طرح جریمه مشمولان غایب

خرید سربازی در ۱۲ قسط

روزنامه جام جم : فروش سربازی امسال وارد مرحله سوم خود شد با این تفاوت که شرایطی نیز برای افرادی که قادر به پرداخت جریمه ریالی خود به شکل نقدی نبودند در نظر گرفته شد تا متقاضیان بتوانند یک‌سوم جریمه خود را نقدی و بقیه را در ۱۲ قسط تا پایان سال ۹۵ پرداخت کنند.
امروز سومین روز ثبت‌نام از متقاضیان پرداخت جریمه ریالی سربازی در سال ۹۵ است و براساس آن افرادی که تا پایان سال ۹۴ دست‌کم هشت سال از زمان غیبت‌شان می‌گذرد، می‌توانند با پرداخت جریمه مانده دوره‌های گذشته کارت معافیت به دست بیاورند.
آنچه دراین دوره از ثبت‌نام برای پرداخت جریمه ریالی با دوره‌های قبل متفاوت است، امکان پرداخت اقساطی جریه‌های ریالی است که کارشناسان سازمان نظام وظیفه درخصوص آن هشدار می‌دهند که با توجه به محدود بودن تسهیلات ارائه شده از سوی بانک‌ها، اولویت با متقاضیانی است که درخواست خود را در دفاتر پلیس + ۱۰ زودتر ثبت کنند.
سردار ابراهیم کریمی، جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با جام‌جم در این باره می‌افزاید: افرادی که قصد دارند به شکل مرحله‌ای و قسطی جریمه ریالی را پرداخت کنند از سوی سازمان نظام وظیفه به یکی از بانک‌های در نظر گرفته شده معرفی می‌شوند تا بتوانند از تسهیلاتی که برای این کار در نظر گرفته شده بهره ببرند.
آن طور که سردار کریمی توضیح می‌دهد، چند بانک در این خصوص با سازمان وظیفه عمومی ناجا همکاری می‌کنند.

وام با بهره پایین
در این بین بیشتر افرادی که قصد پرداخت جریمه ریالی به شکل قسطی را دارند، از این نگران هستند که نرخ سود وامی که بانک در اختیار آنها می‌گذارد بالا باشد.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا دراین باره تاکید می‌کند: نرخ سود در نظر گرفته از سوی بانک‌ها نسبت به تسهیلات دیگری که پرداخت می‌کنند، پایین‌تر خواهد بود. نکته دیگری که دراین بین متقاضیان باید به آن توجه کنند این است که آنها باید یک‌سوم مبلغ جریمه را به شکل نقدی پرداخت و بقیه را تا پایان امسال تسویه کنند. به این شکل افراد با بانک‌ها طرف شده و با توجه به نظر کارشناسان بانک برای استفاده از تسهیلات باید ضامن معرفی کنند.

ثبت‌نام دوباره
براساس اعلام سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا افراد برای ثبت‌نام در طرح پرداخت جریمه ریالی ۴۵ روز فرصت دارند تا درخواست خود را در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) ثبت کنند.
این درحالی است که افرادی که سال گذشته در این طرح ثبت‌نام کرده، اما جریمه خود را واریز نکرده‌اند نیز باید دوباره مراحل ثبت‌نام را پشت سر گذاشته و هنگام ثبت‌نام مشخص کنند قصد دارند به چه شکلی جریمه ریالی خود را پرداخت کنند.
میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی نیز براساس مدارک تحصیلی متقاضیان محاسبه می‌شود لذا این مبلغ برای افراد دارای مدرک زیر دیپلم ده میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق‌لیسانس ۳۰میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترای پزشکی ۴۰میلیون تومان، پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان است.
افزون بر این به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال ۱۰درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می‌شود و مشمولان غایب متاهل نیز از ۵ درصد تخفیف و متقاضیان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند از ۵ درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 19 =