امیر باقری

افزایش حقوق سربازان منوط به تامین اعتبار از سوی دولت است

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح

افزایش حقوق سربازان منوط به تامین اعتبار از سوی دولت است

 

به گزارش اداره اجتماعی ناجا ، “امیر سرتیپ محمدحسن باقری ” در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت طرح افزایش حقوق سربازان گفت: خوشبختانه قانون جدید خدمت وظیفه عمومی چالش ها و تنگناهای قانونی بسیاری را حل کرده که یکی از این آنها موضوع حقوق سربازان است.
وی افزود: افزایش حقوق سربازان در قانون سال 90 ، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اما اجرای آن به تامین اعتبارات لازم از سوی دولت مشروط شده که تا این لحظه ردیفی برای تامین حقوق کارکنان وظیفه برابر این قانون پیش بینی نشده است.
وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته اقداماتی جهت ارتقاء حقوق کارکنان وظیفه انجام شده است گفت: امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی کشور و پیگیری هایی که در حال انجام است ، حقوق سربازان در سال های آتی افزایش یابد.
معاون نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه حدود 70 تا 80 درصد سربازان در شهر محل تولد یا زندگیشان در حال خدمت هستند گفت: اگرچه دستورالعمل بومی سازی به طور کامل اجرایی نشده است اما بر اساس آن محل خدمت سربازان تا شعاع 300 کیلومتری از محل سکونت تعیین گردیده و متاهلان نیز باید در شهر محل سکونت خود خدمت کنند که اجرای این طرح تا حدود زیادی هزینه های تحمیلی به خانواده ها را کاهش داده است.
وی افزود: امروزه هزینه های سربازی همانند گذشته زیاد نیست و تعداد اندکی از سربازان به دلیل حضور در مناطق عملیاتی هزینه های بیشتری را به خانواده تحمیل می کنند که با طرحی که در دست تهیه داریم هزینه های این دسته از سربازان نیز در آینده جبران خواهد شد .
وی یادآور شد: ستادکل نیروهای مسلح در سال بین 3 تا 6 مرحله هزینه سفر سربازان را می پردازد که به نظر می رسد با افزایش حقوقی که در آینده انجام می شود و پرداخت هزینه ایاب و ذهاب سربازان، نگرانی تحمیل هزینه به خانواده ها به حداقل برسد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص تخصیص درآمد از طرح جریمه مشمولان غایب به سربازان گفت : بخشی از درآمد طرح جریمه مشمولان غایب در حوزه کارکنان وظیفه هزینه می شود اما هزینه سربازان فقط حقوق آنان نیست بلکه خوراک و پوشاک و زیست سربازان نیز هزینه هایی برای ما دارد که بخشی از این درآمد در نیروهای مسلح صرف بهبود وضعیت خوراک و پوشاک و زیست سربازان شده است.
وی در خصوص افزایش رفاه سربازان و ارائه تسهیلات رفاهی به آنان گفت: نحوه زیست سربازان در محیط خدمت ارتقاء یافته است و تا حدود زیادی پیشرفت داشته ایم اما ممکن است در برخی محیط ها تا سطح مطلوب همچنان فاصله داشته باشیم که باید تلاش کنیم که آن را ارتقاء دهیم. همچنین باید تلاش کنیم به سطحی از مطلوبیت برسیم که رضایتمندی سربازان و خانواده هایشان را تامین نماییم.
وی خاطرنشان کرد: آموزش مدیریت هزینه باید هم از سوی ما و هم از سوی خانواده ها صورت بگیرد و این موضوع یکی از مسایلی است که ما در ستادکل نیروهای مسلح به آن توجه داریم.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =