخ
  62. پیمان پورحسن
    پیمان پورحسن می گوید:

    با عرض سلام و تبریک عید
    1 – من 19 مرداد اعزام شدم سربازی و روز 15 شهریور چهارشنبه به ما میان دوره داده اند تا ساعت 8 شب روز یکشنبه 19 شهریور الان ما می خواهیم بلیط بگیریم تمام بلیط ها پر شده و یک مورد مانده که بعد از ساعت 8 به محل پادگان میرسه حدوده ساعت 10 تا 11 شب میرسه ما باید چکار بکنیم ؟

    2- اگر این مرخصی میان دوره که داده اند با یک روز تاخیر برویم چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

    3- استعلاجی چی هست ؟ من پام از پوتین تاول زده و عفونت کرده اگر در شهر خودم برم دکتر و نام بگیریم می تونم معاف از پوتین بگیریم ؟

    لطفا در این 3 مورد توضیح دهید با تشکر

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      اگر چند ساعت دیر برید ایرادی پیش نمیاد، اما یک روز تاخیر باعث میشه که یک روز غیبت بخورید.

      برای تاول پا شاید بتونید چند روز مرخصی استعلاجی بگیرید یا چند روز پوتین نپوشید، ولی معاف از پوتین دائمی نمی شید.

      پاسخ
  63. عباس مسيح پور
    عباس مسيح پور می گوید:

    سلام خسته نباشيد من معافيت تحصيليم تموم شده و دانشگاه گفته كه بايد يا برم خدمت يا معافي بگيرم.
    پدرم ٦٤ سال سن داره و بيماري فشار خون داره كه تا آخر عمرش بايد يك قرص صبح و يك قرص شب بخوره وگرنه فشارش ميره بالا و چشماشم ليزيك كرده و من تك پسر هستم و فرزند آخر ميخواستم بدونم ميتونم معافي بگيرم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      سن پدر باید 70 سال باشه. با شرایطی که از پدرتون گفتید، از کار افتاده محسوب نمیشن و معاف نمیشید.

      پاسخ
      • عباس مسيح پور
        عباس مسيح پور می گوید:

        ميدونم سن ٧٠ سالگي معافي ميدن ولي بهم گفتن اگه مريضي داشته باشه ميتوني معافي بگيري.دوستم پدرش عمل قلب باز انجام داده بود معاف شد و زير ٧٠ بود مادرمم پوكيً استخوان داره ولي فكر كنم تا زماني كه پدر باشه نميشه از طريق مادر اقدام كرد.

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          اگر به از کار افتادگی پدر اطمینان دارید، درخواست معافیت کفالت بدید. اما با قرص فشار و عمل لیزیک، معافی نمیدن. برای مادر هم، اگر از کار افتادگی پدرتون اثبات بشه، معافی میدن.

          پاسخ
  64. حمیدرضا اشجاری
    حمیدرضا اشجاری می گوید:

    سلام بنده عضو یکی از شرکتهای دانش بنیان میباشم, برای استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان نیاز به شیش ماه بیمه دارم که اول شهریور به پنج ماه و چهار روز میرسه و چون عضو هیات میدیره هستم نمیتوانم بیمه خود را از چند ماه قبل وارد کنم تا اول شهریور شیش ماهم تمام شود. لذا باید منتظر شوم تا اول مهر شیش ماه بیمه برایم تکمیل شود. متاسفانه اول شهریور اعزام خوردم و اگر اعزام شوم دیگر امکان پرداخت بیمه نیز نخواهم داشت. پیشنهاد شما برای اعزام نشدن با توجه به تایم محدودی که دارم چیست? آیا نسخه پزشکی چاره ساز می باشد? معمولا چه نوع بیماری هایی باید ذکر شود? و اینکه آیا بیماره باید چند روز باشد فقط روز اعزام کافیست?

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      بیمار بودن در زمان اعزام، ازدواج یا فوت عزیزان میتونه دلیل به تعویق انداختن خدمت باشه.
      شکستگی یگی از اعضای بدن یا دیگر بیماری هایی که نشون بده شما به حدود یک ماه استراحت نیاز دارید، میتونه خدمتتون رو به تعویق بندازه.

      پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          سلام
          BMI بدنتون باید چک بشه. با اطلاعاتی که الان دادین نمیشه نظر داد.

          پاسخ
    • محمد
      محمد می گوید:

      سلام . سوالی داشتم ازتون… من کارشناسی ارشد دارم.. برج8 اعزامم. معاف از رزم شدم میخواستم بدونم آیا میتونم درخواست لغو معافیت از رزمو بدم؟؟ آخه میگن سربازهای معاف رزم را درجشونو کم میکنن … میشه راهنمایی کنین. ممنون.

      پاسخ
      • Admin
        Admin می گوید:

        سلام
        امکان لغو معافیت از رزم وجود نداره.
        درجه تون رو هم کم کنن اتفاق خاصی نمیوفته. نگران نباشید.

        اگر سوالی هست در خدمتیم.

        پاسخ
        • محمد
          محمد می گوید:

          ممنون… . رفتم سپاه که دفترچمو بخوابونم میگن معاف از رزم نمیگیریم. آخه این چه قانونی هست که قبلش به مشمول نمیگن. معاف از رزم توی استخدامی ها هم میگن گیر میدن نمیگیرن درسته ؟؟ بخدا خیلی این چند روزه ناراحتم … از اینکه هیچ چیز درست و منطقی برام توجیه نشد .

          پاسخ
          • Admin
            Admin می گوید:

            بله. سپاه معاف از رزم نمیگیره. این موضوع رو قبل از اقدام به معافیت باید جویا میشدید.
            اما معاف از رزمی تاثیری در استخدام نداره و هیچ مشکلی پیش نمیاد.

            اگر کمک دیگه ای از دست ما برمیاد در خدمتیم.

            پاسخ
            • محمد
              محمد می گوید:

              خیلی لطف کردین ممنون به خاطر محبتتون … امیدوارم همیشه موفق و سلامت باشید… فقط سوال آخر اینکه توی کارت پایان خدمت قید میشه که معاف از رزم شدی ؟؟

            • Admin
              Admin می گوید:

              بله. پشت کارت یه علامت سبز رنگ میخوره. اما چیزی نوشته نمیشه.

  65. حسین
    حسین می گوید:

    سلام من آخرنفهمیدم چرامیزان سنوات آین نامه دانسگاهابرای ورودی های ۹۳به بعدبا مقررات نظام وظیفه متفاوت است.
    مثلادرکاردانی ازنظرآین نامه دانشگا۲سال سنوات مجاز با یک ترم افزایش سنوات که درکل میشه ۲/۵سال،ولی نظام میگه ۲/۵سال س اولیه با۱سال س ارفاقی که درکل میشه حدودا ۳/۵سال.
    من ودوستم اینجوری فهمیدیم که اگرتحصیل من بیش از۲سال(۴ترم) طول کشید بایدازترم ۵شهریه پرداخت کنم وهمچنین برای ترم های ۶و۷که س ارفاقی محسوب میشند علاوه برپرداخت شهریه بایدازپلیس+۱۰مجوزبگیرم نظرشماچیه؟?

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      قوانین دانشگاه مربوط به خودشه. اگر نخواد بهتون 2 ترم سنوات ارفاقی بده، میتونه نده. ارتباطی با نظام وظیفه نداره. اما اگر بده، نظام وظیفه تایید میکنه و معافیت تحصیلی رو تمدید میکنه.
      شما طبق قانون نظام وظیفه، اگر دانشگاه بهتون سنوات ارفاقی بده، میتونید دو ترم بیشتر معافیت تحصیلی بگیرید.

      پاسخ
      • حسین
        حسین می گوید:

        طبق متن آین نامه دانشگا،اصلاحرفی از موافقت یاعدم موافقت سنوات ارفاقی که مثلابرای کارشناسی که ترم۱۱و۱۲ میشه حرفی نمیزنه.ازآن افزایش سنواتی که هم حرف میزنه مثلا درکارشناسی مربوط به ترم ۹و۱۰ ودرکاردانی مربوط به ترم ۵هست که گفته طبق نظرشورادانشگاافزایش میابد.

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          ببینید ما نسبت به قوانین دانشگاه ها اطلاعاتی نداریم.
          اما اگر دانشگاه بهتون سنوات ارفاقی بده، نظام وظیفه تا دو ترم رو تایید میکنه. به نظرم شما این رو از دانشگاهتون بپرسید. اگر سنوات بدن، نظام وظیفه تایید میکنه.

          پاسخ
        • حسین
          حسین می گوید:

          من که میگم قانون دانشگاتاآخرمعافیت تحصیلی هست( مثلاتا ۵سال کارشناسی) یعنی بعداز۵سال که دانشجوواردس ارفاقی میشه تصمیم گیرنده کمیسیون مواردخاص دانشگاه ونظام است به همین دلیل میگم که چیزی ازس ارفاقی دربخشنامه دانشگاه نیومده.

          پاسخ
  66. سالار شفیعی
    سالار شفیعی می گوید:

    سلام با تشکر از شما بابت اینکه جواب همه سوالات رو با صبر و دقت می دید
    پدر بنده به رحمت خدا رفتن. برادرم خدمتش رو سال 83 تموم کرده و از معافیت کفالت استفاده نکرده ، الان ازدواج کرده و تو شهر دیگه ای جدا زندگی میکنه . من تنها با مادرم زندگی میکنم . آیا میتونم از معافیت کفالت مادر استفاده کنم ؟
    ممنونم از جوابتون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      ممنونیم از لطف شما
      خیر متاسفانه.
      وجود برادر مانع از معافیت کفالت میشه. اگر ازدواج کرده باشه، زندان باشه یا خارج از کشور هم باشه تاثیری نداره.

      پاسخ
  67. بهزاد
    بهزاد می گوید:

    در مورد برادرم وقتی سرچ کردم متوجه شدم ارتش حتی برای مصدومیت در دوران آموزشی طبق قانون باید غرامت پرداخت کند . در صورت صحیح بودن به چه صورت میشود اقدام نمود

    پاسخ
  68. بهزاد
    بهزاد می گوید:

    با سلام
    برادر بنده در حال خدمت در دوره آموزشی میباشد. چند روز پیش به میدان تیر بردنشون . تماس گرفته و میگه پاش پیچ خورده و کبود کرده و ورم کرده ولی مرخصی بهش نمیدن میگن طوریش نیست. و حتی الان نگهبان هم هست رفتم ملاقاتش گفتن در ساعت 12 تا2 مراجعه کنید .چند سوال دارم: 1 به چه صورت میشود به بهترین نحو با این موضوع برخورد کرد؟ 2 اگر مراجعه کردم و دیدم مشکلش حاده و مرخصی نمیدهند به چه صورت اقدام کنم ؟ با تشکر

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      برید پادگان، قسمت بازرسی، شکایتتون رو اعلام کنید.
      جواب نگرفتید، برید بازرسی ستاد مشترک ارتش و شکایت کنید.
      برای مصدومیت هم غرامت پرداخت میشه. اینو هم به بازرسی بگید. مراحل اقدام غرامت از داخل پادگان شروع میشه.

      پاسخ
  69. حسین
    حسین می گوید:

    سلام
    یکی از شروط تغییررشته دردانشگاه،اینه که دانشجوباید در سنوات مجازفارغ التحصیل شودوگرنه اخراج میشه.آیا سنوات ارفاقی هم جزو سنوات مجاز دانشجومحسوب میشه؟

    پاسخ
      • حسین
        حسین می گوید:

        ببخشیدمنظورتون رومتوجه نشدم
        آیامنظورتون اینه که س ارفاقی جدا ازسنوات مجازمحاسبه میشه؟

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          بله. مثلا 2 ترم سنوات ارفاقی، جز 10 ترم سنوات مجاز دوران کارشناسی حساب نمیشه.

          پاسخ
  70. ش
    ش می گوید:

    سلام خسته نباشید.
    پدرم به رحمت خدا رفتن. برادرم معافیت کفالت گرفته چند سال پیش و ازدواج کرده و شهر دیگه زندگی میکنه. منو مادرم تنها زندگی میکنیم. میشه کاری کرد معافیت بگیرم یا کسری بهم بخوره یا ….؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      خیر متاسفانه. راهی وجود نداره در این زمینه. چون برادرتون از معافیت استفاده کردن، دیگه شامل شما نمیشه.

      پاسخ
  71. پیمان پورحسن
    پیمان پورحسن می گوید:

    من اعزام 19 مرداد ماه هستم اگر در این تاریخ مراجعه نکنم چه اتفاقی خواهد افتاد و چه تاریخی اعزام خواهم شد ؟

    کلا کار مناسبی می بینید حضور پیدا نکنیم به دلیل یک سری از مشکلات و عدم آمادگی های لازم ؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      غیبت میخورید و سرباز فراری محسوب میشید. پیشنهاد میکنم غیبت نکنید.

      پاسخ
  72. پیمان پورحسن
    پیمان پورحسن می گوید:

    با سلام و خسته نباشید
    1 من تعجیل زدن تاریخ اعزام جدیدم 19 مرداد ماه 96 می باشد داخل برگه معرفی نیرو یا سازمان بکار گیرنده را خالی زده و آدرس محل آزمایش را زده شهرک آزمایش اصفهان . می خواستم بدون روز مراجعه باید چه وسایل بهراه ببریم یا صرفا باید به این مکان بریم بدون وسایل برای تعیین نیرو و محل اعزام ؟

    2 در هنگام مراجعه ضروری است سر خود را اصلاح کنیم و برویم ؟

    3 معاف از رزم خوبه است یانه و آیا امکان لغو معاف از رزم وجود دارد ؟

    ممنون میشم هر سه سوال را پاسخ بدید.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      1. اکثر وسایل ضروری توسط پادگان تامین میشه، اما برای اطلاعات بیشتر میتونید به لینک زیر مراجعه کنید:
      برای دوران آموزشی سربازی چه وسایلی را همراه ببریم؟

      2. بله. اصلاح کنید بهتره. وپرنخ مجبور میشید با ماشین های اصلاح کثیف پادگان اصلاح کنید.

      3. معاف از رزم رو نمیشه لغو کرد. خوب و بدش هم بسته به یگانی داره که تقسیم میشید. بعضی جاها خوبه و بعضی جاها بد.

      پاسخ
      • پیمان پورحسن
        پیمان پورحسن می گوید:

        گفتند ساعت 7 صبح محل مراجعه هم شهرک آزمایش آیا پس از اعزام فرصت مرخصی می دهند برای اندازه لباس ها و این ها ؟

        من الان نمی تونم درخواست تمدید بکنم ، من غیبت داشتم 180 روز ولی الا که برگه معرفی گرفتم جلوی مدت اضافه خدمت را زده 0 آیا امکانش است ؟

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          بستگی به پادگانش داره. بعضی پادگان های آموزش خودشون خیاط خونه دارن و مرخصی نمیدن و بعضای ندارن و مرخصی میدن.

          درخواست تمدید رو الان دیگه قبول نمیکنن. مگر اینه دلیل موجه مثل بیماری یا فوت اقوام نزدیک داشته باشید.

          پاسخ
  73. عقیل علایی
    عقیل علایی می گوید:

    با سلام وخسته نباشید
    من دانشجوی کارشناسی ارشد می باشم می خواستم ببینم که ایا اجازه دارم بعد از فارغ التحصیلی بخواهم در همین مقطع (کارشناسی ارشد) در رشته و دانشگاه دیگر ادامه تحصیل بدهم
    ؟
    من فعلا از معافیت تحصیلی برخوردارم و سربازی نرفتم

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      خیر. این امکان وجود نداره و فقط برای مقطع بالاتر معافیت صادر میشه.

      پاسخ
  74. حسین
    حسین می گوید:

    سلام
    تفاوت مدت مجاز تحصیل در آیین نامه آموزشی دانشگاها(برای ورودی های 93 به بعد) با قانون نظام وظیفه درچیه؟ مثلا مدت مجاز تحصیل درمقطع کاردانی درآیین نامه آموزشی دانشگاها آمده که2سال با یک نیمسال ارفاقی میشه2.5سال ولی نظام وظیفه میگه 2.5سال +2نیمسال سنوات ارفاقی که میشه 3.5سال. واقعا چه جوریاست؟ آیامدت تحصیل برای دانشجویان مشمول ازقانون نظام وظیفه استفاده میشه؟اگه استفاده میشه پس آیین نامه آموزشی دانشگاه چیه؟ لطفامیشه توضیح دهید

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      آیین نامه دانشگاه به خودش مربوطه و ربطی به نظام وظیفه نداره.
      شما تا2.5 سال بعلاوه 2 ترم ارفاقی میتونید درس بخونید و این قانون نظام وظیفه اس. اما دانشگاه طبق قانون خودش میتونه بهتون سنوات نده.

      پاسخ
      • حسین
        حسین می گوید:

        یعنی دراصل می توان گفت که من چونکه دانشجوی مشمول هستم طبق قوانین نظام وظیفه جلو میرم وآیین نامه دانشگاه شامل من نمیشه.نظرشماچیه

        پاسخ
      • حسین
        حسین می گوید:

        ببخشید در قسمت پاسخ گفتید که (دانشگاه طبق قانون خودش میتونه به من سنوات نده) منظورتون ازسنوات: سنوات اولیه ست یا سنوات ارفاقی؟

        پاسخ
  75. حسین
    حسین می گوید:

    سلام
    1-من از معافیت تحصیلی استفاده میکنم ویک بار قبلا ازدانشگاه انصراف دادام بعد اومدم دردانشگاه تبریز پذیرفته شدم و یکبارهم در دانشگاه تبریز که الان تحصیل میکنم تغییررشته دادم فقط خواستم بدونم که ازنظرنظام وظیفه مشکلی پیش نمی یاد ؟ یعنی بعدا نگن که شما چونکه قبلا نصراف داده بودید دیگه نمی تونستید تغییررشته بدین؟
    2-من دردانشگاه تبریزکه تغییررشته دادم ازشهرتبریز اومدم دانشکده فنی مهندسی مرند دانشگاه همون تبریزه ولی شهرمحل تحصیلم عوض شده (دانشکدم درشهرستانه مرنده) آیامن با این شرایط بایدمعافیت تحصیلیم راعوض یااصلاح کنم؟
    00این روهم بگم که من فقط تغییررشته دادم و تغییررشته توام باانتقال ندادم اینو خود دانشگاه گفت00
    باتشکر

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      اگر بار دوم که تغییر رشته دادید، از رشته قبلی براتون انصراف ثبت شده باشه، میشه دو بار انصراف و به مشکل بر میخورید. اما اگر دانشگاه بدون ثبت انصراف براتون تغییر رشته زده، مشکلی نیست. این رو از خود دانشگاه بپرسید. برای معافیت تحصیلی جدید هم برید پلیس +10 و اقدام کنید.
      اگر مجدد سوالی بود همین جواب رو ریپلای کنید.

      پاسخ
      • حسین
        حسین می گوید:

        ازدانشگاه پرسیدم گفت که انصراف ندادی ومعافیت تحصیلیت همون قبلیه واز پلیس +10 هم پرسیدم گفت که نیازی به اصلاح یا عوض کردن معافیت تحصلیت نیست وگفت چونکه تغییررشته دادی درآخرمعافیتت اصلاخ مییشه.

        پاسخ
  76. محمد
    محمد می گوید:

    سلام
    من فاع التحصیل کارشناسی ام.
    داداشام همه سن سالشون از55 تا 75 هس.
    و مشکلات دیسک کمر دیابت فشار خون و شهر های دیگه زندگی میکنند
    پدرم سن بالاس 90.
    1. ایا میتوانم کفالت بگیریم؟

    پاسخ
    • امیر
      امیر می گوید:

      منم همینطورم
      از پدر یکی هستیم از مادر سوا هستیم….
      تکلیف چیه؟

      پاسخ
      • Admin
        Admin می گوید:

        اگر پدرتون از کار افتاده یا بالای 70 سال باشه و یا در قید حیات نباشه، میتونید کفالت مادر رو بگیرید و معاف بشید.

        پاسخ
  77. حسین
    حسین می گوید:

    سلام
    من دانشجوی مقطع کاردانی هستم . من نتونستم کل واحدهامو 4 ترمه تموم کنم سوال من این است که من برای تحصیل در ترم 5 باید از دانشگاه درخواست مجوز یا در خواست افزایش سنوات بگیرم؟ ممنون میشم منو راهنماییم کنید

    پاسخ
      • حسین
        حسین می گوید:

        سلامخواستم بدونم که منظورتون اینکه برای ترم 5 که جز سنوات اولیه کاردانی است (یعنی 2.5 سال) نیاز به درخواست نیست اما اگه بخوام بیش از 2.5 سال قانونی طول بدم اون موقع چی آیا باید درخواست افزایش سنوات بدم؟ آیا وارد سنوات ارفاقی میشم ؟

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          دقیقا
          تا 2.5 سال نیازی به درخواست نیست. بعدش باید درخواست سنوات ارفاقی بدید.

          پاسخ
  78. جواد
    جواد می گوید:

    سلام
    من اگربخوام نیمسال دوم (از دی ماه) یک ترم سنوات ارفاقی بگیرم به من تا آخرخردادسنوات میدن یا تا آخرشهریور؟باتشکرر

    پاسخ
      • جواد
        جواد می گوید:

        اینو واقعا نفهمیدم نظام وظیفه خودش گفت دانشگاه خودش تعیین میکنه از چند جا پرسجو کردم میگن تاآخرتیر یکی میگه تاآخرشهریورمیدن نگران نباش ،شماهم اینطوری میگین واقعاگیج شدم

        پاسخ
  79. رامین
    رامین می گوید:

    سلام من متولد 77/10/30 هستم و الان 18 سالمه،، سال 95 فارغ التحصیل شدم در رشته فنی،، بعد که کنکور اول رو تو 95 دادم نشد پذیرفته نشدم،، حالا میخوام 96 کنکور بدم،، آیا میتونم کنکور بدم و مشکلی پیش نمیاد،، یا باید برم دفترچه پست کنم و…
    .
    چون خودم رفتم از پلیس +10 پرسیدم،، گفت شما تا آخر شهریور 96 فرصت دارید، اگه تا اون موقع پذیرفته شدید و به دانشگاه رفتید که هیچ.. اما نرفتید باید برید خدمت…
    .
    حالا بعضی ها میان میگن ، نه باید دفترچه بفرستی و چکار کنی،،، الان من سردرگم شدم نمیدونم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام تا آخر شهریور 96 وقت دارید که دفترچه پست کنید. در غیر این صورت غیبت میخورید.

      پاسخ
      • رامین
        رامین می گوید:

        آخه من تا اون موقع دانشگاه پذیرفته شدم و ثبت نام کردم دیگه، چه نیازی به پست کردن داره حالا ار همون جا که هم یه برگه معافیت تحصیلی میگیرم میدم کنسل میکنن، مگه نمیشه اینطوری؟؟

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          اگر تا قبل از مهر 96، دانشگاه ثبتنام کردید و معافیت تحصیلی گرفتید که مشکلی پیش نمیاد. اما اگه تا اوننوقع ثبتنام نکنید، باید دفترچه بفرستید تا غیبت نخورید.

          پاسخ
  80. جواد
    جواد می گوید:

    سلام
    من معافیت تحصیلی دارم وقبلا یکبارازدانشگاه انصراف دادم وبعداومدم دردانشگاه جدیدیکبارهم تغییررشته دادم.آیااینهاتاثیری -درگرفتن سنوات ارفاقی دارند(من میتونم یک ترم سنوات ارفاقی بگیرم)؟

    پاسخ
  81. سینا
    سینا می گوید:

    با سلام و خسته نباشید
    من 2 سال پیش دیسک کمر داشتم هرنی دیسکال ،دوباره دچار پروتروژن شدم و همان دیسک کمر عمل کرده بیرون زده شده ، برای معافیت اقدام کردم ،معاف میشم؟؟؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      مهم وضعیت فعلی شماست
      که این موضوع فقط پس از معاینه پزشکان و اعلام نظر شورای پزشکی نظام وظیفه مشخص میشه.

      پاسخ
  82. علیرضا
    علیرضا می گوید:

    سلام خسته نباشید . من ۱۹سالمه و اکه کنکور قبول نشم باید برم سربازی . پدرم دیسک کمر داشت عمل کرد چندسال پیش ولی هنوز خوب نشده و درد داره و یکی از پاهاش (از مچ پا به پایین) به نوعی فلج شده و مثلا پدال ماشین رو نمیتونه فشار بده یا پاشو از روش برداره . در این حد وضع ستون فقراتش خرابه . با این وضع میتونم کفالت از کار افتادگی پدرم رو بگیرم و معاف بشم؟؟؟ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      اگر تک پسر هستید، درخواست معافیت کفالت بدید. وضعیت پدرتون توسط پزشکان نظام وظیفه بررسی میشه. اگر از کار افتادگیشون اثبات بشه، معاف میشید. در غیر اینصورت باید برید خدمت.

      پاسخ
  83. علیرضا
    علیرضا می گوید:

    باسلام
    من دانشگاه نرفتم و دانشجوی اخراجی حساب می شوم
    می خواستم بدونم برای مدارکی ثبت نام سربازی که به پلیس+۱۰می دهم
    گواهی از دانشگاه باید بگیرم و یا دادن همان مدرک دیپلم کفایت می کند؟!

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      نامه اخراج از دانشگاهتون رو باید به پلیس +10 تحویل بدید.

      پاسخ
  84. Mostafa
    Mostafa می گوید:

    سلام خسته نباشید
    کسی که با مدرک لیسانس تو آموزشی درجه ش استوار دوم شده؛ امکان داره تو یگان بتونه با بسیج فعال درجه شو بالاتر ببره؟؟!
    ممنون میشم زودتر پاسخ بدید

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      خیر. امکان پذیر نیست. درجه در پادگان آموزشی مشخص میشه.

      پاسخ
  85. میلاد
    میلاد می گوید:

    سلام و خسته نباشید بنده 27 سال دارم
    سال 94 خدمت رفتم آموزشی را گذراندم و وارد یکان شدم بعد از 2 ماه فرار کردم به دلیل بیماری دندان 3سال قبل از خدمت سربازی تمام دندانهایش پوسیده شده بود الان کلان 10 تا دندان دارم میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      بله، برگردید یگانتون و درخواست معافیت رو از یگانتون ثبت کنید.

      پاسخ
  86. Reza
    Reza می گوید:

    سلام میخواستم بدونم بعد از اقدام برای خدمت تا اعزام می چقدر وقت هست چقدر طول میکشه به اعزامم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام. معمولا بین 4 تا 6 ماه. اگر لیسانسه باشید.
      برای مدارک پایین تر تا 2 ماه.
      در برخی موارد خودتو هم میتونید تاریخ اعزام های دورتر رو انتخاب کنید.

      پاسخ
  87. نیما
    نیما می گوید:

    ورودی مهر ۹۲ کارشناسی هستم و مهر ۹۷ ، ده ترمه فارغ التحصیل میشم ،
    تا ۲ مهر ۹۷ هم معافیت تحصیلی دارم
    دقیقا تا چه زمانی فرصت دارم برگ آماده بفرستم؟
    مهلت یکساله شامل من هم میشه یا نه؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      تا یک سال بعد از تاریخ فارغ التحصیلیتون امکان ارسال دفترچه رو دارید.

      پاسخ
  88. محمد
    محمد می گوید:

    سلام.من مدرک کارشناسیمو یک ماه بعد میگیرم.طبق قانون حق شرکت تو ازمون کنکور برای رشته های پیوسته پزشکی و دندان و … ندارم.با این اوصاف به سربازی خواهم رفت.میخواستم بدونم من که حق شرکت ندارم باید تا تموم شدن سربازی صبر کنم یا اینکه نه وسط سربازی میتونم شرکت کنم و قبول شم؟ ممنون میشم

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      شما وسط سربازیتون هم میتونید کنکور بدید. اما نمیتونید سربازی رو ایست بدید و برید درس بخونید. به عبارتی تاریخ شروع تحصیلتون باید بعد از اتمام خدمت باشه.

      پاسخ
  89. فرهاد
    فرهاد می گوید:

    سلام. من سه تا برادرم خدمت سربازی رفتن . پدرم نزدیک 70 سالشه و نیاز به مراقبت دارن و میخاستم ببینم معاف کفالت میتونم بشم؟

    پاسخ
  90. امیر
    امیر می گوید:

    اگر من برگه اعزام به خدمت بگیرم وبعد به خدمت نروم چه اتفاقی می افتد یعنی با پلیس می آید به زور مرا میبرند

    پاسخ
  91. رضا
    رضا می گوید:

    سلام.من ترم آخر دانشگاه هستم و کم کم باید بیوفتم دنبال کارای سربازی.من دوتا برادر ناتنی بزرگ تر از خودم دارم که از یه پدر دیگه هستن که یکی خدمت کرده و اون یکی نرفته.من هم که تک فرزند پسر طلاق هستم و مادرم هم مریضه و خونه داره که ما سه تا برادر خرج خونرو میدیم.میخواستم ببینم از باب فرزند طلاق بودن با وجود دو برادر ناتنی دیگه میتونم معافیت کفالت بگیرم؟!

    پاسخ
  92. مرتضی
    مرتضی می گوید:

    سلام اگه ظرفیت برای ماه های دیگر امکان داشته باشد تمدید میتوانم بکنم یا تجعیل چون این با هم فرق دارن ؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      اگر ماه های قبل از اعزام شما ظرفیت داشته باشن، میتونید تعجیل بزنید و اگر ماه ها بعد از اعزامتون خالی باشه، میتونید تمدید کنید.

      پاسخ
  93. مرتضی
    مرتضی می گوید:

    سلام روز بخیر بنده تاریخ اعزام خدمتم برج 4 یعنی تیرماه هستش میخواستم از تمدید یا تجعیل کدومش را میتوانم انتخاب کنم بایستی چی کار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید موفق باشید.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      برید پلیس +10 و درخواست بدید. اگر طرفیت در ماه های دیگه وجود داشته باشه، انجام میشه براتون.

      پاسخ
  94. همایون
    همایون می گوید:

    با سلام. من تیرماه 96اعزام به خدمتم..امریه ی بهزیستی گرفتم..آیا در امریه به من کسری تعلق می گیرد؟چون دوسال بسیجی فعال دارم که اگر بخواهم به صورت عادی خدمت کنم سه ماه کسری میخورم..آیا در امریه این سه ماه به من تعلق می گیرد یا اینکه باید 24ماه تمام خدمت کنم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      این موضوع بستگی به یگان خدمتیتون داره و فقط از همونجا میتونید بپرسید.

      پاسخ
  95. علی
    علی می گوید:

    با سلام
    پدرم 75 سالشه…یه برادر بزرگتر خود دارم که ازدواج کرده..الان من کمک پدرم هستم…پدرم از کار افتادس و دارای انواع بیماری هستش که هیچ کدوم مورد موافقت بهزیستی قرار نگرفت
    ایا میشه بدون نامه و بدون استفاده از ماده 6 بهزیستی برای معافیت کفالت درخواست داد یا خیر؟؟

    پاسخ
  96. میلاد
    میلاد می گوید:

    خسته نباشید من ۵ ماه پیش پس از دوره آموزشی خودمو به یگان معرفی نکردم اصلا،حالا میخوام بدونم فراری محسوب میشم یا فقط غیبت رد شده واسم؟چون خب اصلا جایی نرفتم ک بخام ازش فرار کنم

    پاسخ
  97. حامد
    حامد می گوید:

    آیا میشه با وجود نقص عضو.در دوران تحصیل اقدام به معافیت کرد؟

    پاسخ
  98. hamed
    hamed می گوید:

    باسلام
    من سرباز امریه جهاد کشاورزی هستم و حدودا یک سال خدمت کرده ام و دارای یک سال کسری خدمت میباشم با توجه به اینکه در اغاز خدمت برای عدم استفاده از کسری های خود تعهد محضری داده ام ایا میتوانم برای دریافت کسری های خود اقدام نمایم وایا دریافت تعهد ازمن قاونی بوده است .باتشکر

    پاسخ
  99. آرتان
    آرتان می گوید:

    سلام خسته نباشید.
    من سربازامریه هستم ودربیمارستان خدمت میکنم،چون دوره تکمیلی داشتم آموزشی نرفتم ومستقیم به بیمارستان محل خدمتم معرفی شدم،الان سه ماه کسری خدمت دادن بهم ودوماه اموزشی که نرفتم ازمجموع24ماه چقدبایدخدمت کنم یعنی میشه 5ماه کسرخدمت یااموزشی حساب نمیشه الان هم 14ماه خدمت هستم

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      فقط همون سه ماه کسری رو بهتون میدن. مدت آموزشیتون از خدمت کم نمیشه.

      پاسخ
  100. دانیال
    دانیال می گوید:

    سلام من یک غده در بیضه سمت چپ دارم و سابقه ی ورم معده هم دارم میخواستم بدونم میتونم معاف بشم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      بستگی به نوع غده داره. تنها راه مطمئن برای فهمیدن این موضوع اینه که درخواست معافیت کفالت بدید و پزشکان معتمد نظام وظیفه معاینه تون کنن.

      پاسخ
  101. سری
    سری می گوید:

    سلام من میخوام برای خدمت اقدام کنم ولی هم بیضه سمت چپم درونش غده هست و هم واریکوسل گرید 1 دارم
    چشمامم جمعشون 7 میشه و دست راستمم مایع مفصلیم در بین مچ زده بیرون سابقه ی ورم معده هم داشتم
    میخوام بدونم عایا معاف میشم؟

    پاسخ
  102. سجاد
    سجاد می گوید:

    این اتکیت ها که شما فرمودید باید اسم خودمان و پادگان را بنویسیم ،باید در دوره دو ماه آموزشی هم این کار رو انجام دهیم و آن را بنویسیم بر روی لباس سربازی. با تشکر از شما

    پاسخ
  103. سجاد
    سجاد می گوید:

    سلام خسته نباشید من امروز برای دوره آموزشی رفتم پادگان سپاه مدرس کرج. لباسامونو دادن و بهمون چند روز برای لباسا مرخصی دادن ولی چیزی در مورد لباس ها توضیح ندادن. فقط تو جیبای لباسام دو جفت پارچه هم اندازه مستطیلی کوچک هست حالا من الان اومدم خونه شک دارم و نمی دونم اون پارچه ها برای چیه و آیا باید در دوره آموزشی اسممونو رو لباس بنویسیم یعنی اتیکت کنیم یا فقط اسم نوشتن رو لباس برای دوره اصلی سربازیه و شامل دوره آموزشی نمیشه.خیلی ممنونم از شما اگر راهنماییم کنید با تشکر.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      اون پارچه ها برای اتیکته و باید روشون اسم و پادگانتون رو بزنید و بدوزید روی لباستون.

      پاسخ
  104. ماهان
    ماهان می گوید:

    سلام من بیماری که دارم شامل معافیت دائم میشه صد در صد.سوال من اینه که من هنوز درسم یکسال مونده تموم بشه آیا میتونم در حین تحصیل اقدام به گرفتم معافیتم بکنم و اگه شرایط جوری شد که مثلا کمیسیون رای به معاف دائم من نداد اونوقت من میتونم به ادامه تحصیلم برسم یا باید برم بعد از انجام خدمت بقیه درسمو تموم کنم؟ بیماری من کولیت روده هست و تو دفترچه نوشته معاف دائم

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام.
      بله، الان می تونید درخواست بدید. معاف هم نشید میتونید درستون رو ادامه بدید.

      پاسخ
      • ماهان
        ماهان می گوید:

        من بابت بیماری رودم برای معافیت اقدام کردم.پزشک معاین اولیه منو ارجاع داد به کمسیون پزشکی استانمون.الان پزشکان کمسیون منو دوباره از اول همه مراحل معاینه میکنن یا مدارک و برگه های کلونوسکوپی و پاتولوژی که از پزشکان دیگه دستم دارم کفایت میکنه؟

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          سلام
          مدارک پزشکی بیمارستان های مورد اعتماد نظام وظیفه فقط مورد قبوله و همون ها بررسی میشه فقط.

          پاسخ
  105. محمد
    محمد می گوید:

    سلام خسته نباشید ببخشید یسوالی داشتم من 22 سالمه دانشجوام و فعلا برا 8 ماه معافیت تحصیلی دارم؛پدرم 4 ماهه فوت شده و یه برادرم دارم که 20 سالشه و 3 ساله افسردگی دو قطبی داره و روزی 10 الی 15 تا قرص میخوره و تا حالام 4 بار بستری شده تو بیمارسان اعصاب و روان؛میخاستم معافیت کفالت بگیرم؛رفتم نظام وظیفه مشاوره؛بم گفتن چون 2 تا پسر بزرگتر از 18 سالین و تک پسر نیسی؛تنها در صورتی معافی که ثابت شه ک داداشت نمیتونه کار کنه و نیاز ب مراقبت داره؛درست گفته؟مگه معافیت کفالت شامل پسر بزرگتر نمیشه؟خب خرج و مخارج دست اونه دیگه – در ضمن من که لیسانسم من که سالمم برا منش بزرو کار هست و من تنها خرج آور خونم؛من برم؛داداشم که مریضه دیپلم ردی روزیم 15 تا قرص میخوره کسیم بش کار نمیده پس کی میخاد خرجی خونه رو بده؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      نظام وظیفه بهتون درست گفته. فقط در صورتی که از کارافتادگی برادرتون برای شورای کفالت نظام وظیفه اثبات بشه، شما معاف میشید. در غیر اینصورت. خیر.

      پاسخ
  106. علیرضا
    علیرضا می گوید:

    سلام من متولد 72 هستم تا 94/10/30 هم معافیت تحصیلی داشتم الان رفتم دفترچه پست کنم برای خدمت میگن 90 روز غیبت داری با توجه به کسری جبهه که پدرم داره 8 ماه کسری بهم تعلق میگیره متاهل و دارای یک فرزند هم هستم احتمال داره غیبت بخاطر متاهلبودنم بخشیده بشه و بتونم از کسری جبهه استفاده کنم

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      درخواست توجیه غیبت بدید به پلیس +10. نظام وظیفه بررسی میکنه. درصورتیکه دلایلتون موجه باشه، غیبتتون بخشیده میشه.

      پاسخ
    • morteza
      morteza می گوید:

      سلام من میخواستم ببینم اون کسی یه بار تعجیل زده میتونه تمدید کنه سربازیشو

      پاسخ
      • Admin
        Admin می گوید:

        سلام
        در صورتی که دلیل منطقی و موجه داشته باشید امکان پذیره. به پلیس+10 مراجعه کنید.

        پاسخ
    • علیرضا
      علیرضا می گوید:

      البته شنیده ام که وقتی ترک تحصیل کنی به صورت اتوماتیک دانشگاه به نظام وظیفه نامه می زنه

      پاسخ
  107. محمدامین
    محمدامین می گوید:

    سلام من بابام شونزده ماه جبهه داره میخام برا کسری اقدام کنم ولی یه برادره بزرگتر دارم که هفت سال غیبت داره حالا برا کسری گرفتنم مشکلی پیش نمیاد؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      این موضوع ربطی به غیبت برادرتون نداره و میتونید از کسری استفاده کنید.

      پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      از زمان پایان 18 سالگی برای کسانی که تحصیلات عالی ندارند. و از تاریخ فارغ التحصیلی یا اخراج یا انصراف برای کسانی که تحصیلات عالی دارند.
      اگر تک پسر باشید با طلاق نامه معاف می شوید.

      پاسخ
  108. اشکان
    اشکان می گوید:

    سلام دوستان من یک برادر ناتنی دارم که کفالت مادرش رو گرفته است،حالا پدرم به رحمت خدا رفته است
    من میتونم کفالت مادرم رو بگیرم؟؟

    پاسخ
  109. مهدی
    مهدی می گوید:

    با سلام

    مدت 6 سال از اخذ آخرین مدرک تحصیلی بنده میگذرد، اکنون قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارم و پذیرش لازم را هم دریافت کرده ام.
    با نظر به اینکه غیبت داشته ام، آیا میتوانم با گذاشتن وثیقه از کشور خارج شوم؟

    با تشکر

    پاسخ
  110. رضا رمضانی
    رضا رمضانی می گوید:

    ا در ایست خدمت محل اعزامی ک مثلا باید دو سال دیگ اعزام شیم با محل خدمت فعلی تفاوت میکند؟ یگان مربوطه چطور؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      نیرو فرقی نمیکنه. یعنی اگر سپاه باشید همان سپاه می مانید. اما یگان خدمتی امکان داره عوض بشه.

      پاسخ
  111. شاهين
    شاهين می گوید:

    باسلام
    به جز كسري بسيج ، مشمولان داراي مدرك كارشناسي از كسري ديگه اي ميتونن استفاده كنن ؟؟
    مثلا من جايي خوندم كه جديدا مشمولان ليسانسه هم ميتونن پروژه كسر خدمت بصورت معادل بگيرن

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      فقط کسری بسیج قابل استفاده اس برای شما. به لیسانسه ها پروژه نمیدن

      پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      عضو بودن کفایت نمیکنه. باید بپرسید ببینید با توجه به شرایط شما، بهتون نامه میدن به نظام وظیفه یا نه.

      پاسخ
  112. رضا
    رضا می گوید:

    سلام
    من پدرم 2تا از دریچه های قلبش تنگه
    میتونم برای معافیت کفالت اقدام کنم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      در صورتی که تک پسر هستید و پدر بالای 70 سال دارن میتونید اقدام کنید.

      پاسخ
      • رضا
        رضا می گوید:

        تک پسر هستم ولی پدرم 52 سالش هست ولی مریض هست و 2تا از دریچه های قلبش تنگه و نارسایی داره

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          درخواست معافیت کفالت بدید. پزشکان پدرتون رو معایته میکنن. در صورتی که از کارافتادگیشون تایید بشه، معاف میشید.

          پاسخ
  113. میلاد
    میلاد می گوید:

    سلام
    جایی خونده بودم کسانی که دو ملیتی هستن بهشون غیبت نمی خوره …. می خواستم بدونم که این حرف درسته یا خیر
    با تشکر

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      شناسنامه و کارت ملی ایرانی داشته باشید باید برید خدمت و غیبت میخوره.

      پاسخ
  114. امیر
    امیر می گوید:

    سلام. بنده تاریخ اعزامم ۱۹/۱/۹۶ بوده … و قبلا یک بار به تعویق انداختم تاریخ اعزامو که در سال ۹۵ بوده … ممکنه بدونم مدت خدمت سربازی برای من چند ماه هست؟؟ ممنون

    پاسخ
  115. تایماز میری
    تایماز میری می گوید:

    سلام خسته نباشید…
    پدر بنده ترک انفاق کرده و مادرم هم زیر نظر امور بانوان شهرداری هستش.
    ما تقریبا هشت ساله پیش اقدام کردیم برای طلاق اما به دلیل نداشتن بودجه نتونستیم طلاق مادرم رو بگیریم چون باید یه مبلغ زیادی تمبر میسوزوندیم…
    الان سوال بنده اینجاس که من میتونم معاف شم یا خیر …
    ممنون میشم اگه جواب من رو بدید…

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      فقط در صورتی که طلاق ثبت شده باشه میتونید درخواست معافیت بدید.

      پاسخ
  116. کرمی
    کرمی می گوید:

    سلام..چرا جواب منو نمیدین….چند بارتا حالا سوال کردم..
    بنده پدرم 75 سالشه..گوشش حدود50 درصد اعصابش از کار افتاده…چشمش حدود 40 درصد ضعیفه و اب مروارید داره…..کمر درد داره..پاهاشم درد میکنه. و به اصطلاح ارتروز داره….7 ساله نمیتونه کار بکنه..از کار افتادس…مادرم هم دیابت داره…
    از طریق ماده 6بهزیستی برای گرفتن نامه سنگینی گوش اقدام کردم ..دو تا دکتر تخصصی هم که زیر نظر بهزیستی هستش هم رفتم ولی رفتم بهزیستی میگه ما نامه بهت نمیدیم.چون سنگینی گوش باید خیلی بیش از اینا باشه….
    در ضمن یک برادر بزرگتر از خودم دارم ک ازدواج کرده و یه بچه معلول داره…

    الان من چیکار باید بکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      هیچ کاری نمی تونید بکنید. اگر بهزیستی نامه بده، معاف میشید. اگرم نده معاف نمیشید.

      پاسخ
      • کرمی
        کرمی می گوید:

        یعنی اگه بهزیستی نامه بده برای گوش.من از طریق گوش ک 50 درصد اعصابش از بین رفته معاف میشم یا از طریق از کار افتادکی هم میشه معاف شد؟؟؟؟و ایا ربطی به داشتن برادر داره یا ن؟؟؟
        ممنون

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          اگر بهریستی به شما نامه بده از طریق اون کارافتادگیه معاف میشید و ربطی به داشتن برادر هم نداره.

          پاسخ
          • کرمی
            کرمی می گوید:

            شما که میگید اگه بهزیستی نامه بده از طریق اون کارافتادگیه معاف میشید یعنی چی؟؟متوجه نمیشم؟؟
            مگه بهزیستی برای از کارافتادکی هم نامه میده؟؟
            خواهشن جوابم بدین…وضعیتم اورژانسیه””””

            پاسخ
            • Admin
              Admin می گوید:

              سلام
              بله
              اگه بخهزیستی نامه ماده 6 بده، مشمول معاف میشه.

            • کرمی
              کرمی می گوید:

              سلام
              نامه ماده 6 شامل چه چیزهایی هستش؟؟؟؟/
              چون من رفتم بهزیستی به طور شفاهی به کارمند مربوط به مددکاری گفتم پدرم از کارافتادس نمیتونه کار بکنه.اعصاب گوشش حدود 40 درصد از بین رفته .میگه دکتر اینجا نامه نمیده بهت.میگه باید خیلی گوشش سنگیتر از این حرفا باشه.
              گفتم بابام نمتونه کار بکنه .از کارافتادس. کمر درد و پادرد هستش.یه نامه ای چیزی بده.
              میگه که باید پدرت معلول باشه تا نامه بهت بدیم…
              من موندم چی کار بکنم؟؟!!!!
              این نامه ماده 6 شامل چه چیزایی هست؟؟؟
              چی کار میتونم بکنم ک معاف بشم؟؟؟؟؟

            • Admin
              Admin می گوید:

              نامه ماده 6 رو کارمند اونجا براتون توضیح داده دیگه. که پدرتون شرایط دریافتش رو نداشته. شامل معلولیت میشه.

  117. سروش
    سروش می گوید:

    سلام
    بنده در حال خدمت هستم‌ اسمم واسه ارشد اومده حالا اگه برم دانشگاه واسه معافیت پزشکی در حین تحصیل باید از یگان خدمتیم اقدام‌کنم یا از نظام وظیفه؟

    پاسخ
  118. احسان
    احسان می گوید:

    سلام من در حین خدمت هستم با مدرک لیسانس در صورت قبولی در کنکور ارشد آیا میتوان به جای خدمت ادامه تحصیل بدهم آین دو سال هم شامل غیبت میشود ؟ متولید 71 هم می توانند خدمت را باز خرید کنند

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      در صورتی که قبل از خدمتتون غیبت نداشته باشید، اگر الان ارشد قبول بشید میتونید ایست خدمت بزنید، برید ارشد بخونید و مجدد برگردید خدمت.
      برای خرید خدمت هم باید 8 سال غیبت داشت. شامل شما نمیشه.

      پاسخ
  119. صدرا خامنه
    صدرا خامنه می گوید:

    سلام
    اعزام من ١٩/١٢ هست پادگان كچويي
    مدرك كارداني هم دارم
    سوالم اين هست كه تفاوت وظايف ما سربازان بدون تحصيلات عاليه چي هست!؟
    و اينكه من هركسي رو ديدم ديپلم يا زير ديپلم بوده كه جذب سازمان زندان شدند،آيا ما وظيفه متفاوتي دارين يا يكي هست با بقيه بچه ها!؟
    ممنون ميشم پاسخ بديد

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      وظیفه هر سرباز بستگی به تصمیم فرمانده مستقیمش در یگان داره.
      ولی به طور کل سربازان صفر در امور خدماتی و نگهبانی و سربازان درجه دار در امور اداری به کار گرفته میشن. البته برای همه یگان ها صدق نمیکنه.

      پاسخ
  120. حسن
    حسن می گوید:

    سلام ،من یک سوال داشتم من پدرم 19ماه منطقه جنگی بوده و برادرم سال 87 رفت خدمت،رفت دنبال کارهاش 11 ماه کسری گرفت من 96/2/19 اعزامم هستش متولد 75 هستم میخواستم بدونم واسه من هم کم میکنن یا فقط یک نفر میتونه کسری بگیره

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      کسری رو برادرتون تماما استفاده کردن و شامل شما نمیشه دیگه. به انضمام اینکه قانون کسری برای متولدین 72 به قبله.

      پاسخ
    • مهدی
      مهدی می گوید:

      سلام و خسته نباشید.میخاستم بپرسم شماره چشم چطوری محاسبه میشود مثلا کسی ک شماره ضعف چشمان او مجموعشون4یاشد و علاوه یر اون استیگمات انها هم مجموعشون 3باشد.شماره چشمش4محسوب میشود یا7.

      پاسخ
      • Admin
        Admin می گوید:

        سلام
        چیزی به اسم مجموع در این قانون وجود نداره.
        برای دیپلم به پایین حداقل یک چشم 6
        و برای دیپلم به بالا حداقل یک چشم 8

        پاسخ
  121. majid
    majid می گوید:

    سلام بیماری پدر بنده قبل از ورود اینجانب به سن مشمولیت بوده است که به همین دلیل از ۱۷ سالگی متحمل مخارج زندگی شده ام ،با وجود داشتن غیبت و اینکه بیماری پدرم قبل از سن مشمولیت اینجانب بوده باز هم نمیتوانم از معافیت کفالت برخوردار شوم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      اگر بتونید اثبات کنید که زمان بیماری پدرتون به قبل از شروع غیبت برمیگرده و شما قبل از غیبتتون هم شرایط معافیت کفالت رو داشتید، امکان پذیره.

      پاسخ
  122. ali
    ali می گوید:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    اینجانب در سال ۹۰ وارد دانشگاه شدم که بعد از دو سال انصراف دادم ، و در سال ۹۲بهمن ماه وارد دانشگاه شدم که درسم را به اتمام نرسانده و تا سال ۵\۹۵ معافیت تحصیلی داشتم حالا که از معافیت تحصیلی ام گذشته دانشگاه اینجانب را اخراج نکرده ،ایا باید یک سال از تاریخ انقضا معافیت تحصیلی گذشته باشد تا وارد غیبت شوم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      شما الان باید درستون رو تعیین و تکلیف کنید، یا انصراف، یا اخراج، یا فارغ التحصیلی. هر کدومش براتون بخوره، یک سال بعد وارد غیبت میشید.

      پاسخ
  123. احمدرضا
    احمدرضا می گوید:

    سلام خسته نباشید
    بنده دانشجوی کارشناسی ناپیوسته ورودی 90هستم و ۳سال سنوات تحصیلی و 1سال سنوات ارفاقی و 1سال مهلت تعیین وضعیت خدمتیم نتونستم درسمو تموم کنم فقط 6واحد از درسم مونده که میتونم معرفی به استاد بگیرم ز ود تموم کنم و از تاریخ ۱اسفند 95 وارد غیبت میشم باید دفترچه پست کنممیخواستم ببینم میشه دفترچه پست کنم درسمو تموم کنم غیبت نخورم خواهشا راهنمایی کنید ممنونم

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      اگر دانشگاه دیگه بهتون معافیت تحصیلی نده، نمیتونید ادامه تحصیل بدید و درستون رو تموم کنید. امروز هم 3 اسفنده و شما وارد غیبت شدید. امکانش نیست.

      پاسخ
  124. majid
    majid می گوید:

    سلام ببخشید که دوباره سوالم رو بازگو میکنم،
    اینجانب دارای غیبت هستم به چه صورت میتوانم اقدام کنم؟
    در حال حاضر که دارای غببت هستم به هیچ عنوان نمیتوانم کفالت پدرم را بگیرم؟

    پاسخ
  125. majid
    majid می گوید:

    با عرض سلام و خسته نباشید پدر بنده ۵۰ساله است ،همانطور که در ایین نامه کفالت پدر ذکر شده پدرم دچار چاقی مفرط ,bma بالای ۴۰ و همچنین بیماری نقرس است که همانطور که مستحضر هستید از مچ پا تا بالای زانو متورم شده و بدون کمک کردن قادر به راه رفتن نیست که به همین دلیل اینجانب هزینه های زندگی را فراهم میکنم ،ایا امکان گرفت کفالت پدرم را دارا هستم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      در صورتی که تک پسر بالای 18 سال هستید و غیبت ندارید، درخواست معافیت کفالت بدید. اگر از کارافتادگی پدرتون تایید بشه، معاف میشید.

      پاسخ
  126. یای
    یای می گوید:

    سلام
    آیا چند بیماری که باعث معافیت از رزم میشوند میتوانند در مجموع باعث معافیت دائم شود ؟

    پاسخ
      • Mahdyar
        Mahdyar می گوید:

        سلام خسته نباشيد من ميخواستم برا امريه ثبت نام گنم ميخوام بدونم ك آيا امكان ثبت نام همزمان دو وزارت خونه هست يا خير در صورت ثبت نام هر دو كنسل ميشن ممنون

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          سلام
          برای جفتش ثبتنام کنید. هرکدوم زودتر نامه بزنه نظام وظیفه، اون اوکی میشه.

          پاسخ
  127. بهنام
    بهنام می گوید:

    سلام
    من متولد 73 هستم و آخرین واحدهای دانشگاهیم رو دی ماه 95 پاس کردم .میخواستم ببینم تا کی برای معرفی خودم به نظام وظیفه مهلت دارم
    همچنین پدر بنده دارای 43 ماه سابقه جبهه می باشد و برادر بزرگ من سال 84 از سهمیه ایشون استفاده کردن و معاف شدن
    حالا میخواستم ببینم برای بنده کسری در نظر گرفته میشه با این اوصاف یا نه؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      باید بهمون بگید ورودی چه سالی هستید تا بتونم کمکتون کنم.
      در مورد کسری هم با قانون فعلی حدود 4 ماه کسری میگیرید. اما اگر صبر کنید قانون جدید ابلاغ بشه، 13 ماه کسری میگیرید.

      پاسخ
  128. شاکر
    شاکر می گوید:

    سلام خسته نباشین
    اموزشی من افتاده پدافند قرار گاه خاتم الانبیا اجا سمنان. میخاستم بدونم نیروی هوایی هستم یا چی؟

    پاسخ
  129. فرشاد
    فرشاد می گوید:

    سلام. من متولد 70 هستم و کارشناسی ارشدم رو تموم کردم. پدر بنده، 24 ماه جبهه داوطلبانه داره. سوالم اینه که با این قوانین جدیدی که مجلس تصویب کرده و دایمی هست، آیا من مشمول معافیت می شوم؟ با تشکر از توجه شما.

    پاسخ
  130. Ali
    Ali می گوید:

    سلام من سال ٩١ اعزامم بود يك هفته خدمت كردم تو ارتش بعد ترخيص شدم براي دانشگاه الان ميگن بايد برم جاي قبلي خدمت كنم چون اسمم ثبت شده ولي من رفتم پليس +١٠ پرسيدم گفت اسمت تو هيچ ارگاني نيست يعني ميشه كه بيفتم ي يگان ديگ مثل سپاه آخه موقع ترخيص ي برگه بهم دادن كه ببريم نظام وظيفه ثبت كنيك كه چند روز كجا خدمت كرديم من اون برگه رو نبردم ثبت كنم
    ممنون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      برید نظام وظیفه ببینید براتون سابقه خدمتی ثبت شده یا نه. اگر شده باشه که میوفتید همون ارتش. اگه نشده باشه، امکان سپاه و ناجا هم هست.

      پاسخ
  131. امیرعلی
    امیرعلی می گوید:

    سلام
    من پارسال که وارد دانشگاه شدم و در یک رشته کارشناسی پیوسته دانشگاه دولتی مشغول به تحصیل شدم معافیت تحصیلی رو دریافت کردم
    اما امسال بدلیل وقوع سه تا مشروطی احتمالا این ترم از دانشگاه اخراج بشم
    از طرفی میخوام برای آزمون حوزه که فروردین برگزار میشه شرکت کنم
    تو قوانین وظیفه نوشته بود از زمان اخراج حداکثر یکسال فرصت داریم خودمونو تسلیم نظام وظیفه کنیم
    اگر من فروردین حوزه قبول شم آیا معافیت تحصیلیم تمدید میشه یا جزو همون معافیت قبلیم حساب میشه یا کلا غیرممکن هست و باید برم سربازی (حتی اگر بعد از اخراجم حوزه رو قبول بشم)؟؟؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      با شرایط فوق امکان ادامه تحصیل و تمدید معافیت تحصیلیتون هست.

      پاسخ
      • امیرعلی
        امیرعلی می گوید:

        آخه در بند 22 سایت نظام وظیفه بخش معافیت تحصیلی نوشته دانشجویان اخراجی تا پایان خدمت مجاز به ادامه تحصیل نیستن

        پاسخ
        • امیرعلی
          امیرعلی می گوید:

          ممنون میشم پاسخ بدید
          دیدم در جواب یکی از دوستان که گفتن دانشجوی اخراجی هستن فرمودید یکسال فرصت دارن تا مجدد دانشگاه ثبت نام کنن
          طبق کدوم بخش از مفاد وظیفه اینو فرمودین؟

          پاسخ
          • Admin
            Admin می گوید:

            در صورت اخراج از دانشگاه حتما باید برید خدمت و بعد ادامه تحصیل بدید.

            پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          درست می فرمایید و درست نوشته. و اگه اخراج بشید حتما باید برید خدمت. من فکر کردم قراره انصراف بدید.

          پاسخ
  132. محمد
    محمد می گوید:

    سلام من شش خواهر دارم و خودم تک پسر هستم بابام 58 سالش هست و بازنشسته بنظرتون میتونم معاف بشم؟

    پاسخ
  133. mohammad*
    mohammad* می گوید:

    سلام ببخشید یه سوال داشتم کسی که معافیت پزشکی میگیره بعد ازچندسال میتونه کارت قرمز و به کارت عادی تبدیل کنه؟؟؟؟؟؟یا اصلا امکان این کار وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  134. میلاد
    میلاد می گوید:

    سلام خواهش میکنم جواب منو بدین
    میخواستم بودنم مرخصی استحقاقی سربازان متاهل در 21 ماه خدمت چقدر است؟
    62 روز؟
    57 روز؟
    53 روز؟
    هر کسی میپرسم یه جواب میده
    اون چیزی که تو قانون اومده چقدر است؟

    پاسخ
  135. سعید
    سعید می گوید:

    سلام
    من پسری 21 ساله هستم که لگنم بزرگ و زنانه است
    ولی مشکل دیگری ندارم .
    من جزو مشمولان معافیت پزشکی قرار میگیرم یا نه؟

    پاسخ
  136. علی
    علی می گوید:

    با سلام
    بنده بعلت ضربه(تروما) مفصل زانوی چپم دچار اسیب دیدگی و ناحیه ای از غضروف جدا شده است که باعث محدودیت در حرکت بنده ایجاد کرده بطوری که نمیتوانم بدوم و یا ورزش های نیمه سنگین انجام دهم.
    ایا این مورد بعنوان بیماری خاص جز معافیت پزشکی شامل می شود یا خیر؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      چون اسم بیماریتون رو نگفتید، نمیشه گفت که معاف میشید یا نه. ولی با توضیحاتی که دادید حدس میزنم معاف از رزم شوید. اما به طور کل در صورتی که شورای پزشکی نظام وظیفه تشخیص بده که شرایط خدمت رو ندارید معافتون میکنه.

      پاسخ
  137. محمد
    محمد می گوید:

    سلام من 95/4/1 اعزام شدم و الان حین خدمت مادرم فوت شده و من بدون مرخصی اومدم شهرستان میخواستم بدونم بهم مرخصی تعلق میگیره؟ و اینکه الان میتونم خدمتم رو بخرم؟ سوال سوم هم اینه که چون این مدت خدمت کردم اگر بخوام خدمتمو بخرم هزینش کسر میشه یا نه کامل باید پرداخت شه؟

    پاسخ
    • محمد
      محمد می گوید:

      ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم با توجه به اینکه مادرم فوت کرده و پدرم الان وضعیت جسمی خوبی نداره ینی شاید نتونه تا مدتها کار کنه و اینکه کلا یه مشکل جسمی هم در قسمت پا ایشان وجود داره ( پای راست از پای چپ کوتاه تر است) من میتونم کفالت ایشون رو بگیرم یا معاف شم؟

      پاسخ
      • Admin
        Admin می گوید:

        در صورتی که تک پسر بالای 18 سال باشید و پدرتون از کار افتاده باشد، معاف میشوید.

        پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      الان غیبت خوردید. پیشنهادم اینه هر چه سریعتر به یگتم محل خدمت برگشته و دلیل غیبتتون رو شرح بدید.
      امکان خرید خدمت رو ندارید.

      پاسخ
  138. Ham
    Ham می گوید:

    باسلام
    بنده يكم شهريور امسال سرباز شدم و اموزشي رفتم و در سپاه مشغول به سربازى بودم اما در تاريخ چهارم دى به دليل استخدام در سپاه از خدمت ترخيص شدم و چهارماه و سه روز سابقه خدمت در يگانى كه پذيرش گرفته بودم دارم. اما به دلايلى از استخدام انصراف دادم. حال وضعيت ادامه سربازيم به چه صورت است؟باتوجه به اينكه ١٢ ماه كسر خدمت ثبت شده در يگان خدمتيم و ناجا داشتم. بازگشت به ادامه خدمتم به چه صورت است و سريگان خودم ميرم؟ و كسورات خدمتم سرجاشه؟ باتشكر

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      سابقه خدمتی و کسر خدمتتون سر جاشه. مجددا سپاه می افتید ولی نه الزاما همون بگان قبلی.

      پاسخ
      • Ham
        Ham می گوید:

        الان دوباره بايد دفترچه پست كنم؟ اگر از همان يگان قبليم دوباره پذيرش بگيرم همونجا ميفتم؟الان دوباره پست كنم يكم اسفند ميندازن منو؟اموزشي دوباره بايد برم درصورتيكه قبلا رفتم و تكميلي داشتم؟
        باتشكر

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          بله، دوباره دفترچه بفرستید. دنبال پذیرش از یگان قبلی هم برید. قطعا یک اسفند نمی افتید. بهترین حالت یک تیر 96 هستش. نیازی به گذراندن دوباره دوره آموزشی نیست.

          پاسخ
          • Ham
            Ham می گوید:

            اين مدت كه ترخيص شدم از سربازى به علت استخدام تا دفترچه مجدد پست كنم جزو چى حساب ميشه؟ غيبت يا چيز ديگر كه نميخورم؟تعجيل بزنم يك ارديبهشت ميفتم؟

            پاسخ
            • Admin
              Admin می گوید:

              اتفاق خاصی نمی افته. یعنی غیبت نمیخورید. درخواست تعجیل هم ثبت نمیشه فعلا.

          • Ham
            Ham می گوید:

            دفترچه مجدد پست كردم و خوشبختانه يك ارديبهشت افتادم اما برام ٩٠ روز غيبت ثبت شده چون بر اساس يكسال مهلت پست دفترچه بعد از اخذ ليسانسم دفترچه مجدد پست كرد پليس +١٠ و باتوجه به اينكه من در مهلت قانونى اعزام به خدمت شدم و سابقه خدمتي هم دارم و به دليل انصراف از استخدام در سپاه قصد بازگشت به سربازى دارم نظام وظيفه گفت درخواست توجيه غيبت بدم و من ارسال كردم درخواستمو،حال با توجه به اينكه من در واقع غيبتى نكردم اون ٩٠ روز حذف ميشه؟ كمكم كنيد واقعا نگرانم

            پاسخ
            • Admin
              Admin می گوید:

              اگر دلایلتون قانع کننده باشه، غیبت نمیخورید.

  139. امان الله
    امان الله می گوید:

    سلام من دیپلم دارم و در پیش دانشگاهی قبول خرداد شده ام و هنوز غیبت هم نخورده ام و کارت فعال بسیج هم دارم تاریخ اعزامم 12/19
    آیا میتوانم در سپاه خدمت کنم؟

    پاسخ
  140. پیمان
    پیمان می گوید:

    با سلام و خسته نباشید
    من برای سربازی اقدام کردم برگه معاینه اولیه را دریافت کردم رفت پیش دکتر اعلامی در برگه برای معاینه چون قبلا تشنج کردم و تحت درمان و قرص مصرف می کردم داخل برگه زد کمیسیون و گفت باید مدارک را داشتی باشی حالا مشکلی که هست دکتری که من 5 سال پیشش می رفتم دکتر مغز و اعصاب برای تشنج الان رفته آلمان و دسترسی بهش نیست من باید الان چکار بکنم
    من سال 84 تنشج کردم و از سال 84 تا 90 قرص اعصاب مصرف می کردم و تحت درمان بودم طی این 5 سال . نوار های سرم طی این 5 سال را دارم ولی دکتری که پیشش می رفتم مطبش نبود سراغ گرفتیم گفتند 3 سال پیش کلا رفته آلمان و بر نمی گرده دیگه

    لطفا یک راهنمایی بکنید من موندم الان چکار بکنم . مرسی

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      برید بیمارستان محل انجام آزمایش و مدارکتون رو بگیرید. در غیر اینصورت کاری نمیشه کرد و باید دوباره معاینه بشید.

      پاسخ
      • پیمان
        پیمان می گوید:

        بیمارستان محل بستری منظورتون هست مراجعه بکنم ؟
        کلا من سال 84 تنشج کردم و از 84 تا پایان 91 تحت نظر دکتر مغز و اعصاب بودم و طی این زمان هر روز 3 الی 2 قرص کارمابازپین با تجویز پزشک مصرف می کرده ام با این شرایط امکان دریافت معافیت است یا نه

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          بله. به بیمارستان محل بستری مراجعه کنید.
          در صورتی معاف میشید که شورای پزشکی به این نتیجه برسد که انجام خدمت سربازی بر سلامت شما تاثیر سوء می گذارد. در غیر اینصورت خیر.

          پاسخ
  141. علیرضا
    علیرضا می گوید:

    با سلام و خسته نباشید.
    من دست راستم کلا تاتو دارم و کمیسیون هم رفتم و مشکلی نبوده و 19 اسفند اعزامم میخواستم ببینم تو دوره آموزشی تو بهداری یا وقتی که قراره وارد دوره آموزشی بشم مشکلی برام پیش میاد یانه ؟ ممنون از پاسخ گوییتون من منتظر جوابم

    پاسخ
  142. محمد
    محمد می گوید:

    سلام ایا سربازی که در حال خدمت هست ایا میتونه خدمت سربازی رو بازخرید کنه بدلیل مشکل مالی و شرایط روحی و روانی.

    پاسخ
  143. رضا
    رضا می گوید:

    سلام.بنده متاهل و دارای یک فرزند دو ماهه شیرخشکی هستم و در حال جدایی از همسر خود میباشم و بهمین دلیل25روز ترک خدمت کرده ام درصورت مراجعه به دادسراامکان نادیده گرفتن این مدت وجوددارد ؟؟؟؟؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      امکانش که وجود داره. بستگی داره چقدر بتونید قاضی رو قانع کنید.

      پاسخ
  144. amin
    amin می گوید:

    سلام من و تک فرزند هستم در حال حاضر معافت تحصیل 2.5 سال دارم و پدر من هم در سال 1399 شصت سالش کامل می شود
    حالا سوال من اینه که تک فرزندی که پدرش 60 سالش تموم میشه ایا معاف از خدمت حساب میشه یا خیر ؟ ؟ ؟
    با تشکر

    پاسخ
  145. علی
    علی می گوید:

    سلام من و برادرم دوقلو هستیم و مشمولیم شرایط معافیت رو واسه دوقلوها میخواستم بدونم.
    اعزام یکیمون زودتر از دیگری ست

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      هیچ شرایطی برای معافیت دوقلوها وجود نداره. فقط یه برادر میتونه اعزامشو تا پایان سربازی برادر دیگه به تعویق بندازه.

      پاسخ
  146. علی
    علی می گوید:

    سلام و وقت بخیر
    ورودی 91 کارشناسی ناپیوسته هستم. به دلایلی نتونستم تا الان فارغ التحصیل شم و فقط یک 3 واحدی از درسم مونده، کمیسیون موارد خاص موافقت کرده با ادامه ی تحصیلم، آیا نظام وظیفه هم موافقت میکنه؟
    تنبلی چشم (یک طرف) شامل چه نوع معافیت خواهد شد؟

    پاسخ
  147. رسول
    رسول می گوید:

    فوری فوری
    سلام
    من توی برگ سفیدم میزان تحصیلات رو اشتباه وارد کردن باید چیکار کنم چی میشه
    آیا تاریخ اعزامی عصا مییشه

    پاسخ
  148. حمید
    حمید می گوید:

    سلام

    معمولا بین پست دفترچه و تاریخ اعزام چقدر فاصله وجود داره برای دیپلمه ها ؟؟

    مثلا من میخوام بیست بهمن به بعد دفترچه پست کنم ممکنه تاریخ اعزامم نوزده اردیبهشت 96 بشه ؟؟؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      معمولا 2 ماه
      احتمالا 19 فروردین میوفته
      تاکید میکنم احتمالا

      پاسخ
      • حمید
        حمید می گوید:

        اینکه میگید احتمالا یعنی ممکنه تو اسفند هم بیفته ؟
        ممنون از پاسخگوییتون ❤

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          احتمال اسفند خیلی کمه.
          به طور کل بستگی به حجم درخواست های اعزام در اون زمان داره.

          پاسخ
  149. علیرضا
    علیرضا می گوید:

    سلام
    قبل از خدمت شورای عالی پزشکی نطام وظیفه من رو معاف از رزم کردن ولی بعدا در حین خدمت در وزارت دفاع معافیت پزشکی گرفتم و 4 ماه است که معاف شدم تصویه یگان رو هم گرفتم اما کارتم صادر نشد امروز بعد از 4 ماه از نطام وظیفه با من تماس گرفتن که به مشکل خوردی دوباره با پرونده های پزشکی اینجا باش . میخواستم بدونم آیا ممکن رای شورای عالی وزارت دفاع رو نقص کننو دوباره سرباز شم؟؟؟

    پاسخ
      • علیرضا
        علیرضا می گوید:

        اما من دفترچه قواننین نطام وظیفه رو مطالعه کردم یک همچین ماده و تبصره ای داخلش نبود ممنون میشم اگه ماده وتبصرش رو بگید

        پاسخ
          • علیرضا
            علیرضا می گوید:

            پس یجورایی خارج از قانون دارن عمل میکنن. آیا میشه به نهادی یا ارگانی شمایت کرد؟

            پاسخ
            • Admin
              Admin می گوید:

              خیر. کاملا قانونیه. بازرسی هر ارگانی اجازه بررسی مجدد پرونده ها رو جهت بررسی تخلفات داره.

  150. افشین
    افشین می گوید:

    سلام
    من اعزام اردیبهشت امسالم متولد ۷۱ لیسانس
    پدرم حدود یک سال جبهه داره و‌ این اواخر کارت پایان خدمت هوشمند رو دریافت کرده با توجه به این کارت ایا نیاز هست برای اخذ کسری به شهر خدمت پدرم برم؟؟؟ دقیقا باید چیکار کنم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      بله. از یگانتون نامه بگیرید. برید محل خدمت پدرتون. نامه بگیرید ببرید امور ایثارگران و تاییدش کنید.

      پاسخ
      • افشین
        افشین می گوید:

        ولی چند مدت پیش توی پلیس +۱۰ . به من گفتن چون هوشمند شده پس سابقش ثبت شده و نیاز نیس برم شهر خدمت پدرم.
        اگه نیاز باشه برم اونجا چه کسی باید باید بره خودم یا پدرم یا هر دو؟

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          شما سابقه رو از هر جا تونستی بگیر، ببر امور ایثارگران ثبتش کن. اگر هم نیاز به رفتن باشه، خودتون با نامه و مدارک پدر برید کفایت میکنه.

          پاسخ
  151. علیرضا
    علیرضا می گوید:

    سلام وقت بخیر
    من چندین ساله مشکل کم کاری تیروئد دارم و همه ی آزمایش هایی هم که تا حالا انجام دادم رو دارم
    دکترم گفته که من باید مادام العمر قرص لووتیروکسین مصرف کنم. تو آیین نامه نوشته در صورت عدم پاسخ به درمان معاف دائم هستم . میخواستم ببینم منظور از عدم پاسخ به درمان چیه ? من اگه قرص بخورم نرمال خواهم بود ولی اگه قطع کنم از رنج نرمال خارج میشم و همه اونهایی که تیروئد دارن اینجورین مگر اینکه با مصرف چند ماهه قرص کاملا درمان بشن
    ینی الان من بدنم به درمان پاسخ داده ? یا معاف خواهم بود
    ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      در همه موضوعات پزشکی، نهایتا این شورای پزشکی نظام وظیفه است که تصمیم می گیرد شما توانایی انجام خدمت را دارید یا اینکه باید معاف شوید. هر گونه اظهار نظر دیگه ای غیر کارشناسانه اس.

      اگر خواستید برای معافیت اقدام کنید میتونید از فایل زیر کمک بگیرید.

      معافیت پزشکی و معافیت از رزم

      پاسخ
  152. صدرا
    صدرا می گوید:

    لطفا کمکم کنید میخوام مشورت بگیرم ازتون و راه درستو بهم نشون بدید که چی بکنم تا معافی بگیرم….

    پاسخ
  153. صدرا
    صدرا می گوید:

    سلام من دچار انسداد راه تنفسی بینی هستم در حدی که بدون قطره قادر به نفس کشیدن نیستم
    خواستم بدونم مشکلم چیه و اگر پولیپ باشه میتونم معاف پزشکی بگیرم یا خیر
    ممنون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      مشکلات پزشکی رو فقط پزشکان مورد تایید ناجا میتونن بررسی و اعلام نظربکنن. پیشنهاد میکنم درخواست معافیت پزشکی بدید.

      پاسخ
  154. محمد
    محمد می گوید:

    سلام من میخواستم بدونم میشه از طریق دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل داد ؟ این قانون وجود دارد؟

    پاسخ
  155. علیرضا
    علیرضا می گوید:

    با عرض سلام.می خواستم بدونم معافیت از رزم در کارت پایان خدمت و پرونده درج میشه یا نه؟اگر درج بشه در پرونده و در کارت درج نشه برای استخدام مشکلی به وجود مییاره یا نه؟در کل برای کسی که مدرک لیسانس داره خوبه یا بد؟میشه علاوه بر معافیت از رزم با کارت ایثار 24 ماه خدمت جبهه پدر هشت ماه کسری گرفت؟ودر ضمن میشه باطلش کرد معافیت از رزمو؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      در کارت درج میشه
      برای استخدام مشکلی نداره
      در کل خوب و بد نداره. فقط توو خدمت یه مقدار کاراتون سبک تره.
      کسری هم میشه گرفت. ربطی به معافیت از رزم نداره.
      باطلش نمیشه کرد.

      پاسخ
  156. محمدرضا
    محمدرضا می گوید:

    سلام . خسته نباشید .
    من دانشجوی کاردنی هستم ترم آخر می خواستم بدونم آیا امکان این است که هنوز مدرک تحصیلی رو نگرفتم دفترچه اعزام به خدمت رو ارسال کنم . و در هین خدمت مدرک رو ارائه بدهم .

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      خیر. امکان پذیر نیست. حتما باید گواهی فراغت یا انصراف یا اخراج از تحصیل داشته باشید تا بتونید برای ارسال دفترچه اقدام کنید.

      پاسخ
  157. حسین
    حسین می گوید:

    سلام.
    من به دلیلی 3 ماه اضافه خدمت خوردم و پشت کارتی دارم. با توجه به این موضوع آیا میتونم کسری متاهلی رو بگیرم؟ الان یک پروژه کسری هم دارم. آیا میتونم پروژه کسری رو انجام بدم و از کسری اون استفاده کنم؟ آیا میتونم کسری بسیج دریافت کنم؟ ضمنا میتونید در مورد کسری فوق لیسانس هم توضیح بدید.

    پاسخ
  158. محمدرضا
    محمدرضا می گوید:

    سلام من رفتم معافی بگیرم برای چشم ندادند من معاف از رزم شدم ودوتا برگه اعزام اومده برام هشت ماه نرفتم الان میخوام برم چقدر ازاف میزنند؟ ؟؟؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      6 ماه اضافه به علاوه معرفی به مراجع قضایی جهت تصمیم گیری.

      پاسخ
  159. دانشجو
    دانشجو می گوید:

    سلام
    من دانشجوی ارشد هستم. می خواستم بدونم که الان که دارم تحصیل می کنم، میتونم کسری جبهه ی پدرم بگیرم؟
    اگر میتونم مراحلش چیه؟ آیا باید از دانشگاه نامه بگیرم برای یگان خدمتی پدرم ؟ممنونم

    پاسخ
  160. امیرحسین
    امیرحسین می گوید:

    سلام
    پدرمن سال 67 تا 69 سربازی اش تو مناطق عملیاتی بوده بهم کسری تعلق میگیره؟؟تو دشت عباس خوزستان و… متولد 71 هستم

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      از یگان خدمتیشون یه نامه سابقه بگیرید ببرید امور ایثارگران شهرتون. اگر تایید بکنن بهتون تعلق میگیره.

      پاسخ
  161. سیدهیوا
    سیدهیوا می گوید:

    سلام خسته نباشید من امروز نظام وظیفه بودم برای کمیسیون و اونجا معاف دائم شناخت شدم و چندتا فیش برای صدور کارت پزشکی بهم دادن میخواستم بدونم چند روز برای واریز فیش ها مهلت دارم و بعد از واریز فیش ها باید رسید ش رو به نظام وظیفه تحویل دهم یا نه منتظر جوابتون هستم

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      همونجا داخل نظام وظیفه باید پرداخت می کردید و تحویل قسمت پزشکی میدادید. توصیه میکنم سریعا به نظام وظیفه مراجعه کنید.

      پاسخ
  162. رضا
    رضا می گوید:

    سلام خسته نباشین بنده در مقطع کارشناسی ارشد قبول شدم ثبت نام هم کردم ولی رفتم خدمت دو ماه اموزشی در پدافند سمنان رو بگذرونم الان میگن یگان هم سمنان افتادی میخواستم بدونم اگه برم ادامه تحصیل بدم و بعد دوسال ک درسم تموم شد باید دوباره دفترچه رو بفرستم یا ن باید برگردم سمنان خدمت کنم لطفا جواب منو بدین .

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      در صورت بازگشت به خدمت در همان نیرو به کار گیری می شوید. ینی اگر سپاه باشید، سپاه، ارتش باشید، ارتش و اگر ناجا باشید به ناجا برمیگردید. اما مجددا تقسیم مکانی می شوید و امکان دارد هرجایی بیوفتید.

      پاسخ
  163. هانی
    هانی می گوید:

    با سلام من عضو شورای بسیج از اسفند سال 94 فعال شدم و الان حکم شورای بسیج 2 ساله امروز واسم زده شده میخواستم بدونم چند ماه میتونم کسری بسیج بگیرم و یه سوال دیگه اینکه اگه توی ارتش بیفتم باز این کسری ها شامل من میشه؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      هر سال فعال بین 30 تا 45 روز کسری دارد که میزان ان را پایگاه بسیج شما تعیین می کند. ارتش نیز ان را قبول میکند.

      پاسخ
  164. سیدهیوا
    سیدهیوا می گوید:

    سلام خسته نباشید من در نوزادی مشکل دریچه ای قلب داشتم ودر ۵سالگی در بیمارستان شهید رجایی در تهران عمل کردم یک ماه پیش بیمارستان امام سجاد بودم برای ازمایشات اونجا چیزی بهم نگفتن به نظر شما من برای معافیت پزشکی شرایط لازم رو دارم و باید کی به برای کمیسیون پزشکی اقدام کنم چیزی بهم نگفتن اگه نظریه بیمارستان بیاد و من خبر دارنشوم چه اتفاقی می افتد برام اعزام به خدمت میزنن

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      نهایتا پزشکان شورای پزشکی باید نظر بدهند که معاف می شوید یا نه

      برای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده هم به پلیس +10 مراجعه نمایید.

      پاسخ
  165. محمد هادی
    محمد هادی می گوید:

    سلام.من متولد سیزده خرداد هفتاد و پنج هستم…طبق بند پنج سوالات متداول معافیت تحصیلی سازمان وظیفه عمومی و بخشنامه ای ک توی مدرسه ها هس میتونم تا ۲۴سالگی در مقطع دانش آموزی تحصیل کنم…توی سایت نظام وظیفه نوشته کسانی ک مهر سال ۹۱در مقطع دوم متوسطه و بالاتر(من سوم بودم)تحصیل میکردن تا ۲۴سالگی و کسانی ک مهر نود و یک اول متوسطه بودن تا ۲۰سالگی مجازن….تمام سایتای مربوطه و سایت خود نظام وظیفه میگه من ۲۴سالگی مجازم…الان هم دانش آموز رسمی پیش دانشگاهی هستم..ولی مسعول نظام وظیفه شهرستانمون میگه سیزده ده نود و پنج(شیش ماه بعد از بیست سالگی)غیبت میخورم…میخوام ببینم حرف کی درسته بیست یا بیست چهار با توجه ب این ک وقتی این قانون تصویب شد من سوم بودم.
    مچکرم

    پاسخ
  166. ارمين
    ارمين می گوید:

    سلام
    سربازي هستم كه ده روز سر يگانم نرفتم تاريخ اعزامم ١/٦/٩٥ هست كه بعد اتمام اموزشي و داراي شرايط بهزيستي و بعد از تقسيمي كه در تيپ لشكر اهواز شديم يگانم افتاد پادگان حميد دوروز انجا بودم و بهمون مرخصي داذن كه وسايلمان را بياوريم و ديگه به انجا نرفتم حدود ده روز ميشه خواستم ببينم ميشه ادامه تحصيل بدم از كارداني ب كارشناسي كما اينكه من كاردانيمو هشت ترمه گرفتم و سه ماه اصاف خوردم بخاطر اين موضوع خواستم ببينم ميشه تكميل ظرفيت ثبت نام كنم؟!

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      خیر، نمی توانید. هم بخاطر هشت ترمه شدن کاردانی و هم بخاطر غیبتی که داشتید و دارید.

      پاسخ
  167. رضا
    رضا می گوید:

    سلام ایا در صورت ثبت نام در سایت خاتم و قبولی در یک اداره یا… میشود در صورت تمایل نداشتن به ان انصراف داد؟
    واینکه اگر امریه پذیرفته بشیم و دانشگاه قبول بشیم اجازه تحصیل میدن؟
    ممنون

    پاسخ
  168. علی
    علی می گوید:

    با سلام.من یک بار در مقطع ارشد تحصیل کرده ام الان میخواهم در کارشناسی یه رشته دیگه تحصیل کنم بدون داشتن خدمت سربازی امکان دارد؟؟؟ممنون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      خیر، نمیشه.
      معافیت تحصیلی برای هر مقطع فقط یک بار صادر میشه.

      پاسخ
  169. سعید
    سعید می گوید:

    سلام منظورم مقدار کسر خدمت شورای بسیج با بسیج فعال تفاوتی داره؟چون بسیج فعال به ازای یک سال یک ماه است
    سوال دومم اینه که ممکنه سربازی 18 ماه بشه؟ وایا دوره ی تکمیلی دیگه اجرا نمیشه؟با تشکر از سرعت پاسخگویی تون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      ببینید این موضوعات داخلی بسیجه. میتونن حکم مسئولیت شما رو تبدیل به سابقه بکنن و براتون کسری رد کنن.
      تا جایی که ما اطلاع داریم سربازی همین 21 ماه خواهد ماند.
      تکمیلی هم سالی یک بار برگزار میشه.

      پاسخ
  170. سروش
    سروش می گوید:

    سلام, وقت بخیر,من هردو چشمم مبتلا به بیماری قوز قرنیه هست و هردو چشمم جراحی کردم,میتونم برای معافیت اقدام کنم??ممنون

    پاسخ
  171. سعید
    سعید می گوید:

    باسلام ایا بین کسر خدمت شورای بسیج با بسیج فعال تفاوتی است؟ باتشکر

    پاسخ
      • بابک
        بابک می گوید:

        از مسئول نظام وظیفه شهرمون پرسیدم گفت سن معافیت کفالت ۷۵ سال شده از شهر دیگه ای میتونم واسه گرفتن معافیت اقدام کنم؟

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          75 غلطه. 70 ساله طبق دفترچه.
          از هر شهری میتونید اقدام کنید. ولی از هر جا اقدام کنید همه فرایند رو هم باید از همونجا پیگیری کنید.

          پاسخ
  172. سینا رضایی
    سینا رضایی می گوید:

    سلام
    من سال 92 در مقطع کاردانی فارغ التحصبل شدم و بعد در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دادم ولی الآن مدرکم رو نگرفتم و میخوام برم خدمت میتونم بدون اینکه انصراف بزنم از دانشگاه با همون مدرک کاردانی برم خدمت یا اینکه حتما باید انصراف بزنم از مقطع کارشناسی بعد برم خدمت.ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      حتما باید انصراف بدید و انصرافتون در پلیس +10 ثبت بشه.

      پاسخ
  173. iman.b
    iman.b می گوید:

    سلام.اقا ما یک هشت اعزامیم.همه کارهای امریه جهاد کشاورزی را انجام دادیم و قبول شدیم.حالا برگه محل خدمت اومده ارتش تهران 01 و امریه هم نخورده.اداره جهاد میگه از بالا با امریه های جهاد موافقت نکردن ولی بازم دارن باهاشون صحبت میکنن.میخواستم بدونم با وجود کد خوردن ممکنه قبول کنن دوباره کد عوض بشه بریم امریه؟ ممنون

    پاسخ
  174. جابر یوسفی
    جابر یوسفی می گوید:

    با سلام و عرض ادب
    بنده اعزامی 1/12/1393
    و دارای مدرک دکترای حرفه ای دامپزشکی،برام سه ماه اضافه خدمت توی نظام وظیفه رد شده بعلت عدم حضور، در حالیکه من غیبت نداشتم، مدارکمو از طریق پلیس+10فرستادم الان دوهفته شده جوابی نیومده لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      با برگه اعزام اولیه و گواهی اشتغال به خدمت و برگه ثبت درخواستتون در پلیس + به نظام وظیفه شهر خود، اداره احضار و اعزام مراجعه کنید.

      پاسخ
  175. حسین
    حسین می گوید:

    سلام خسته نباشید و ممنون بابت پاسخ گوییتون
    من پدرم دیابت داره و یکی از انگوشتانشون به خاطر دیابت قطع شده آیا من میاوانم معافیت کفالت بگیرم در صورتی که مادرم هم بیماری قلبی و تیرویید داره

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      در صورتی که از کار افتادگی پدرتپن برای شورای کفالت نظام وظیفه اثبات بشه، معاف میشید. پیشنهاد میکنم درخواست معافیت کفالت رو بدید.

      پاسخ
  176. نیما
    نیما می گوید:

    با سلام
    میخواستم بدونم جدا از مرخصیهای میان دوره ای و پایان دوره ای آموزشی ایا میتونیم یکی دوهفته مانده به پایان دوره آموزشی مرخصی بگیریم.
    آخه من اول برج8 تاریخ اعزاممه و 20 ام برج 9 تاریخ جراحی دارم.مرخصی میدن اون موقع؟
    باتشکر

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      به طور معمول خیر. اما اگه از پزشک نامه دارید، نامه رو با خودتون ببرید و به بهداری محل آموزش ارائه کنید.

      پاسخ
  177. سعید
    سعید می گوید:

    باسلام وعرض خسته نباشید ایا بخاطر مدرک تحصیلی کسری تعلق میگیرد؟ وسوال دومم راجع به دوره تکمیلی است که چرا شهریور برگزار نشد و کی برگزار میشود؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      خیر، مدرک تحصیلی کسری نداره.
      مورد دوم به سپاه استانتون مربوط میشه و نه نظام وظیفه. اما معمولا اگه توو شهریور برگزار نشه، توو دی برگزار میکنن. زمان دقیقش رو از سپاه استانتون بپرسید.

      پاسخ
  178. پوریا
    پوریا می گوید:

    سلام خسته نباشید من درسم تموم شده با دانشگاه تسویه حسابم کردم و اون نامه ای که معافیت تحصیلی رو از بین میبره رو هم از دانشگاه گرفتم دو تا سوال داشتم الان من باید اون نامه رو پست کنم ?
    و بعدش باید دفترچه بگیرم از پلیس ١٠ ؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      تا یک سال پس از تاریخ صدور نامه وقت دارید که به پلیس +10 مراجعه و برای تعیین و تکلیف خدمت اقدام کنید.

      پاسخ
  179. سعید
    سعید می گوید:

    باسلام در سایت نظام وظیفه سمت چپ قسمت معافیت تحصیلی دانشجویی وبعد سمت راست سوالات متداول معافیت تحصیلی سوال 16همهی شرایط را به نظرم دارم
    کاردانی من معادل نیست وشرط چهارم همان سوال گفته مقطع جدید تکراری نباشد (یعنی قبلا از این مقطع فارغ التحصیل نشده باشد) که بنظرم مقطعی که من میخواهم بخوانم (دندانپزشکی)تکراری نیست نظر شما چیست ؟از جای دیگری مشاوره گرفته ام گفته می شود و مانعی ندارد حال اگر راهی است کمکم کنید سر در گم شده ام باتشکر
    ادرس سوالات متداول معافیت تحصیلی نظام وظیفه:vazifeh.police.ir/?siteid=25&siteid=25&fkeyid=&siteid=25&pageid=521

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      بهترین راه اینه که برید پلیس +10 و ببینید آخرین مدرک تحصیلی ثبت شده شما چیه. اگه همچنان دیپلمه هستید، میتونید برای کنکور شرکت کنید. و البته باید این شرط رو هم داشته باشید که در سنوات مجاز تحصیلی مقطع فعلیتون انصراف داده باشید.

      برای اطمینان نهایی هم پیشنهاد می کنم با شماره 096480 تماس بگیرید.

      پاسخ
  180. سعید
    سعید می گوید:

    با سلام و عرض خسته نباشید من کاردانی دانشگاه علمی کاربردی دارم و کاردانی به کارشناسی همان دانشگاه میخوانم
    حال اگر من کنکور تجربی شرکت کنم وپزشکی یا دندانپزشکی قبول شوم میتوانم از علمی کاربردی انصراف داده وبه رشته پزشکی بروم؟ از نظر معافیت تحصیلی مشکلی ندارد؟در سایت نظام وظیفه نوشته: نکته:مشمولان مجازبه تحصیل مجدد در مقاطعی که قبلا ازان مقطع فارغالتحصیل شده اند نمی باشند
    مثال:انصراف از مقطع کارشناسی ناپیوسته در صورت داشتن شرایط ادامه تحصیل مجدد فقط مجاز به ادامه تحصیل در همان مقطع میباشند ومجاز به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته نیستند. ولی من قبولی در پزشکی یا دندانپزشکی را می گویم وکاری به قبولی در کارشناسی پیوسته ندارم به نظر شما چکار کنم ممنون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      با توجه به اینکه مدرک کاردانی رو گرفتید و دیگه دیپلمه به حساب نمیاید، فقط میتونید در مقاطع بالاتر مثل کارشناسی ناپیوسته، ارشد ناپیوسته و دکترای ناپیوسته شرکت کنید.
      اگر دیپلمه بودید امکان شرکت در دوره دکتری پیوسته برای شما بود.

      پاسخ
  181. iman.b
    iman.b می گوید:

    سلام.ببخشید ما بالاخره نفهمیدیم آموزشی چند روزه؟؟همه میگن آموزشی 2ماهه ولی 45 روز بیشتر نگه نمیدارن.
    لطفا شما بگید دقیقا چند روزه

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام اموزشی قانونا 60 روزه
      کسانی که تکمیلی دارن، در سپاه آموزشی نمیرن، ناجا 20 روز میرن و ارتش همون 60 روزه.

      در ناجا احتمال اینکه بعد از آموزشی چند روزی بفرستن ماموریت هست. در ارتش احتمال اینکه دوره کد به سرباز بخوره و آموزشی 30 روز اضافه بشه هست.

      کسی که به شما گفته 45 روزه، با احتساب مرخصی های آخر هفته و میان دوره و پایان دوره گفته.

      پاسخ
  182. احمد
    احمد می گوید:

    سلام، ببخشید من تک پسر هستم و پدرم مشکل بینایی دارند میخواستم ببینم آیا معافیت کفالت میتونم بگیرم ?

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      در صورتی که پس از بررسی توسط پزشکان نظام وظیفه، از کار افتادگی پدر شما اثبات بشه، معافیت کفالت شاملتون میشه. میتونید درخواست معافیت کفالت بدید و جواب قطعی رو فقط شورای کفالت نظام وظیفه میتونه بهتون بده.

      پاسخ
  183. ایمان.ب
    ایمان.ب می گوید:

    سلام.مدت زمان دوره آموزشی سرباز امریه که دوره تکمیلیه بسیج نداره چند روزه؟
    ایا سرباز امریه میتونه بعد از اموزشی مرخصی استعلاجی بگیره؟چند روز؟
    سپاس

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      مدت آموزشی 2 ماهه
      بعد از آموزشی هم میتونید به مدت 30 روز مرخصی استعلاجی بگیرید.

      پاسخ
  184. فرزام چوپان
    فرزام چوپان می گوید:

    با عرض سلام وخسته نباشيد
    من متولد 67 هستم پدرم در نوبته پيونده قلبه واز كار افتاده كامل است مادرم هم از بيماريه رماتيسم شديد رنج ميبره و يك برادر بزرگتر دارم كه خدمت رفته و معتاد است وچندين سال هست ازش خبر نداريم ميخواستم بدونم از قانون كفالت پدر ميتونم معافيت بگيرم ممنون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      وجود برادر بزرگتر در قید حیات، مانع از معافیت کفالت شما می شود.

      پاسخ
  185. hadi
    hadi می گوید:

    سلام من کارشناسیم تموم شده میخواستم ببینم میتونم چند ماه خدمت کنم بعدش برم ارشد بخونم بعد ادامه خدمتو انجام بدم.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      اگه همین الان هم دفترچه بفرستین، تاریخ اعزامتون میخوره 6 ماه دیگه. وارد خدمت که شدین، ثبتنام دانشگاه ارشدتون رو برای یگان خدمتیتون میبرید، ایست خدمت میگیرید و میرید ادامه تحصیل میدید. بعدش دوباره دفترچه میفرستید و ادامه خدمتتون رو میدید.

      پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      از تاریخ اخراج یک سال وقت دارید
      تا مجدد دانشگاه ثبتنام کنید (در صورتی که اولین باره اخراج میشید و قبلا هم انصراف نداده اید.)
      یا به پلیس +10 مراجعه کرده و دفترچه اعزام به خدمت بگیرید.

      پاسخ
  186. آرش
    آرش می گوید:

    سلام من 2 بار کنکور تجربی دادم و اونجوری که پرسیدم تاآخر شهریور امسال معافیت تحصیلی دارم . من میخوام برم دانشگاه آیا باید دفترچه رو پست کنم و بعد از ثبت نام دانشگاه توقف خدمت کنم یا لازم نیست این کارو کنم و ثبت نام دانشگاه و گرفتن نامه برای نظام وظیفه کافیه؟چون میترسم قپثبت نام دانشگاه یکم دیر بشه و من از اول مهر غیبت بخورم خواهش میکنم جواب منو بدین .خیلی ممنون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      قبل از پایان شهریور به پلیس +10 مراجعه، دفترچه اعزام رو ارسال و تاریخ اعزامتون رو برای دو یا سه ماه دیگه انتخاب کنید.
      مهر دانشگاه ثبتنام کنید، برگه ثبتنام رو ببرید پلیس +10 اعزامتون رو کنسل کنید.

      پاسخ
  187. ادریس
    ادریس می گوید:

    سلام میخواستم بپرستم من درحال خدمت هستم پنج از خدمتم رو گزروندم آیا میتوانم درمقطع کارشناسی در دانشگاه ازاد بدون ازمون ثبت نام کنم واز یپان خود ترخیص شوم؟

    پاسخ
  188. فرشاد
    فرشاد می گوید:

    سلام من متولد 4 شهریور 1376 هستم و مهرماه دانشگاه ثبت نام میکنم میخوام بدونم 5 شهریور 95 وارد غیبت میشم یا نه ممنون میشم منو راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      شما از تاریخ دریافت مدرکتون یک سال معافبت دارید و طی این یک سال باید نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتتون اقدام کنید. پیشنهاد میشه قبل از پنج شهریور دفترچه اعزامتون رو بفرستید. تا زمانی که موعد اعزامتون فرا میرسه، میتونید برید دانشگاه ثبت نام کنید و برگه ثبت نامتون رو ببرید پلیس +10 و اعزامتون رو کنسل کنید.

      پاسخ
  189. بابک فرهنگ
    بابک فرهنگ می گوید:

    با سلام. برای اخذ معافیت تحصیلی بمنظور تحصیل در دانشگاه مورد تائدی وزارت علوم در خارج از کشور اقدام کردم. اما جواب دادند که از سال 95 این نوع معافیت برای دیپلمه ها برداشته شده و فقط دارندگان کارشناسی به بالا میتونند همچین تقاضائی کنند. یعنی ماده ی 35 قانون نظام وظیفه فعلا معلق شده؟ ممنونم اگر اطلاع موثقی دارید من رو آگاه کنید.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      بله. طبق قانون دیگر برای تحصیل در مقطع کارشناسی در خارج از کشور معافیت تحصیلی صادر نمیشود. و فقط کسانی که میخواهند کارشناسی ارشد یا دکتری بخوانند می توانند از این نوع معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

      پاسخ
  190. آرش
    آرش می گوید:

    سلام . من دانشجوی ارشد زراعت دانشگاه آزاد تبریز هستم و نمره پایان نامم تو سایت درج شده و تسویه حساب مالیم هم انجام دادم ولی چون اصل مدارک کاردانی و کارشناسیم هنوز بدست دانشگاه نرسیده نمیتونم فارغ التحصیل بشم آیا امکانش هست که گواهی برای من صادر بشه تا کارای اعزام به خدمتمو انجام بدم و در طول اعزام مدارکمو تحویل دانشگاه بدم ؟
    من برای این مدارک 5 میلیون سفته بانکی هم در اختیار دانشگاه گذاشتم که مدارکو تحویل بدم ولی از موقعی که برای اصل مدارکم از ارومیه که کاردانی و کارشناسیمو اونجا خوندم اقدام کردم اما هنوز آماده نشده و گفتم که یه ماهی ظول میکشه منم نمیخوام منتظر بمونم تا بدست دانشگاه برسه .
    ممنون میشم راهنماییم بکنید.
    با تشکر

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      فقط و فقط زمانی میتونید برای اعزام اقدام کنید که گواهی فراغت از تحصیلتون رو گرفته باشید.

      پاسخ
  191. میثم
    میثم می گوید:

    سلام من تازه درس دانشگاه تموم شده میخواستم بدونم تا کی وقت دارم برا پست دفترچه سربازی ؟؟من درسم تموم شده ولی هنوز مدرکمو ندادن این تاثیری تو خدمتم داره بعد میخواستم بپرسم مدرکمو بگیرم بعد دقترچه رو پست کنم یا نه؟؟؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      از تاریخ فارغ التحصیلیتون، یک سال وقت دارید تا برای ارسال دفترچه اقدام کنید.
      در جریان باشید که بدون گواهی اشتغال به خدمت یا گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع بالاتر، اصل مدرک فعلیتون رو بهتون نمیدن. پس سوال دومتون بی معنی میشه. 🙂

      پاسخ
  192. محمد
    محمد می گوید:

    سلام خسته نباشید شما سوالات مربوط به معافیت پزشکی هم جواب میدید؟

    پاسخ
  193. بهار
    بهار می گوید:

    سلام خسته نباشید نامزد من آموزشی افتاده پادگان کچویی کرج . 2 تا سوال داشتم . راسته که میگن اگر آموزشی جای نزدیک بیفتی جای اصلیت دوره ؟ یا برعکس . اگر آموزشی دور بیفتی جای اصلیت نزدیک میفته ؟ یعنی الان نامزد من دور میفته ؟ یه سوال دیگه هم اینکه پدر ایشون قبلا فرملنده بسیج بوده چندسالی قبل اعظام رفته نامه اینا بردن زمینه پرونده کردن . آیا تاثیری داره توی جای خدمتش ؟ یا زمان خدمتش ؟ جواب بدین لطفا 🙁

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      در جواب قسمت اول باید بگم که همچین چیزی نیست و تقسیم شدن بعد از دوران آموزشی، ربطی به نزدیکی یا دوری محل آموزش از محل سکونت ندارد. اما تلاش نیروهای مسلح بر این است که سربازان در نزدیک ترین مکان به محل سکونت سکونت خدمت نمایند.
      قسمت دوم سوال شما رو به طور دقیق متوجه نشدم. اینکه خود سرباز سابقه بسیج دارد یا پدرشان!!! اما به طور کل سابقه بسیج تاثیری در دوری یا نزدیکی محل خدمت ندارد، اما سابقه بسیج فعال برای خود سرباز می تواند برای ایشان تا 6 ماه کسر از خدمت داشته باشد.

      پاسخ
  194. مسعود
    مسعود می گوید:

    سلام آموزشی خود را در 04 بیرجند در ارتش گذروندم الآن میگن کسایی که متاهلن میتونند به شهر خود انتقالی بگیرند حالا شهر ما ارتش نداره میتونم از ارتش به سپاه انتقالی بگیرم ؟ چون از سایت نظام وظیفه این مطلب پایین رو خوندم

    کلیه کارکنان وظیفه متاهل می بایست در شهر محل سکونت همسر بکار گیری شوند . لذا می بایست در این راستا سازمان وظیفه عمومی ناجا مشمولان را به مراکز آموزشی اعزام کند که در شهر محل سکونت همسر ،یگان مورد نظر استقرار داشته باشد ، همچنین نیروهای مسلح نیز باید ترتیبی اتخاذ کنند تا درصورتیکه در شهری یگان خدمتی وجود ندارد، افراد را به نیروی دیگری مانند نیروی انتظامی یا سپاه منتقل نمایند .

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      به طور کل تغییر کد به سپاه یا ناجا خیلی سخته و دردسر زیادی داره. و به احتمال زیاد شما رو به نزدیکترین یگان موجود به محل زندگی همسر منتقل خواهند کرد. یعنی شهرهای اطراف.

      ممنون میشم به ما بگید که قانون فوق رو در کدوم قسمت از سایت وظیفه عمومی دیدید؟

      پاسخ
    • مهرداد
      مهرداد می گوید:

      سلام
      چند ماهی میشه که از ارتش امکان انتقالی به سپاه امکان پذیره
      از یگان خدمتی که هستین نامه میزنن به ستاد کل نیرو و امریه جدید صادر میشه به سپاه

      پاسخ
  195. هادی
    هادی می گوید:

    سلام
    من طرح تکمیلی نظیر به نظیر داشتم و وقتی به سپاه مراجعه کردم برای صدور کفایت از آموزش، گفتن که یک ساله این طرح باطل شده. میخواستم بدونم آیا هیچ راهی وجود نداره که از آموزش معاف بشم؟
    اعزامی 1 تیر 95 هستم.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      تا جایی که ما اطلاع داریم این طرح همچنان در حال اجراست.
      به طور کل این مشکل به نظام وظیفه مربوط نمیشه و باید در سپاه حل شود. پیشنهاد میکنیم هر چه زودتر برای رفع مشکل خود به حوزه یا ناحیه بسیج خود مراجعه کنید و مراتب رو ار آنجا پیگیری نمایید.

      پاسخ
  196. امیرحسین
    امیرحسین می گوید:

    سلام میخواستم ببینم به چه صورتی میتونم امریه کنم خودم رو؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      برای دریافت امریه باید به سازمان هایی که سرباز میگیرن مراجعه کنید و درخواست امریه بدید. پس ار ارسال دفترچه خدمت و مشخص شدن تاریخ اعزام، در صورت پذیرفته شدن درخواست امریه شما، بعد گذراندن دوران آموزشی به محل امریه خود تقسیم خواهید شد.

      پاسخ
      • ميلاد
        ميلاد می گوید:

        سلام
        من پدر بزرگي (مادري)دارم كه بالاي ٧٠سال سن دارند و ٣دختر دارند
        من نوهي بزرگ پسري و بالاي ١٨سال هستم و يك پسر خاله ديگر دارم كت ١٠سالشه
        من براي كفالت جد ميتونم اقدام كنم ؟

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          سلام
          خیر. هیچ فرزندی نباید از پدربزرگتون در قید حیات باشه تا بتونید معاف بشید.

          پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + بیست =