فرآیند خدمات‌ به معلمان در نوروز ۹۶/ فعالیت ۱۱ هزار مدرسه در اسکان نوروزی

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اختصاص ۲۵ درصد از ظرفیت پذیرش اسکان نوروز ۹۶ به ثبت‌نام اینترنتی گفت:‌ ۱۱ هزار مدرسه و ۳۰۰ سوئیت اردوگاه‌ها در طرح اسکان نوروزی فرهنگیان فعال شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس باقری در جمع خبرنگاران درخصوص اسکان نوروزی فرهنگیان اظهار کرد: وظیفه ذاتی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است و علت ورود ما به بحث اسکان نوروزی این است که سیستم گردشگری کشور پاسخگوی حجم بالای مسافران نیست و در برخی از شهرها مانند مشهد، اصفهان و شیراز اگر آموزش و پرورش حضور نداشته باشد فاجعه به بار می‌آید.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش درخصوص اقدامات انجام شده برای اسکان فرهنگیان در نوروز 96 گفت: شیوه‌نامه اسکان موقت نوروز 96 به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها با نگاه روان‌سازی و تفویض اختیار ارسال شده است و براین اساس آماده‌سازی نمازخانه‌ها برای برگزاری نماز جماعت در مدارس اسکان، پیش‌بینی استفاده از امکانات سالن‌های ورزشی، استخرها و درمانگاه‌ها برای آسایش مهمانان، پوشش بیمه‌ای کامل مسافران اسکان داده شده، عوامل اجرایی و فضاها، تاکید بر توجه جدی به موضوع تکریم و احترام به مسافران و اهدای بسته‌های فرهنگی در پایگاه‌ها بخشی از اقدامات طراحی شده است.

باقری با اشاره به آغاز ثبت‌نام اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان از 5 اسفند 95 تا 22 اسفند 95 گفت: 25 درصد ظرفیت پذیرش به ثبت نام اینترنتی اختصاص دارد و فرهنگیان بدین منظور باید به سامانه www.eskan.medu.ir مراجعه کنند. امسال بودجه 29 میلیارد تومانی برای اسکان نوروزی فرهنگیان در نظر گرفته‌ایم که 6 برابر سال گذشته است.

وی بیان کرد: اطلاعات پایگاه‌های اسکان سراسر کشور در سایت اسکان وجود دارد و فرهنگیان می‌توانند از سامانه پیام کوتاه نیز استفاده کنند همچنین استفاده از دستگاه کارت‌خوان و سیستم نوبت‌دهی در پایگاه‌های اسکان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش درخصوص ظرفیت‌ها و عوامل اجرایی طرح اسکان موقت فرهنگیان در نوروز 96 گفت: 680 پایگاه، 11 هزار مدرسه، 105 هزار کلاس درس، 261 مرکز آموزشی – رفاهی، 300 سوئیت اردوگاه‌ها و دو هزار خوابگاه در 50 پردیس دانشگاه فرهنگیان در طرح اسکان نوروز 96 فعالیت هستند و 25 هزار نفر از عوامل اجرایی به فرهنگیان خدمات ارائه خواهند کرد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 − 1 =