سردار کمالی

حضور در تیم ملی ، جایگزین سربازی ؟

خبرگزاری ایسنا: به دنبال انتشار خبری مبنی بر اینکه حضور در تیم ملی جایگزین خدمت سربازی خواهد شد، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح این خبر را تکذیب کرد و درباره نحوه خدمت سربازی اعضای تیم‌های ملی توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی درباره اینکه آیا دعوت به تیم ملی و حضور در آن جایگزین سربازی خواهد شد یا خیر، گفت: احتمالا سوءتفاهم یا سوء برداشتی در انتشار چنین خبری صورت گرفته است، چرا که چنین اقدام و تصمیمی به هیچ عنوان صحت ندارد و دعوت به تیم ملی یا حضور در تیم ملی به هیچ عنوان به منزله انجام خدمت سربازی نیست.
وی با بیان اینکه دعوت به تیم ملی و حضور در آن به هیچ عنوان جزو خدمت سربازی محسوب نمی‌شود، درباره شرایط سربازی اعضای تیم‌های ملی گفت: تنها آن دسته از اعضای تیم های که موعد اعزام به خدمت‌شان رسیده باشد و غیبت هم نداشته باشند، پس از دریافت برگه اعزام به خدمت و گذراندن دوران آموزشی می‌توانند تا زمانی که در تیم ملی حضور دارند، سربازی‌شان را هم در همین تیم سپری کنند.
کمالی با بیان اینکه این امر موضوع جدیدی نیست و طبق قانون سال‌هاست که با اعضای تیم‌های ملی ورزشی چنین برخوردی می‌شود، ادامه داد: از گذشته هم به این شکل بوده که اگر کسی به تیم ملی دعوت شود و در سن سربازی باشد می‌تواند با موافقت ستاد کل نیروهای مسلح خدمتش را در تیم ملی انجام دهد؛ البته شرطش این است که فرد فاقد غیبت بوده و تخلفی هم نداشته باشد.
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد: بنابراین اینطور نیست که اگر فردی بر فرض مثال دو سال قبل در تیم ملی بود و حالا بخواهد به سربازی برود، سابقه حضورش به عنوان مدت سربازی‌اش محاسبه شود، بلکه فرد باید از زمان تصمیم برای اعزام به سربازی و پس از گذراندن دوران آموزشی به تیم ملی دعوت شود.
وی تصریح کرد: توصیه ما به سربازان و خانواده‌های آنان این است که اخبار مربوط به حوزه سربازی را تنها از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا پیگیری کرده و در عین حال نسبت به انتشار این اخبار از منابع موثق نیز توجه کافی را داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =