سربازی

مخترعان برتر از سربازی معاف می‌شوند

باشگاه خبرنگاران جوان: دبیر کل رویداد جایزه بزرگ اختراعات ایران گفت: مخترعان از تسهیلات نظام وظیفه برخوردار شده و به ۳۰ اختراع تسهیلات صد میلیونی بانکی تعلق می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیمان سرحدی دبیر کل نخستین جایزه بزرگ اختراعات ایران که امروز در هلی کوپتر سازی (پنها) برگزار شد، با بیان اینکه مهمترین هدف این رویداد تجاری سازی اختراعات بوده، گفت: ما در تلاشیم با جذب سرمایه گذار این اختراع‌ها وارد کرسی آکواریوم فناوری شوند یکی از دلایل اصلی شکل گیری این رویداد آکواریوم فناوری و ورود اختراعات به آن است.
وی با بیان تسهیلاتی که در اختیار مخترعان برتر قرار می‌گیرد، گفت: مخترعان از تسهیلات نظام وظیفه برخوردار شده و به ۳۰ اختراع با یکسال تنفس تسهیلات صد میلیونی بانکی از طرف کارآفرینان امید تعلق می‌گیرد.
دبیر کل نخستین رویداد جایزه بزرگ اختراعات ایران با اشاره به اینکه یک دیدگاه حمایتی هدایتی از مخترع و اختراع در این جشنواره وجود دارد، گفت: با برگزاری این قبیل رویدادها ایده‌های مخترعان دیگر هدر نرفته و اختراع به کمک سرمایه گذاران به مرحله تولید می رسد و ما مخترع را تا پایان کار همراهی می‌کنیم.
وی با اشاره به تعداد اختراع‌های رسیده به رویداد جایزه اختراعات ایران گفت: در ابتدا ۴ هزار اختراع به ما معرفی شدند و ۳۸۹ مورد به مرحله نهایی راه پیدا کرده و طی ۲ روز در ۹ رشته علمی و یک رشته میان رشته‌ای با حضور ۱۲۰ داور مورد ارزیابی قرار گرفتند.
در ادامه امیر ناصر اخوان دبیر علمی نخستین رویداد جایزه بزرگ اختراعات ایران با بیان اینکه این نخستین جشنواره بخش خصوصی در زمینه اختراعات بود، گفت: تاکنون در ایران در خصوص تولیدمقاله، اختراع و ثبت آن فعالیت‌های زیادی انجام شده در همین راستا نیز جشنواره‌های بزرگ زیادی مانند جشنواره خوارزمی برگزار شده است.
وی ادامه داد: یکی از تفاوت‌های این جشنواره با جشنواره های دیگر این است که در سایر جشنواره‌ها طرح‌ها به جشنواره ارائه و در انتها از اختراع‌های برتر تقدیر به عمل می‌آید اما کار آن جشنواره ها در همین مرحله به پایان می‌رسد ما در صدد برآمدیم تا این فرآیند را تکمیل کنیم.
اخوان با اشاره به اینکه فرآیند ایده تا تولید در این جشنواره دنبال می‌شود، گفت: اختراع‌های برتر به دست ما رسیده و پس از بررسی و داوری در جهت حل مشکلات اختراع‌های برتر قدم های بزرگی را بر می داریم.
دبیرعلمی نخستین رویداد جایزه بزرگ اختراعات ایران، گفت: مخترع برتر اگر مشکلاتی مانند تامین منابع مالی داشته باشد ما آن را به سرمایه گذار خصوصی، بانک‌ها و موسسات معرفی کرده و پیگیری می‌کنیم که طرح وی به مرحله اجرایی برسد، همچنین در صورتی که با مشکل تامین بازار محصول خود مواجه باشد ما بازار مورد نیاز اختراع را ایجاد می کنیم.
اخوان با اشاره به بخش‌هایی که این جشنواره بزرگ را حمایت و همکاری کردند، اظهار کرد: معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، بسیاری از شرکت‌های خصوصی، شرکت تابع وزارت دفاع و شرکت هلی کوپتر سازی (پهنا) در انجام این رویداد بزرگ کمک‌های زیادی کردند.
وی با اعلام زمان نتایج انتخاب اختراع‌های برتر گفت: امروز داوری اختراع‌ها به پایان رسیده و ۱۰ اختراع برتر در آذر ماه معرفی می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یک =