متقاضیان مشاوران املاک باید لیسانس بگیرند/ ایجاد رشته کارشناسی مشاوران املاک پس از ۸۰ سال

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به ایجاد رسته کارشناسی مشاوران املاک و مستغلات در دانشگاه علمی کاربردی این اتحادیه گفت: در آینده با تغییر قوانین فقط به مشاوران املاک تحصیل‌کرده پروانه کسب اعطا می‌شود.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به ایجاد رشته کارشناسی مشاوران املاک برای اولین بار در کشور اظهار کرد:‌ رویکرد ما دانش‌محور شدن و علمی شدن صنف مشاوران املاک است و همواره تمام تلاش این بوده که در این مسیر حرکت کنیم.

وی با بیان این‌که شغل مشاوران املاک با تمام اندوخته مردم در ارتباط است، افزود: عموم مردم یکبار در عمر خودشان ملکی را خریداری می‌کنند و به همین دلیل مشاوران املاک از از حساسیت بسیار خاصی برخوردار است.

وی با بیان این‌که در دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه مشاوران املاک در 17 رشته دانشجو می‌پذیریم، ادامه داد:‌در ترم جاری و در مقطع کارشناسی مشاوران املاک برای اولین‌بار در کشور از 17 تا 25 شهریور مشاوران املاک مهلت دارند ثبت‌نام کنند.

وی با بیان این‌که تمام مجوزهای رشته کارشناسی مشاوران املاک و مستغلات اخذ شده است، گفت: این کار باعث رشد و بالندگی در سطح علمی مشاوران املاک شده و جایگاه آنها را تثبیت می‌کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که برای اولین بار است که این اتفاق در ایران روی می‌دهد، اظهار کرد: رویکرد ما این است که بتوانیم مشاوران املاک در کاردانی و کارشناسی تربیت کنیم و مشاروان دارای مجوز می‌توانند در این مقاطع تحصیل کنند.

عقبایی در ادامه با بیان این‌که در برنامه داریم که با تغییر قوانین پروانه‌های کسب فقط به فارغ‌التحصیلان رشته مشاور املاک و مستغلات اعطا شود، تاکید کرد:‌ارتقای سطح علمی مشاوران املاک باعث کاهش دعاوی حقوقی در مراکز قضایی می شود، ضمن آن‌که موجب می‌شود تا مردم آرامش داشته باشند چون می‌دانند با یک مشاور متبحر واقعی  سر و کار دارند.

وی همچنین با اشاره به تحقیقات تطبیقی با کشورهای دیگر از جمله انگلیس، بیان کرد: در این کشورها مشاوران املاک در مقاطع بالاتر از لیسانس نیز تحصیل می‌کنند و ما نیز این برنامه را در دستور کار آتی قرار داده‌ایم.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =