سربازی

شرایط سربازی ویژه برای نخبگان کشور

بنیاد ملی نخبگان به منظور پشتیبانی از فعالیتهای تخصصی دانش‌آموختگان برتر دانشگاهی که به فعالیتهای فناورانه در شرکتهای دانش‌بنیان اشتغال دارند، تسهیلات نظام وظیفه تخصصی را در نظر گرفته است.
شرایط اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به افراد فعال در شرکتهای دانش‌بنیان (دانش‌آموختگان برتر فناور) طبق سیاست تدوینی این بنیاد به شرح زیر است:
۱۱- متقاضی باید دانش آموخته دوره کارشناسی، کارشناسی‌ ارشد یا دکتری تخصصی از یکی از مراکز آموزشی عالی، پژوهش و فناوری‌ داخل یا خارج از کشور باشد که صحت مدارک صادره آن به تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده باشد.
۲۲- از زمان دانش‌آموختگی متقاضی بیش از سه سال (برای دانش‌آموختگان دانشگاه‌های داخل کشور) و بیش از شش سال (برای دانش‌آموختگان دانشگاه‌های خارج از کشور) نگذشته باشد.
دانشجویان دوره دکتری تخصصی مراکز آموزشی عالی، پژوهش و فناوری‌ داخل که از پیشنهاد رساله دکتری خود با موفقیت دفاع کرده‌اند نیز در صورت موافقت استاد راهنما و تأیید دانشگاه محل تحصیل خود می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
از شروط لازم برای متقاضیان، نام‌نویسی در سامانه مربوط به این طرح تشویقی، مواردی از قبیل گزینه‌های زیر است:
الف. دانش‌آموخته باید در یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مورد تأیید معاونت علمی و فناوری به مدت دست کم شش ماه (بر اساس فهرست بیمه شرکت) به طور تمام‌وقت به فعالیت مشغول بوده باشد.
برای مشخص شدن تأییدیه دانش‌بنیانی شرکتها، سامانه‌ای از سوی معاونت علمی در نظر گرفته شده که اسامی تمامی شرکتها تحت لیستی واحد مشخص است.
ب. میانگین کل دوره کارشناسی متقاضیان باید بیش از ۱۴۴ و میانگین کل دوره تحصیلات تکمیلی آنان (کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی) بیش از ۱۵ باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =