دریافت گواهینامه برای کسانی که خدمت سربازی نرفته اند، امکان پذیر شد

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: طبق مصوبه قبلی مجلس تمامی کسانی که معافیت تحصیلی دارند و خدمت سربازی نرفتند می‎توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند.
علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، درباره اینکه آیا مشمولان نظام وظیفه می‎توانند در جهت دریافت گواهینامه اقدام کنند اظهارکرد: طبق مصوبه قبلی مجلس تمامی کسانی که معافیت تحصیلی دارند و خدمت سربازی نرفتند می‎توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند.
وی افزود: افرادی که وضعیت خدمت سربازی آنها معلوم نیست و طرح معافیت هم شامل حال آنها نمی‎شود نمی‎‎توانند گواهینامه رانندگی دریافت کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس خاطرنشان کرد: طبق روال قبل تمامی افرادی که دارای شرایط معافیت سربازی به دلایل مختلف از جمله معافیت تحصیلی هستند می‎توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند.
محجوب تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مانعی برای دریافت گواهینامه برای کسانی که مجوزهای لازم را دارند وجود ندارد اما بدون شک افرادی که سرباز هستند و یا از زمان سربازی آن گذشته است و جز مشمولان غائب محسوب می‌شوند شرایط دریافت گواهینامه را ندارند.
وی تاکید کرد: این ماده قانونی مجلس تنها به این دلیل صورت گرفته است که جوانان و افرادی که به هر دلیل از رفتن به خدمت سربازی خوداری می‎کنند وارد عمل شوند و به زندگی خود سامان دهند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =