پرداخت اشتباهی خلافی

اخذ گواهینامه بدون کارت پایان خدمت هیچ منعی ندارد

خبرگزاری خانه ملت: نماینده مردم تهران در مجلس عدم اجرای قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت را به دلیل مغایرت با قانون‌های قبل دانست و گفت: ستاد کل نیروهای مسلح از معاونت قوانین مجلس درخواست استفساریه برای اجرای قانون جهت رفع موانع کرده است.
الیاس حضرتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص مصوبه مجلس مبنی بر امکان اخذ گواهینامه رانندگی بدون کارت پایان خدمت و اظهارات مطرح شده درباره نبود الزام در اجرای آن گفت: در مجلس نهم قانونی مبنی بر اخذ گواهینامه بدون نیاز به داشتن کارت پایان خدمت به تصویب رسید اما تاکنون به دلایل مختلف از سوی مسئولان مربوطه اجرا نشده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم اجرای قانون مذکور مردم را سرگردان کرده است، ازاین رو موضوع را از آقای امیری معاون حقوقی رئیس جمهور، آقای سامانی معاون حقوقی وزارت کشور و سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی پیگیر شده‌ایم.
وی افزود: عدم اجرای قانون به دلیل مغایرت‌های این قانون با قانون قبل است که اجرای آن را با مشکل روبه رو کرده است، طبق قانون قبل مشمولان غایب سربازی با مراجعه جهت اخذ گواهینامه دستگیر و به مراجع ذی‌ربط تحویل داده می‌شدند یعنی به این افراد نه تنها گواهینامه داده نمی‌شد بلکه آنها را دستگیر و راهی خدمت سربازی می‌کردند اما در قانون جدید هیچ منعی برای اخذ گواهینامه در نظر گرفته نشده است.
وی با بیان اینکه مسئولان علت اجرایی نشدن این قانون را مغایرت آن با قانون قبل دانستند، یادآور شد: با توجه به مشکلات مذکور ستاد کل نیروهای مسلح از معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی درخواست استفساریه‌ای کرده بنابراین بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت قوانین مجلس پاسخ شفاف و روشن این سوال به زودی داده می‌شود.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به موجب استفساریه این قانون تاکید خواهد شد که قانون جدید اخذ گواهینامه اهم بر قانون قبل است و باید این قانون یعنی اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت برای اجرا در دستور کار قرار گیرد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =