طرح جریمه مشمولان غایب

جزئیات خرید خدمت سربازی در سال 96

خبرگزاری ایسنا : یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۶ از مصوبه امروز این کمیسیون در مورد تعیین میزان جریمه غایبین سربازی خبر داد.
علی کاظمی در گفت‌وگو ایسنا، اظهار کرد: در جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون تلفیق بخش‌های دیگری از درآمدهای بودجه سال ٩۶ مورد بررسی قرار گرفت؛از جمله در بند (د) تبصره ٧ در خصوص درآمدهای ناشی از تولید و عوارض واردات انواع سیگار، لایحه دولت حذف شد و به جای آن ماده ٨٨ قانون برنامه ششم به تصویب رسید.
وی افزود: بر اساس تبصره ٨٨ مقرر شد که به منظور کنترل و بهینه کردن آب مصرفی، کنتورهای هوشمند نصب شود و از کشاورزان هزینه‌ای دریافت نشود.
این عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶۶ خاطرنشان کرد: خرید خدمت سربازی برای غایبین بیش از هشت سال به صورت نقد و اقساط نیز نیز تصویب گردید و تغییری هم در لایحه دولت داده نشد. براساس بند (ب) تبصره ١١ میزان جریمه‌ها(به ریال) به شرح زیر است:

زیر دیپلم یکصد میلیون ریال
دیپلم یکصد و پنجاه میلیون ریال
فوق دیپلم دویست میلیون ریال
لیسانس دویست و پنجاه میلیون ریال
فوق لیسانس سیصد میلیون ریال
دکترای پزشکی  سیصد و پنجاه میلیون ریال
دکتری غیر پزشکی چهارصد میلیون ریال
پزشکان متخصص  پانصد میلیون ریال.

 

تعیین جریمه مشمولان غائب خدمت سربازی
سخنگوی کمیسیون تلفیق یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶۶ را تعیین جریمه مشمولان غائب خدمت سربازی عنوان کرد و گفت: جریمه مشمولانی که ۸ سال و بیشتر غیبت دارند عینا به تصویب رسید که باید بپردازند، این جریمه عبارتست از مشمولان زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون، لیسانس ۲۵ میلیون، فوق لیسانس ۳۰ میلیون، دکترای پزشکی ۳۵ میلیون، دکترای غیر پزشکی ۴۰ میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان.همچنین به ازای هر سال غیبت مازاد بر ۸ سال، فرد ۱۰ درصد جریمه می شود و در صورت ازدواج ۵ درصد و به ازای هر فرزند نیز ۵ درصد مشمول تخفیف خواهد شد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 8 =