سردار کریمی

تسهیل در ضمانتنامه های خروج از کشور ورزشکاران و دانشجویان

به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا ، “سردار ابراهیم کریمی” با حضور در برنامه تلویزیونی «مشاور»شبکه آموزش صداوسیما به مناسبت هفته ناجا به سوالات پیامکی وتلفنی مردم پاسخ داد و در تشریح نحوه فرایند اعزام نیروها گفت:برای تقسیم و اعزام سربازان به مناطق مختلف کشور فرایند مدونی در توزیع نیرو وجود دارد که در فواصل نزدیک به تاریخ اعزام انجام می شودو شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی برتاثیر روابط و به اصلاح پارتیبازیدر تقسیم نیروها صحت ندارد و افراد با توجه به توانایی ها، تأهل، شرایط خاص در نزدیک ترین جا به محل سکونت خود اعزام می شوند.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره تسهیل در شرایط خروج از کشور مشمولان گفت:تفاهم نامه هایی با سازمان های مختلف ازقبیل وزارت ورزش و جوانان، نهاد رهبری در دانشگاه ها، حوزه ی علمیه و … امضا شده است تا مشمولینی که امکان افتخار آفرینی برای کشور را دارند با استفاده از ضمانتی که سازمان مربوط ارائه می دهد از کشور خارج شوند.
کریمی در خصوص تأخیر در ابلاغ دستورالعمل های مصوب سازمان وظیفه عمومی به استان ها نیز گفت:تمامی دستورات و دستورالعمل ها از طریق سامانه های موجود به اطلاع استان ها می رسد. همچنین در زمینه کمیسیون های پزشکی و کفالت نیز در هر استان کمیسیون های مربوطه درخواست هارا بررسی و رای را صادر می کنند.
وی افزود: امکان اعتراض به رای کمیسیون های پزشکی و کفالت وجود دارد و این اعتراض در شوراهای بالاتر بررسی و رسیدگی می گردد.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره مدت خدمت سربازی در مناطق خاص نیز اظهارکرد: سربازان در صورت خدمت در مناطق غیر بومی 2 ماه و در مناطق مرزی 3 ماه کسر خدمت دریافت می کنند.
وی با شاره جذب سربازان متخصص در نیروهای مسح گفت:در نیروهای مسلح علاوه بر آموزش مهارت های لازم برای دفاع از کشور، آموزش های تخصصی و ارتقای مهارت سربازان نیز در دستور کار قرارگرفته است که در این خصوص قرارگاهی در نیروهای مسلح با هماهنگی وزرات خانه های مختلف تأسیس شده است و سربازان با پایان خدمت سربازی حرفه یا مهارتی را فرا می گیرند.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود:این اقدام حرکت مثبتی است که هم جامعه، هم خود فرد و هم نیروهای مسلح از این دستاورد بهره خواهند برد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =