سردار کریمی

شرایط و ضوابط اجرای کسر خدمت ایثارگری اعلام شد

به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا ، سردار «ابراهیم کریمی» گفت: در پی ابلاغ مصوبه بهره‌مندی سالانه 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگران از کسر خدمت در طول برنامه توسعه ششم و اصرار مجلس شورای اسلامی بر اجرای آن و با توجه به اتمام ثبت نام مرحله اول و پالایش آمار ثبت‌نام شدگان، اجرای این مصوبه از تاریخ 23 بهمن ماه جاری توسط ستاد کل به نیروهای مسلح ابلاغ شد.
وی افزود: از آنجایی که واجدان شرایط بهره‌مندی از این تسهیلات در سال 96 ، دارای سابقه رزمندگی بیش از 24 ماه ، 122 هزار نفر می باشند لذا بر اساس مصوبه، امسال تعداد 20 هزار نفر از آنان که دارای بیشترین سابقه هستند در اولویت بهره‌مندی از این تسهیلات قرار گرفته و مابقی افراد در صورت غیرغایب بودن در سال‌های آتی (هر سال به تعداد 20 هزار نفر) می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد : فرزندان مشمولان غیرغایب ایثارگران که دارای سابقه رزمندگی به مدت 29 و 28 ماه هستند و یا تلفیق سابقه رزمندگی، جانبازی و آزادگی آنان به 28 یا 29 امتیاز می‌رسد، می‌توانند با ارائه مدرک ایثارگری لازم از تسهیلات معافیت از خدمت استفاده کنند.
کریمی خاطر نشان کرد: اولویت بهره‌مندی از این امتیاز به ترتیب با سربازان در حال خدمت، مشمولان دارای برگه اعزام، مشمولان در مهلت قانونی معرفی و همچنین مشمولان دارای معافیت تحصیلی خواهد بود.
وی همچنین یادآور شد: افراد واجد شرایط از تاریخ 23 بهمن ماه سال جاری می‌توانند برای اخذ گواهی جبهه به سازمان نیروهای مسلح مربوط (ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) مراجعه کنند و سازمان‌های نیروهای مسلح برابر روش جاری که در مورد رزمندگان دارای 30 ماه جبهه یا فرزندان ایثارگران متولد 1372 به قبل عمل می کردند نسبت به بررسی و صدور گواهی اقدام خواهند کرد.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در پایان تصریح کرد: جزئیات و چگونگی اجرای این مصوبه از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا سامانه تلفن گویا به شماره 096480 اطلاع رسانی می شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 13 =