حذف شرط سربازی برای دریافت گواهینامه

آمادگی مجلس برای احتساب ماه‌های حضور در تیم ملی به عنوان خدمت سربازی

خبرگزاری خانه ملت: سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس از آمادگی مجلس دهم برای رفع خلاء قانونی درباره وضعیت ورزشکاران مشمول خدمت سربازی خبر داد و تصریح کرد: مجلس می‌تواند در صورت نظر موافق ستاد کل نیروهای مسلح، این مهم را به قانون دائمی تبدیل کند.
آمادگی مجلس برای تبدیل تفاهم‌نامه احتساب ماه‌های حضور در تیم ملی به عنوان خدمت سربازی به قانون دائمی
سید فرید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با ابراز خرسندی از تصمیم سازمان نظام وظیفه به منظور احتساب ماه‌های حضور در تیم ملی به عنوان خدمت سربازی برای ورزشکاران گفت: ارائه چنین تسهیلاتی به ورزشکاران کشورمان جای قدردانی دارد و قابل پیش بینی بود که همه مسئولان، با هماهنگی به تقویت ورزش کشور در میدان های بین المللی کمک می‌کنند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برافراشته شدن پرچم کشورمان با استفاده از ظرفیتهای جوانان امری پسندیده است، تاکید کرد: توافق نامه منعقد شده بین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت ورزش، به تقویت جایگاه ورزش های قهرمانی کشورمان کمک خواهد کرد.
وی ضمن تاکید بر اینکه نبود امکان حضور برخی از جوانان کشورمان در مسابقات بین المللی به دلیل خدمت سربازی یکی از دغدغه های جامعه ورزشی به حساب می آید، افزود: با توجه به خلاء های قانونی که در این زمینه وجود دارد، مجلس شورای اسلامی می تواند در صورت جمع بندی و ارائه نظر نهایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح  این مهم را به قانون دائمی تبدیل کند.
سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس دهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه با اعمال قانون سربازی، نمی توان از ظرفیت جوانان در عرصه های مختلف بین المللی بهره مند شد،  لذا با در نظر گرفتن بحث های امنیتی این مهم، می توان کمک کرد تا این دغدغه رفع شود.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، تفاهمنامه منعقد شده بین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت ورزش مبنی بر اینکه ورزشکارانی که طبق مقررات و در چارچوب ضوابط به خدمت سربازی اعزام شده و یا به سن مشمولیت رسیده اند درصورتی که به تیم ملی دعوت شوند، مدت حضورشان در تیم ملی جزء خدمت سربازی محاسبه می شود.

____________________________________________________________________________________

جهت مشاهده فایل نقشه راه معافیت پزشکی و معاف از رزم و اطلاع از تمامی مراحل آن اینجا را کلیک نمایید.

 

معافیت پزشکی - معاف از رزم

معافیت پزشکی – معاف از رزم

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 3 =