ثبت‌نام آزمون دکتری ۹۶ از آذر ماه/اضافه شدن برخی رشته‌های جدید

ثبت‌نام آزمون دکتری سال ۹۶ از ۱۶ تا ۲۱ آذر ماه سال جاری است و تغییراتی در جدول رشته‌‌های آزمون به صورت افزایش برخی رشته‌های جدید انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زمان ثبت‌نام آزمون دکتری سال 96 از تاریخ 16 تا 21 آذرماه سال 95 است و این آزمون در تاریخ 6 اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

بر اساس قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی، سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته مطابق شیوه‌های «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» انجام می‌شود.

در شیوه دکتری آموزشی ـ پژوهشی پذیرش بر اساس معیارهای زیر صورت می­‌گیرد: آزمون متمرکز (50 درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد) و مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد).

در شیوه دکتری پژوهش محور پذیرش بر اساس معیارهای زیر صورت می­‌گیرد: آزمون­ متمرکز (30 درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)، مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد) و تهیه طرح­واره (20 درصد).

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی توسط دانشگاه­‌ها انجام خواهد شد.

در آزمون ورودی دوره­ دکتری (Ph.D) سال 1396 برخی اصلاحات در جدول رشته‌ های آزمون صورت گرفته و رشته‌هایی اضافه شده که بدین شرح است:

ردیف عنوان و کدرشته امتحانی رشته‌های مرتبط اضافه شده
1 سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی کد(2108) زمین‌شناسی
2 علوم اجتماعی کد (2125) جامعه‌شناسی ورزشی
3 الهیات- کلام کد (2133) فلسفه اخلاق
4 روانشناسی کد (2150) مشاوره (تمام گرایشها)
5 زبان‌شناسی کد (2808) واژه‌گزینی و اصطلاح‌شناسی

عنوان و کد رشته‌های امتحانی اضافه‌شده:
رشته‌های امتحانی زیر با مواد آزمون مربوطه، علاوه بر سایر رشته‌های امتحانی به مجموعه رشته‌های گروه فنی و مهندسی اضافه شده است.

مهندسی هسته‌ای- پرتو پزشکی کد (2367)

عناوین دروس امتحانی: مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (حفاظت در برابر اشعه) و کارشناسی‌ارشد شامل (رادیوایزوتوپ‌ها و کاربرد آنها – آشکارسازی و دوزیمتری- دستگاه‌های پرتو پزشکی)، استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی.

مهندسی هسته‌ای ـ گداخت کد (2369).

عناوین دروس امتحانی: مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (حفاظت در برابر اشعه) و کارشناسی‌ارشد شامل (ریاضیات مهندسی – گداخت)، استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی.

در رشته امتحانی مدرسی معارف اسلامی کد (2180)، شرایط پذیرش، به این صورت اصلاح‌شده است:
مطابق مصوبه 556 شورای گسترش، لازم است متقاضیان تحصیل در این رشته دارای شرایط اختصاصی ذکر شده باشند:

الف) دارا بودن یکی از مدارک: دانشنامه کارشناسی ارشد رشته مدرسی معارف اسلامی.

مدرک سطح سه حوزه علمیه.

گواهی خبرگان بدون مدرک (مرتبه مربی) مورد تأیید مراجع ذیصلاح.

مربیان رسمی گروه معارف اسلامی (اعضای هیئت علمی گروه معارف اسلامی در مرتبه مربی) با تأیید معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان.

حوزویان دارای گواهی اتمام کفایتین همراه با مدرک کارشناسی ارشد مورد تأیید وزارت علوم همخوان با گرایش‌های پنج‌گانه دروس معارف اسلامی به تشخیص گروه آموزشی مربوطه.

ب) دارا بودن شرط سنی (حداکثر سن 40 سال). شرط سنی 40 سال در زمان ثبت‌نام ملاک عمل است (متولدین16 آذر 1355 به بعد).

داوطلبانی که به عضویت هیئت علمی گروه معارف با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی درآمده‌اند، از شرایط بند «ب» معاف هستند.

اساتید حق‌التدریس گروه‌های معارف اسلامی به شرط داشتن مجوز تدریس از معاونت امور اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ( مشروط بر اینکه در 2 ترم گذشته تدریس داشته باشد) از داشتن این شرط مستثنی هستند.

داوطلبانی که در این رشته مجاز به انتخاب رشته‌ شوند لازم است نسبت به تکمیل فرم مشخصات فردی در سایت: www.As atid.org و ارسال مدارک درخواستی به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اقدام کنند و عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =