سردار کمالی

آخرین وضعیت معافیت سربازی ایثارگران/ چه کسانی معاف شده اند؟

باشگاه خبرنگاران جوان:

 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح آخرین وضعیت معافیت سربازی فرزندان ایثارگران را تشریح کرد.

آخرین وضعیت معافیت سربازی ایثارگران/ چه کسانی معاف شده اند؟سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان آخرین وضعیت معافیت از خدمت سربازی فرزندا ایثارگران را تشریح کرد.

وی گفت: مطابق توافقی که با مجلس داشتیم مقرر شد در یک برنامه ۵ ساله هر سال ۲۰ هزار نفر از مزایای ایثارگری بهره مند شوند.

سردار کمالی افزود: در ثبت نامی که تا ۱۰ دی ماه انجام شد، ۲۱۲ هزار نفر با سابقه بالای ۲۴ ماه ایثارگری نام نویسی کردند اما تنها ۲۰ هزار نفر آنها معاف می شوند.

وی با بیان اینکه ۱۲۷ هزار نفر از کسانی که ثبت نام کرده اند یا مشمول هستند یا سرباز گفت: در بررسی هایی که انجام دادیم مشخص شد که معافیت با روند فعلی تنها شامل کسانی می شود که ۲۸ یا ۲۹ ماه به بالا ایثارگری دارند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بررسی کردیم دیدیم که با اغماضبرای سال آینده طرح شامل کسانی می شود که ۲۶ یا ۲۷ سابقه ایثارگری ارائه داده اند.

وی با بیان اینکه همه ۲۱۲ هزار نفر انتظار دارند که معاف شوند افزود: همین موضوع انتظاری را در جامعه ایجاد کرده و برای ما سخت است که آنها را ناامید کنیم، بنابراین چند پیشنهاد به مجلس دادیم که مشکل برطرف شود.

سردار کمالی به ۲ مورد از این پیشنهادها اشاره کرد و گفت: پیشنهاد اول ادامه اجرای همین روند فعلی است و معاف شدن تنها ۲۰ هزار نفر و پیشنهاد دوم این است که بیاییم به نسبت کسری خدمت به این افراد بدهیم به این معنی که شبیه گذشته همه به ازای هر ماه ایثارگری، تعداد روز مشخصی از خدمتشان کسر شود.

وی در پایان تاکید کرد: تا زمان تصمیم گیری نهایی همه مشمولانی که تاریخ اعزامشان فرا رسیده باید به خدمت اعزام شوند حتی آنهایی که سابقه ایثارگری والدینشان بیش از ۳۰ یا ۴۰ ماه است، چرا که در صورت غیبت نمی توانند از مزایا بهره مند شوند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 10 =