سازمان تامین اجتماعی

محاسبه خدمت سربازی در سوابق بیمه ای

خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر نام‌نویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی در یک ارتباط تلفنی با رادیو تهران به سئوالات بیمه ای شنوندگان پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز کریمی در خصوص انتقال سوابق بیمه ای میان صندوق ها گفت: پس از بررسی درخواست انتقال سوابق بیمه ای به سازمان تامین اجتماعی و مکاتبات با صندوق مبدأ در خصوص مدت و مبلغ پرداختی حق بیمه، مابه التفاوت آن محاسبه و با پرداخت آن توسط بیمه شده، سابقه نزد سازمان تامین اجتماعی ایجاد می شود.
وی در پاسخ به سئوال بیمه شده ای که مبتلا به بیماری خاص بود و از نحوه ارائه خدمات درمانی می پرسید، اظهار داشت: اگر بیمه شده ای در کارگاه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اشتغال دارد، پس قطعاً تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان نیز است. در صورت مراجعه به مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی، خدمات رایگان به بیمه شده ارائه می شود و در مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی، فرانشیز پرداخت می کند.
مدیرکل دفتر نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بیمه کردن کارگران شاغل در کارگاه ها اجباری است، گفت: طبق قانون تامین اجتماعی، کارفرمایان، کارگران را از بدو استخدام باید بیمه کنند.
کریمی در پاسخ به سئوال شنونده دیگری در مورد بازنشستگی بانوان افزود: بانوانی که در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی اشتغال بکار دارند با ٢٠ سال سابقه و ۴٢ سال سن می توانند درخواست بازنشستگی ارائه کنند.
وی ادامه داد: اگر حقوق این افراد بالاتر از حداقل دستمزد باشد به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه از مستمری برخوردار می شوند و چنانچه حقوق پایین تر از حداقل دستمزد باشد، حداقل دستمزد را به عنوان مستمری به آنها پرداخت می کنیم.
کریمی با بیان اینکه خدمت سربازی می تواند جزو سنوات پرداخت حق بیمه محاسبه شود، گفت: بیمه شده می تواند تقاضای خود را درباره احتساب سوابق سربازی به شعب تامین اجتماعی ارائه و هزینه مربوطه را یکجا و یا اقساطی پرداخت کند و زمانی که به شیوه اقساطی پرداخت کند با اتمام اقساط، دوران خدمت سربازی در سوابق بیمه ای فرد دیده می شود.
مدیر کل دفتر نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی در خصوص امکان تفکیک خدمات این سازمان افزود: خدمات سازمان تامین اجتماعی قابل تفکیک نیست و در صورت عدم استفاده از خدمات درمانی، سهم حق بیمه بیمه شده کاهش نمی یابد.
وی در مورد سامانه اینترنتی سوابق بیمه شدگان نیز گفت: بیمه شدگان زمانی که برای رویت سوابق در سامانه سوابق ثبت نام می کنند به تلفن همراه آنها پیامکی ارسال می شود تا فرایند ثبت نام کامل شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =