سردار کریمی

ارسال پيامک و اخطار کتبي به مشمولان غايب

جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام کرد

ارسال پيامک و اخطار کتبي به مشمولان غايب

 

به گزارش اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا سردار ” ابراهيم کريمي” ، در خصوص طرح جريمه مشمولان غايب گفت: در مرحله اول ثبت نام در سال 1395، حدود 61 هزار نفر ثبت نام کردند و راستي آزمايي اين افراد درحال انجام است.
وي افزود: اطلاعات اعلامي از سوي متقاضي در مراحل اوليه ثبت نام بررسي شده و به بيش از 99.5 درصد اين افراد کارت تعلق مي گيرد.
جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا، با بيان اينکه براي کليه مشمولان غايب متولد سال 1354 تا متولدين سال 1376 که داراي غيبت هستند پيامک ارسال شده است گفت: بر اساس اين پيامک 10 روز به مشمولان غايب فرصت داده شده تا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس +10) نسبت به تعيين تکليف وضعيت خدمتي خود اقدام کنند.
سردار کريمي با اشاره به اينکه مشمولان غايب براي تعيين تکليف خود راه هاي مختلفي را پيش رو دارند، افزود: اگر بيش از 8 سال غيبت داشته باشند مي توانند از طرح جريمه مشمولان غايب استفاده کنند و اگر کمتر از هشت سال غيبت دارند مي توانند به خدمت اعزام شده يا از معافيت هاي کفالت يا پزشکي استفاده کنند.
وي با تاکيد بر اينکه غيبت مانع رسيدگي به درخواست معافيت کفالت مي شود تصريح کرد: ممکن است فردي قبل از ورود به سن مشموليت پدر خود را از دست بدهد اما براي دريافت کارت معافيت اقدام نکرده است که در اين صورت مي تواند با وجود داشتن غيبت براي دريافت معافيت کفالت اقدام کند به عبارت ديگر شخص قبل از ورود به غيبت شرايط دريافت معافيت کفالت را داشته اما به هر دليلي اقدام نکرده است.
اين مقام انتظامي يادآور شد: عده اي نيز ممکن است که داراي نقص عضو يا بيماري خاصي باشند که مي توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس +10) نسبت به ثبت درخواست معافيت پزشکي خود اقدام کنند.
جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا بيان کرد: پيامک هاي اين سازمان براي همه مشمولان غايب ارسال مي شود و متقاضيان طرح مشمولان غايب عملا تا پايان مرداد فرصت دارند که در اين طرح ثبت نام کنند.
وي ادامه داد: همه مشمولان غايب شناسايي شده و با ارسال اين پيامک ها جهت تعيين تکليف وضعيت خدمتي خود احضار مي شوند.
وي با بيان اين که در مرحله بعدي در صورت عدم مراجعه مشمول غايب جهت تعيين تکليف وضعيت خدمتي خود اخطاريه هاي کتبي به درب منازل آنان ارسال مي شود گفت: برخي از اخطاريه ها از طريق پست و برخي ديگر نيز از طريق کلانتري ها ابلاغ مي شود و اين ابلاغيه قانوني است و فرصت کوتاهي جهت ثبت نام به آنان داده مي شود.
اين مقام انتظامي خاطر نشان کرد: در صورت عدم مراجعه مشمول غايب جهت تعيين تکليف وضعيت خدمت سربازي خود، مطابق ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي با آنها برخورد مي شود.
سردار کريمي ضمن تشريح ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي گفت: بر اساس اين ماده قانوني مشمولان غايب پس از شناسايي مورد تعقيب قرار گرفته و در نهايت دستگير مي شوند.
وي با هشدار به سازمان ها و صنوف به کارگيرنده مشمولان غايب افزود: بر اساس ماده 63 مکرر قانون خدمت وظيفه عمومي به کارگيري مشمولان غايب در کارهاي خصوصي و دولتي ممنوع شده است و با به کارگيرندگان آنان نيز برخوردهاي قانوني انجام مي شود.
جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا مطرح کرد: صنوف متخلف ضمن معرفي به دادسرا براي بار اول بايد هزينه يک سرباز معادل 42 ميليون ريال را پرداخت کنند و صاحب واحد صنفي نيز جريمه مي شود.
وي با اشاره به اينکه محدوديت هاي اجتماعي براي مشمولان غايب کاهش نمي يابد ، بيان کرد: به منظور هماهنگي با ساير بخش هاي کشور، سامانه هاي وظيفه عمومي به سامانه ساير سازمان ها و ارگان ها متصل مي شود تا از ارائه خدمات به مشمولان غايب جلوگيري شود.
سردار کريمي گفت: اشراف اطلاعاتي ما بر مشمولان غايب افزايش يافته است و همين موضوع باعث شده که محدوديت ها و محروميت ها کامل تر اجرا شود و طبعا رغبت به غيبت نيز در جامعه کاهش يابد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 8 =