شرایط اعمال سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور ۹۷

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت نام در کنکور 97 از امروز یکشنبه (اول بهمن) آغاز شد و داوطلبان تا روز یک شنبه (8 بهمن 96) برای ثبت نام فرصت دارند.

طبق اعلام سازمان سنجش، سوابق تحصیلی دیپلم‌های شاخه نظری، نظام سالی واحدی که از سال 84 به بعد دیپلم خود را دریافت کرده‌اند در آزمون سراسری سال 97 اعمال می‌شود.

داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی که مدرک خود را از سال 91 تا 96 دریافت کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی برگزار شده است باید فرآیند مشاهده سوابق تحصیلی را همانند دیپلمه‌های سال 84 تا 96 طی کنند و دانش‌آموزان پیش دانشگاهی سال تحصیلی جاری که در خرداد سال 97 فارغ‌التحصیل می‌شوند باید برای اطلاع از نحوه اقدام به اطلاعیه پرینت کارت شرکت در کنکور در تاریخ 28 خرداد 97 مراجعه کنند.

پس از انتخاب گزینه مربوط اطلاعات سوابق دیپلم یا سوابق پیش دانشگاهی داوطلبان برای آنها نمایش داده می‌شود که پس از آن می‌توانند به بخش ثبت‌نام کنکور سال 97 مراجعه و نسبت به ورود شماره 12 رقمی سریال اعتباری ثبت نام و کد سوابق تحصیلی اقدام کنند؛ اطلاعات و سوابق تحصیلی که به تأیید داوطلب رسیده است قابل رویت بوده و داوطلب امکان هیچگونه تغییری در این اطلاعات را ندارد.

آن دسته از داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند پس از مشاهده اطلاعات سوابق تحصیلی باید صحت اطلاعات خود را تأیید کنند و در صورت مشاهده مغایرت باید گزینه مغایرت دارد را انتخاب کرده که در این صورت با عدم تأیید اطلاعات خود باید برای  پیگیری موضوع (مغایرت های مربوط به دیپلم یا پیش دانشگاهی)حداکثر تا تاریخ 8 بهمن 96 به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری به نشانی http:fipcode.medu.ir مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند. ضمنا برای پیگیری موضوع مغایرت به منطقه آموزش وپرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه کنند و پس از رفع مغایرت برای ثبت نام در مهلت تعیین شده از تاریخ اول بهمن تا 8 بهمن 96 اقدام کنند.

با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی «پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی» منحصرا براساس معدل مدرک تحصیلی دیپلم داوطلبان صورت خواهد گرفت بنابراین فارغ التحصیلان نظام قدیم آموزش متوسطه باید معدل کتبی دیپلم و فارغ التحصیلان دوره‌های فنی و حرفه‌ای یا کاردانش که با توجه به دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی پیوسته در آزمون سراسری ثبت‌نام و شرکت می‌کنند و فاقد معدل کتبی هستند باید معدل کل دیپلم خود را در تقاضانامه ثبت نام درج کنند.

با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مصوبه نهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ 20 آبان 96 میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 97 همانند آزمون سراسری سال 96 و بدین صورت است:

آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی برگزار شده است مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره کلی نهایی آنها لحاظ می‌شود.

داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال 90-91 اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی برگزار شده است مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش دانشگاهی به میزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره کلی نهایی آنها لحاظ می‌شود.

اعمال تأثیر مثبت سوابق تحصیلی بدان معناست که اگر سوابق تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی باعث افزایش نمره کل نهایی در هر زیرگروه شود، اعمال خواهد شد و در غیر این صورت نمره کل آزمون به عنوان نمره کل نهایی در هر زیرگروه در نظر گرفته می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 13 =