تکمیل ظرفیت کنکور ۹۵ آغاز شد/ فراخوان دانشگاه فرهنگیان برای ۲هزار ظرفیت خالی

تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال ۹۵ آغاز شده است و داوطلبان تا چهارشنبه ۲۶ آبان ۹۵ فرصت دارند، دانشگاه فرهنگیان نیز برای پذیرش در ۲۸۵۰ ظرفیت خالی اقدام می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پس از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری علاوه بر ظرفیت‌های مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ تحصیلی مجدد برای پذیرش دانشجو اعلام ظرفیت کرده‌اند.

تمام داوطلبان حاضر در جلسه آزمون با نمره کل مساوی یا بیشتر از یک با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش از یکشنبه 23 آبان 95 تا چهارشنبه 26 آبان به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و ضمن اطلاع از کدرشته‌های مربوط، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته حداکثر 50 کدرشته محل به‌روش اینترنتی، اقدام کنند.

داوطلبانی که قبلاً در آزمون سراسری ثبت‌نام و شرکت نکرده‌اند باید برای ثبت‌نام پس از واریز مبلغ 18 هزار تومان بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه و انتخاب رشته اقدام کنند.

پذیرفته‌شدگان متمرکز آزمون سراسری در هر یک از کدرشته‌های تحصیلی بورسیه یا شرایط خاص که به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند همچنین پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش هستند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی نیستند.

نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: از دلایل خالی ماندن ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به‌ویژه در بخش پسران این بود که اطلاعیه پذیرش دانشجو را در سایت سازمان سنجش دیر اعلام کردیم بنابراین حدود دو هزار و 850 ظرفیت در بخش پسران خالی ماند و در بخش دختران ظرفیت تقریباً تکمیل شده است، البته ظرفیت پذیرش دختران یک‌سوم پسران است.

وی افزود: هم‌اکنون دو اقدام برای پذیرش بهتر صورت گرفته است؛ نخست آن‌که برخی داوطلبان تصور می‌کردند ممکن است رشته‌های بهتری قبول شوند و حالا که پذیرفته نشده‌اند رشته‌های دانشگاه فرهنگیان را انتخاب خواهند کرد.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ بر اساس شرایطی که ایجاد شد بخشی از سهمیه رشته‌ها را تغییر دادیم و برخی از سهمیه‌ها را از بخش پسران به دختران منتقل کردیم، از سوی دیگر شرایط را برای انتخاب آزادتر در برخی استان‌ها فراهم کردیم یعنی بومی‌گزینی را گسترش داده و به‌صورت استانی در نظر گرفتیم.

موسی‌پور بیان کرد:‌ کل ظرفیت پذیرش امسال 10 هزار نفر بود که بخشی از آن خالی ماند و از مجموع ظرفیت خالی ‌650 ظرفیت به دختران اختصاص یافت و دو هزار و 200 ظرفیت نیز برای پسران است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 4 =