سرباز معلم

شرط سواد برای دریافت کارت پایان خدمت

خبرگزاری پانا:  رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: یکی از فرصت هایی که می توانستیم جلوی بیسوادی را بگیریم آموزش مشمولان بیسواد در پادگان ها است که تا پایان باسواد شدن آن ها، اخذ کارت پایان خدمت ممنوع است.
علی باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این سوال که جزییات ممنوعیت صدور کارت پایان خدمت مشمولان بیسواد چیست؟، اظهار کرد: این موضوع مصوبه اتحاد مشترک نیروهای مسلح است که به درخواست سازمان نهضت سوادآموزی مطرح شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش سربازان در مراکز آموزشی رایگان است و با مربیان وظیفه و امکاناتی که آموزش در اختیار آن ها می گذارد، زمان آموزش را از سوادآموزی جدا کرده تا آموزش سواد برای آن ها مدنظر قرار بگیرد.
باقرزاده بیان کرد: این افراد باید با استفاده از امکانات لازم در طول ۳ ماه، دوران نظام وظیفه خود را انجام دهند اما تا زمانی که حداقل سواد را نداشته باشند کارت پایان خدمت دریافت نخواهند کرد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اشاره کرد: این طرح از سال گذشته با جدیت دنبال می شود اعلام مجدد این موضوع به دلیل اثربخش بودن امکانات گذشته برای با سواد کردن مشمولان بیسواد است.
وی افزود: یکی از فرصت هایی که می توانستیم جلوی بیسوادی را بگیریم یا این موضوع را به حداقل برسانیم آموزش مشمولان بیسواد در پادگان ها است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =