امیر باقری

توسعه حرفه آموزی و تسهیل اشتغال جوانان در دوران خدمت سربازی از سال 95

توسعه حرفه آموزی و تسهیل اشتغال جوانان در دوران خدمت سربازی از سال 95

 

به گزارش اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا به نقل از پایگاه فرهنگی سرباز ، امیر محمدحسن باقری در گفتگو با خبرنگار این پایگاه در خصوص هشتمین جشنواره جوان سرباز گفت: نام این جشنواره به نام حضرت علی اکبر(ع) مزین شده است و همه سازمان های نیروهای مسلح برای معرفی الگوی برجسته برای جوانان سرباز این جشنواره را برگزار می کنند تا خودشان را برای زندگی آتی آماده کنند.
وی افزود: فرآیند این جشنواره به صورت جشنواره مرکزی نیروهای مسلح است اما یکایک سازمان های نیروهای مسلح یعنی ارتش،سپاه، ناجا،وزارت دفاع و ستادکل نیروهای مسلح اقدام به برگزاری جشنواره داخلی جوان سرباز می کنند سپس و نفرات برتر به جشنواره اصلی معرفی می شوند .
وی حاصل چنین جشنواره ای را ایجاد رقابت سالم بین تعداد زیادی از جوانان سرباز عنوان کرد و گفت: تعدادی برگزیده از دل این رقابت ها بیرون می آید که همین موضوع یک جو رقابتی خوبی را برای جوانان در محیط سربازی فرآهم کرده و اقداماتی از جمله حضور در عرصه های علمی،پژوهشی، آموزشی، معنوی و اعتقادی، ورزش و تربیت بدنی که منجر به این ایجاد و برجسته شدن خلاقیت ها و استعدادها و یک رقابت عالی بین سربازان می شود .
وی اظهار داشت: از طرفی توانستیم استعدادهای خوبی را شناسایی کنیم و فقط به همین شناخت اکتفا نکردیم بلکه از استعداد این جوانان در سطوح و لایه های مختلف نیروهای مسلح استفاده می شود.
باقری با تاکید بر اینکه جشنواره جوان سرباز از پایین ترین رده اجرایی نیروهای مسلح شروع می شود و ملاک انتخاب سربازان درخشش آنها به بهترین نحو ممکن با به کارگیری امکانات موجود در یگان های خدمتی است بنابراین امکانات یگان ها در مرحله اول نقش زیادی ندارد از سوی دیگر در همه سطوح این فضا وجود دارد که اگر شخصی ایده و ابتکاری داشته باشد، ارائه کند و تابالاترین رده پیش برود.
وی یادآور شد: در نیروهای مسلح بخشی به نام بنیاد نخبگان وجود دارد که سربازان مبتکر می توانند از کسر خدمت سربازی به دلیل ارائه طرح های ابتکاری بهره مند شوند .
معاون منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: البته فکر می کنیم که این جشنواره یک آزمونی برای جوانان سرباز است تا در محیط سربازی خودشان را محک بزنند.
وی با تشریح برخی برنامه های ستادکل نیروهای مسلح برای خوشایندسازی خدمت سربازی گفت: بحث خوشایندسازی خدمت سربازی که در راستای پیاده کردن تدابیر مقام معظم رهبری صورت می گیرد، موضوع جدیدی نیست واقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.
وی افزود: طرح بومی سازی خدمت سربازی ، یکی از این طرح هاست که بر اساس آن موفق شدیم که کارکنان وظیفه به خصوص متاهلین را تا حد امکان نزدیک موطن و حتی در موطنشان به کار گیریم.
باقری تبدیل خدمت شبانه روزی سربازی به خدمت روزانه را از دیگر طرح های ستادکل در راستای خوشایندسازی خدمت سربازی عنوان کرد و گفت: جدای از این در خود پادگان ها امکانات و زیرساخت هایی ایجاد شده است که می توان به بهبود زیست،خوراک و پوشاک سرباز اشاره کرد و این موضوع نسبت به سالهای گذشته بسیار بهتر شده است.
وی با تاکید بر اینکه طرح های خوشایندسازی روز به روز ادامه دارد گفت: هر سال به طور مدون این بحث ادامه دارد تا روزبه روز کاستی های موجود برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: چگونگی استفاده از مرخصی ، به کارگیری سربازان متناسب با تخصص شان و حرفه آموزی به سربازان از برنامه های دیگر ستادکل است.
معاون منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از توسعه حرفه آموزی در بین سربازان از سال آینده خبر داد و گفت: بر اساس این طرح یک حرفه به سربازان آموخته می شود و وقتی به جامعه بازمی گردد یک کار تخصصی را یاد گرفته باشد. با توافقات انجام شده با سازمان فنی و حرفه ای یک مدرک کارآموزی در پایان خدمت داده می شود تا زمینه اشتغال جوانان در پایان دوران خدمت تسهیل شود.

منبع: http://vazifeh.police.ir

______________________________________________________________________________________

جهت مشاهده فایل نقشه راه دریافت گذرنامه(پاسپورت) برای مشمولین و اطلاع از همه مراحل آن می توانید اینجا را کلیک کنید.

فایل نقشه راه دریافت گذرنامه (پاسپورت) برای مشمولین

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 20 =